728 x 90

گردهمایی بزرگ ایرانیان در پاریس و جایگاه مقاومت ایران

گردهمایی بزرگ ایرانیان در پاریس
گردهمایی بزرگ ایرانیان در پاریس

گردهمایی بزرگ ایرانیان در پاریس بعد از ۱۵سال از شعله‌‌یی ظاهراً سوخته و خاموش، به فرازی بسا بالابلند و بی‌نظیر  رسیده است و اکنون خورشیدی پر از شرارهای نور و نوید، آزادی و رهایی بر بام بلند ایران است.

گردهمایی بزرگ ایرانیان در پاریس در ۹تیرماه امسال اوج و همایشی پرشکوه و پرقدرت از سوی مقاومت مردم ایران است.

گردهمایی بزرگ ایرانیان در پاریس فرازی نوین از اعتلای مقاومت و مجاهدین خلق به‌عنوان نیروی محوری آن است.

گردهمایی بزرگ مقاومت در پاریس هماوردی است بزرگ با دشمن توسط آلترناتیوی قدرتمند و مشروع که نزدیک به ۴دهه است نبرد با دیکتاتوری خون‌ریز و فاشیستی آخوندی را پیش برده است و این رژیم را به جایی رسانده است که به غیر از ازدست‌دادن هر گونه مشروعیتی داخلی، به‌شدت در انزوای منطقه‌‌یی و بین‌المللی قرار دارد.

گردهمایی بزرگ مقاومت ایران پاسخی حقیقی و مثبت به خواسته میلیون‌ها ایرانی است که طی سال گذشته در شهرهای سراسر ایران به قیام برخاستند و خواسته خود را برای آزادی در برابر چشم جهانیان فریاد کردند.

 

تظاهرات بازاریان در تهران

تظاهرات بازاریان در تهران

 

قیام‌ و اعتراضاتی که شعار مردم در آن «مرگ بر خامنه‌ای و مرگ بر روحانی» است. مردمی که خواستشان برای سرنگونی دیکتاتوری مذهبی را با آمدن به خیابانها ابراز داشتند. آنها برقراری یک جمهوری مستقل و دموکراتیک ایرانی مبتنی بر آزادی و انتخاب مردمی را می‌خواهند.

قیام‌هایی که مبنای آن شرایط انقلابی و سرریز شدن صبر مردم بزرگ ایران از فقر و بیکاری و گرانی در یک نظام فاسد و سرکوبگر است که اموال مردم ایران را برای دخالت و کشتار مردم سوریه و عراق و یمن هزینه می‌کند.

 

قیام دیماه ۹۶ در واقع رفراندومی با پاسخ نه مردم به دیکتاتوری آخوندی در تمامیت آن بود. «اصلاح‌طلب، اصول‌گرا، دیگه تمومه ماجرا».

هر چند که رژیم با دستگیریهای گسترده و با گسیل عوامل سرکوب و نظامی خود به شهرها و راه‌اندازی ضدتظاهرات تلاش کرد که صحنه را جمع کند. اما از آنجا که خیزشها ادامه یافت مثل همه دیکتاتورها از یک‌طرف به جان شبکه مجازی افتاد و به‌طور خاص فیلترینگ تلگرام را هدف قرار داد و از طرف دیگر دست‌به‌دامن کشورهایی که مسئولان مجاهدین و مقاومت ایران در آن مستقر بودند شد تا بلکه بر فعالیتهای مجاهدین محدودیت اعمال کند.

 

وحشت رژیم ایران از گردهمایی بزرگ مقاومت ایران در پاریس 

قیام دیماه و اذعان صریح خامنه‌ای به این‌که مجاهدین پشت آن بودند باعث شد که روحانی بلافاصله در یک تماس آشکار با رئیس‌جمهور فرانسه خواهان اعمال محدودیت نسبت به حضور اعضای مقاومت در فرانسه بشود و این تلاش‌های مذبوحانه برای جلوگیری از برگزاری گردهمایی بزرگ مقاومت در ۹تیر ۹۷ نیز ادامه یافته و کماکان ادامه دارد.

رژیم به‌خوبی می‌داند که مواضع مقاومت ایران و رئیس‌جمهور برگزیده آن بیش‌‌از‌پیش در صحنه بین‌المللی جای خود را باز کرده و مورد حمایت لشکری از شخصیتهای پارلمانی و سیاسی و... است. ضمن این‌که هم‌چنان که بارها اعتراف کرده، به‌رغم سازمان جهنمی تبلیغاتی رژیمش در شیطان‌سازی مجاهدین، مجاهدین و مقاومت ایران را یکی از اضلاع مثلث سرنگونی می‌خواند که در همه خیزشها و اعتراضات داخل نقش محوری داشته‌اند و به این صورت به واقعیت رشد اقبال مردمی از آنها اعتراف می‌کند.

یکی از نمودهای دیگر این واقعیت پیوستن جوانانی است که به‌دلیل اختناق کشور را ترک کرده‌اند و در خارج کشور برای استمرار فعالیت‌هایشان به صفوف مقاومت پیوستند.

 

همبستگی گسترده با گردهمایی بزرک مقاومت در پاریس 

پیام‌های همبستگی فراوانی از داخل ایران سرکوب‌شده برای گردهمایی بزرگ مقاومت از سراسر ایران فرستاده‌ شده است. این حمایتها از جانب هموطنان کرد و لر و بلوچ و ترکمن و عرب و... تا اقشار و اصناف مختلف جامعه از دانشگاهیان تا کارگران و کامیون‌داران و کارمندان و کسبه و کشاورزان و در کاکل آنها از جانب زندانیان سیاسی و کانونهای شورشی مقاومت از بیش از ۱۵۰شهر بزرگ و کوچک ایران صورت گرفته است. کانونهایی که در همین یکساله هدایت اعتراضات و اعتصابات و قیامهای شهری را به‌عهده داشته‌اند.

 

نقش آلترناتیو و تضمین پیروزی 

همبستگی و اعلام حمایت چنین مجموعه‌یی از طیف‌های مختلف مردم از گردهمایی بزرگ ایرانیان بیانگر جایگاه مقاومت ایران به‌عنوان تنها جایگزین و آلترناتیو واقعی برای ایران آزاد فردا است.

وجود چنین گردهمایی بزرگ مقاومت ایران و این موج از همبستگی داخلی و بین‌المللی خود پاسخی به همه سؤالات در مورد سرنوشت آینده ایران در هر گونه تغییر و تحولی است و در حقیقت پشتوانه‌‌یی قوی و بی‌نظیر برای پیروزی محتوم مردم ایران در رسیدن به خواسته‌های اصلی‌ خود یعنی آزادی و عدالت و برابری است.

 

آلترناتیو شورای ملی مقاومت تضمین آزادی و استقلال 

حرف نهایی و اصلی گردهمایی بزرگ مقاومت ایران شاید کمتر از دو یا سه کلمه نباشد و آن این‌که با وجود چنین آلترناتیوی، سرنگونی دیکتاتوری آخوندی و برقراری ایرانی آزاد و مستقل و دموکراتیک تضمین دارد. آلترناتیوی که مسئولیت این کار مهم را بر اساس اصل «کس نخارد» پذیرفته است. اصلی که نماد آن ایستادگی مجاهدین و رزمندگان ارتش آزادیبخش و همچنین فعالیت‌های قهرمانانه کانونهای شورشی در داخل و تلاشهای شبانه‌روزی و بی‌دریغ اشرف‌نشانان در سراسر جهان است.

بی‌تردید این گردهمایی پیام‌آور سرنگونی حتمی رژیم آخوندی و پیروزی قطعی برای صلح و آزادی و عدالت اجتماعی در ایران آزاد فردا است.

 

ج. هادی

 

مسئولیت محتوای این مطلب برعهده نویسنده است و سایت مجاهد الزاماً آن را تأیید نمی‌کند

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e15beb77-d79c-4564-ae3a-8ed88b2f82fa"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات