728 x 90

کشته شدن 200شبه‌نظامی وابسته به رژیم ایران در یمن در یک هفته

حوثیهای یمن
حوثیهای یمن

روزنامه الشرق‌الأوسط 3اردیبهشت 97 خبر داد: طی هفته گذشته شبه‌نظامیان حوثی در درگیریهایی که با ارتش ملی یمن داشتند متحمل تلفات سنگین انسانی و نظامی شدند. علاوه بر این در بمباران مواضع آنها توسط هواپیماهای ائتلاف عربی دست کم ۱۰تن از فرماندهان نظامی آنها کشته شدند

از طرفی پیشرویهای گسترده ارتش ملی و مقاومت مردمی یمن در جبهه‌های مختلف نبرد که با پوشش هوایی هواپیماهای ائتلاف عربی محقق می‌شود تلفات سنگین نظامی را به آنها تحمیل می‌کند.

منابع نظامی یمنی به الشرق‌الأوسط گفتند بیش از ۲۰۰تن از عناصر حوثی‌ها تنها طی یک هفته گذشته کشته شدهاند ولی این گروه شبه‌نظامی به‌دلیل ترس از خودداری نیروهای جدید به پیوستن به صفوف آنها از دادن آمار و ارقام تلفات یاد شده خودداری می‌کند.

گفتنی است که در صنعا روز شنبه یکی از فرماندهان ارشد این گروه به‌نام ناصر القوبری که در منصب فرمانده نیروهای موشکی با درجه سرتیپ فعالیت می‌کرد و در بمباران ائتلاف در شمال صعده کشته شد توسط حوثیها تشییع شد.

منابعی در حزب کنگره مردمی به الشرق‌الأوسط گفتند قوبری فرماندهی گروهی را به عهده داشته که ساختمان کانال تلویزیونی الیمن الیوم وابسته به این حزب را اشغال  و بیش از ۴۰تن از کارکنان آن را بازداشت کردند.

حزب کنگره مردمی توسط علی عبدالله صالح رئیس‌جمهور پیشین یمن که به دست حوثی‌ها کشته شد اداره می‌شد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d6d659bd-3943-4169-9339-b4c7ba5ed848"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات