728 x 90

کمپانی بلک اند دکر به‌دلیل نقض تحریم‌ها جریمه شد

کمپانی  استنلی بلک اند دکر
کمپانی استنلی بلک اند دکر

 

بر اساس بیانیه وزارت خزانه‌داری آمریکا روز چهارشنبه ۷فروردین ۹۸، نقض تحریم‌های آمریکا علیه رژیم ایران توسط کمپانی استنلی بلک اند دکر با پرداخت ۱.۹میلیون دلار جریمه، را مختومه اعلام کرد.

توافق انجام گرفته شده بین کمپانی« استنلی بلک اند دکر» و دفتر داراییهای خارجی وزارت خزانه‌داری پنجمین اقدام تنبیهی این وزارتخانه در سال اخیر می‌باشد...

بنا‌ به بیانیه وزارت خزانه‌داری آمریکا کمپانی Jiangsu Guoqiang Tools که به‌نام GQ نیز شناخته می‌شود بین ژوئن ۲۰۱۳ و دسامبر ۲۰۱۴ اقدام یا تلاش برای صادرات ۲۳محموله ابزار یا قطعات به ارزش بیش از ۳.۲میلیون دلار مستقیم یا غیرمستقیم برای رژیم ایران کرده است...

 

لازم به یادآوری است که وزارت خزانه‌داری آمریکا در آذرماه ۹۷ شرکت نفتی چینی ژره را به‌دلیل نقض تحریم‌های آمریکا علیه رژیم ایران به پرداخت ۲میلیون و ۷۰۰هزار دلار جریمه محکوم کرده بود.

خبرگزاری رویترز با مخابره این خبر افزود: شرکت ژره، در ۱۱مورد به نقض تحریم‌های آمریکا علیه رژیم ایران متهم شده است.

این شرکت متهم است کالاهای آمریکایی از جمله لوازم یدکی ماشین‌آلات و تجهیزات صنایع نفتی به دست مصرف‌کنندگان نهایی در ایران می‌رسانده است.

 

بیشتر بخوانید

جریمه یک میلیارد دلاری شرکت ZTE چین در پی نقض تحریم‌های رژیم ایران و کره شمالی

وزارت بازرگانی آمریکا یک شرکت چینی را به‌دلیل نقض تحریم‌های رژیم ایران و کره شمالی به یک میلیادر دلار جریمه محکوم کرد.

وزارت بازرگانی آمریکا روز دوشنبه ۲۷ فروردین در بیانیه‌یی اعلام کرد شرکت « ZTE »، جریمه یک میلیارد و ۱۹میلیون دلاری را در پی ارسال غیرقانونی تجهیزات ارتباطی به رژیم ایران و کره شمالی را پذیرفته است.

وزارت بازرگانی آمریکا همچنین اعلام کرد از آنجا که شرکت مخابرات و ارتباطات « ZTE » چین فناوریهای خریداری شده از آمریکا را در اختیار رژیم ایران و کره شمالی گذاشته است، شرکتهای آمریکایی دیگر اجازه همکاری با این شرکت را ندارند.

طبق نظر اعلام شده از سوی ویلبر راس، وزیر بازرگانی آمریکا، شرکت «زی‌تی‌ای» چین به مدت هفت سال در فهرست شرکتهای ممنوعه قرار می‌گیرد و هیچ نهاد آمریکایی اجازه همکاری تجاری و مالی با این شرکت را نخواهد داشت.

این شرکت سال گذشته و در یک دادگاه فدرال در تگزاس، اتهام تبانی برای نقض تحریم‌های آمریکا از راه ارسال غیرقانونی تجهیزات و فناوری به رژیم ایران را پذیرفته بود.

ویلبر رأس گفت:‌ «ما این پیام را به جهان می‌دهیم که بازی‌ تمام شده است. کسانی که بخواهند تحریم‌ها را دور زده و قوانین کنترل تجاری را نقض کنند، بدون مجازات نخواهند ماند و با سنگین‌ترین عواقب روبه‌رو خواهند شد»‌.

بیانیه وزارت بازرگانی آمریکا می‌گوید ZTE به جز همکاری با رژیم ایران، ‌۲۸۳محموله غیرمجاز را به کره شمالی فرستاده و قوانین تحریمی را نقض کرده است. در این محموله‌ها اقلامی چون میکروپروسسور، راوتر، سرورهای تحت قوانین محدود برای امنیت ملی، کدگذاری و امنیت منطقه‌یی و دلایل مقابله با تروریسم وجود داشته است.​

آمریکا یک بانک فرانسوی را ۱.۳۴میلیارد دلار بهدلیل دور زدن تحریمها جریمه کرد

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/66b25c05-d489-4d9f-b757-66fb3b04829b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات