728 x 90

کشاورزان کرمانی بر اثر خشکسالی به زندان می‌روند

کشاورزان کرمانی بر اثر خشکسالی به زندان می روند
کشاورزان کرمانی بر اثر خشکسالی به زندان می روند

تا کنون گرما و خشکسالی در استان کرمان هزاران میلیارد تومان به کشاورزان زحمتکش این استان خسارت وارد کرده است؛ در حالیکه دولت آخوند روحانی چندی پیش وعده داده بود که برای حمایت از کشاورزان، بدهی بانکی آنان را به مدت سه سال به تأخیر بیندازد.

بانک مرکزی رژیم هنوز در این زمینه اقدام نکرده است.

یک کارگزار رژیم در سازمان موسوم به جهاد‌ کشاورزی استان کرمان اعتراف می‌کند: سفره کشاورزان از هر زمان دیگری خالی‌تر است.

بنا‌ به اعتراف عباس سعیدی رئیس سازمان جهاد کشاورزی شمال استان کرمان کشاورزان دیگر توان تأمین هزینه‌های روزمره زندگی خود را ندارند.

به گفته او کشاورزان خسارت دیده به‌دلیل عدم توانایی در پرداخت تسهیلات بانکی نزدیک است به زندان بروند.

 

از بین رفتن ۹۰درصد محصول پسته‌کاران کرمان

سعیدی بدون اشاره به بی‌توجهی کارگزاران به امر کشاورزی، گرما و خشکسالی را عامل خسارت مالی کشاورزان دانسته و گفته پسته‌کاران در این استان حدود ۱۰هزار میلیارد تومان خسارت دیده‌اند، ۳۰هزار تن خرما و ۱۸هزار تن گردو هم به‌دلیل گرما از بین رفته است.

به گزارش روزنامه «کرمان نو» خشکسالی باعث از بین رفتن ۹۰درصد محصول پسته‌کاران شده است. آنها چندی پیش از دولت خواسته بودند که با پرداخت «تسهیلات بلاعوض» و «امهال وام‌های بانکی» بخشی از خسارت وارده شده را جبران کند.

احمد انارکی نماینده رژیم از رفسنجان گفته بود: اعطای تسهیلات بلاعوض به پسته‌کاران صرفاً یک پیشنهاد بوده که دولت آن را رد کرده است.

 

بیشتر بخوانید:

تجمع اعتراضی روستاییان شهرستان تفت کرمان علیه بی‌آبی

روستاییان شهرستان تفت نیز در استان کرمان روز دوشنبه ۲۲آذر در مقابل فرمانداری این شهرستان تجمع اعتراضی برگزار کردند.
آنها در اعتراض به نداشتن آب جهت ضروری‌ترین مصارف روزانه‌شان دست به تجمع زدند.
روستاییان در این تجمع اعلام کردند که خشکسالی و افت سطح آبهای زیر زمینی و همچنین حفر غیرقانونی چاه‌ها توسط افراد غیربومی برای استفاده در ویلاهای احداثی، زندگی روستاییان را در آستانه نابودی کامل قرار داده است.

 

خشکسالی ۹۷درصد مساحت ایران را دربر گرفته است

شاهرخ فاتح، یکی از کارگزاران رژیم در سازمان هواشناسی به وقوع خشکسالی در ۹۷درصد مساحت ایران اعتراف کرد و گفت: خشکسالی همه مناطق کشور را در برگرفته و بر اساس شاخصهای کوتاه‌مدت و بلندمدت پهنه‌های وسیعی از کشور با درجات مختلف خشکسالی اعم از خفیف تا بسیار شدید مواجه است. وی که با خبرگزاری حکومتی ایسنا مصاحبه می‌کرد افزود:‌ خشکسالی بخش‌های وسیعی از استانهای خوزستان، ایلام، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد، فارس، سیستان و بلوچستان، خراساًن جنوبی، خراساًن رضوی و خراساًن شمالی، اصفهان، مرکزی، زنجان با خشکسالی بسیار شدید دست و پنجه نرم می‌کنند. این کارگزار رژیم همچنین به مساحت تحت تاثیر خشکسالی اشاره و خاطرنشان کرد: بر اساس شاخص کوتاه‌مدت ۹۹درصد مساحت کشور درگیر خشکسالی کوتاه مدت است. از این رقم ۷درصد خشکسالی خفیف، ۳۱درصد خشکسالی متوسط، ۴۲درصد خشکسالی شدید و ۱۹درصد خشکسالی بسیار شدید دارند. وی افزود: بر اساس شاخص بلندمدت خشکسالی استانهای خوزستان، مرکزی، قم، اصفهان، فارس، یزد، خراساًن شمالی، خراساًن جنوبی، خراساًن رضوی، کرمان و سیستان و بلوچستان با خشکسالی شدید مواجه هستند.

 

ریزگردها در ریگان ۲۵نفر را راهی مراکز درمانی کرد

در پی هجوم مجدد ریزگردها به شهرستان ریگان در استان کرمان از صبح امروز ۱۰مرداد ۹۶بیست و پنج نفر راهی مراکز درمانی شدند.

فرماندار رژیم در شهرستان ریگان به بی‌کفایتی کارگزاران رژیم اعتراف کرد و گفت: «ریزگردها مردم شهرستان ریگان را با مشکلات عدیده‌ای مواجه کرده است و رفع آنها در سکوت مسئولان مسکوت مانده است و مشخص نیست این وضعیت تا کی باید ادامه داشته باشد». وی افزود:‌ «بروز مکرر توفانهای شدید شن و ریزگردها زندگی را برای مردم چنان تنگ کرده که برخی از آنها هم‌اکنون مهاجرت را به ماندن در این شهرها ترجیح می‌دهند».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/2e4b0322-8543-4f2e-b4c7-639a93fd2fda"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات