728 x 90

۱۴ اعدام جنایتکارانه در روز پنجشنبه و دست‌کم ۱۰۷ اعدام ثبت شده از ابتدای اردیبهشت

اطلاعیه شورای ملی مقاومت ایران
اطلاعیه شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

۱۴ اعدام جنایتکارانه در روز پنجشنبه و دست‌کم ۱۰۷ اعدام ثبت شده از ابتدای اردیبهشت

خامنه‌ای در خون‌ریزی و شقاوت هیچ حد و مرزی نمی‌شناسد و برای حفظ حاکمیت ننگین اش یک لحظه در اعدام و کشتار درنگ نمی‌کند. دژخیمان امروز پنجشنبه ۲۸اردیبهشت ۱۴زندانی را در زندانهای خرم‌آباد، کرمان، سنندج، جیرفت و رشت به‌دار آویختند. ۵ زندانی از جمله علی خرمشاه امرایی، نجف سلیمان رشاد و فیروز یاری‌نژاد گراوند در خرم‌آباد، ۴ زندانی از جمله حسین پورشه، امید جان آبادی و نبی الله زابلی در کرمان، دو زندانی‌، مصطفی صالحی و جمشید کریمی در سنندج، یک هموطن بلوچ به‌نام نادر ریگی (پدر ۵ فرزند) در جیرفت و دو زندانی، مصطفی وفایی و فرهاد وفایی در رشت حلق‌آویز شدند. به گزارش سایت حکومتی رکنا یک زندانی تبعه افغانستان روز دوشنبه ۲۵اردیبهشت در گوهردشت اعدام شده است. به این ترتیب تاکنون دست‌کم ۱۰۷ زندانی در اردیبهشت به‌دار آویخته شده‌اند.

انتقال زندانیان محکوم به اعدام به سلول‌های انفرادی نیز ادامه دارد. در روزهای اخیر ۶ زندانی از جمله یک زن در زندان کرمان و روز چهارشنبه چهار زندانی در زندان دستگرد اصفهان به سلول انفرادی منتقل شدند. از سرنوشت شش زندانی سیاسی محکوم به اعدام از هموطنان عرب که ۱۷اردیبهشت در زندان شیبان اهواز به سلول‌های انفرادی منتقل شده بودند، خبری نیست.

شب گذشته، به‌رغم حضور گسترده نیروهای سرکوبگر، مردم اصفهان برای جلوگیری از اعدام سه زندانی قیام به‌صورت پیاده و با خودور به سمت زندان دستگرد رفتند. نیروهای سرکوبگر مسیر ورودی زندان را بستند و مردم با به صدا درآوردن بوق خودروها دست به اعتراض زدند. مزدوران به مردم حمله کردند و شماری دستگیر شدند. در چهارباغ اصفهان طنین شعارهای شبانه «مرگ بر جمهوری اعدامی» و شعارهای «مرگ بر ستمگر، چه شاه باشه چه رهبر» به گوش میرسید.

چهارشنبه شب در تهران نیز مردم در مناطق مختلف از جمله در جنب زندان اوین، شهرک چیتگر، شهرک باقری و شهرک اکباتان با شعارهای «مرگ بر جمهوری اعدامی»، «مرگ بر دیکتاتور» و «مرگ بر حکومت اعدامی» دست به اعتراض زدند.

در همین حال یک کانال تلگرامی اطلاعات سپاه پاسداران به نام صابرین نیوز در یک موضع‌گیری جعلی از جانب سخنگوی مجاهدین نوشت: «سه جوان غیور اصفهانی حامیان سازمان مجاهدین بودند که با رهنمودهای سازمان در مسیر مبارزه با رژیم جنایتکار آخوندی دست به سلاح بردند». و نتیجه‌گیری کرد «سازمان تروریستی منافقین مسئولیت عملیات تروریستی در خانه اصفهان را برعهده گرفت»! در همین رابطه سازمان مجاهدین توجه گزارشگر ویژه حقوق‌بشر در مورد ایران، شورای حقوق‌بشر و سازمانهای بین‌المللی مدافع حقوق‌بشر از جمله عفو بین‌الملل و فدراسیون بین‌المللی جوامع حقوق‌بشر را به این جعل آشکار و عمدی برای پرونده‌سازی و اعدام صالح میرهاشمی، مجید کاظمی و سعید یعقوبی جلب و با با یادآوری جعلهای مشابه از جمله در ۹فروردین ۱۴۰۲ مجدداً تأکید کرد: موضع‌گیریهای مجاهدین در سایت سازمان مجاهدین خلق ایران و سیمای آزادی منتشر می‌شود.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ (۱۸ می‌۲۰۲۳)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/4c411bad-4a7a-4164-a3bb-ed1d36b47d03"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات