728 x 90

کرونا در ایران و جهان - آمار قربانیان کرونا در جهان به ۱۵۰هزار نفر نزدیک شد

آمار مبتلایان و قربانیان به کرونا در جهان
آمار مبتلایان و قربانیان به کرونا در جهان

این خبر کامل می‌شود

 

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر روز پنجشنبه اعلام کرد آمار حیرت‌انگیز و جانگداز جان‌باختگان فاجعهٔ کرونا در ۲۹۴شهر ایران از ۳۰۰۰۰نفر بیشتر شده است.

خانم رجوی در مورد عبور آمار جان‌باختگان فاجعهٔ کرونا از مرز ۳۰هزار نفر و وضعیت اسفناک و جگرسوز کودکان کار و ابتلای بسیاری از آنها به‌ کرونا گفت، قتل‌عام جوانان مجاهد و مبارز در رژیم ولایت فقیه اکنون به‌ قتل‌عام کودکان این مرز و بوم و عموم مردم ایران در فاجعهٔ کرونا گسترش یافته است

مریم رجوی: تنها راه، ریشه‌کنی رژیم منحوس آخوندی و ضدعفونی این میهن از ویروس کرونا و ولایت فقیه است.

 

آمار به روز شده مبتلایان و قربانیان کرونا در جهان:

  • آمار مبتلایان در جهان:۲.۲۱۹.۱۶۲
  • آمار قربانیان در جهان:۱۴۹.۸۸۴

 

ادعای مضحک اختراع دستگاه کرونایاب توسط پاسدار سلامی

  • در حالیکه ادعای مضحک اختراع دستگاه کرونایاب توسط پاسدار سلامی سرکرده سپاه خامنه‌ای، توسط نهادهای رژیم نیز به سخره گرفته شده است، سخنگوی سپاه پاسداران در قبال موج فزاینده تمسخر و طنز در این باره گفت: غالب واکنش‌های اخیر در قبال این دستآوردها، توسط رسانه‌ها و شبکه‌های وابسته به بیگانه طراحی شده و به‌زودی رنگ خواهد باخت!
  • در همین حال انجمن فیزیک ایران در بیانیه‌یی اعلام کرد: این ادعا آن‌قدر از علم دور است که آن را مجموعه ادعاهای شبه علم دسته‌بندی می‌کند.

 

افشای چپاول ایادی رژیم از خانواده‌های بیماران کرونایی در اصفهان

جمعه ۲۹فروردین ۹۹– یک شهروند از اصفهان افشا کرد و گفت: «همکار پدر خانمم ۱۵-۲۰روز بیمارستان بود، کرونا داشت. اما موقع ترخیص نوشتن بیماری حاد تنفسی و در نتیجه بیمارستان دولتی،۴۷میلیون ازش گرفتند».

به همین دلیل خانواده این بیمار به بیمارستان رفته و شروع به شکایت و داد و فریاد کردند که موجب شد ایادی رژیم در بیمارستان عقب‌نشینی کنند. آنها گفتند «این موضوع را به کسی نگویید تا شنبه یکشنبه پول شما را پس می‌دهیم».

 

  • موسویان رئیس حکومتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران از افزایش مراجعه بیماران مشکوک به بیماری کرونا در روزهای اخیر خبر داد و گفت و تداوم روند افزایشی بیماران مبتلا به ویروس کرونا در استان در روزهای آینده می‌تواند مشکلاتی را برای ما ایجاد کند.
  • بحرینی رئیس حکومتی دانشگاه علو پزشکی مشهد نیز گفت: تاکنون ۱۰۰تن از کادر درمانی بیمارستانهای زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند و وضعیت مشهد و استان خراسان رضوی هم‌چنان قرمز است.
  • رئیس حکومتی دانشگاه علوم پزشکی اهواز اعلام کرد: ۹۵نفز از یک‌هزار و ۳۹۶فرد مبتلا به ویروس کرونا در خوزستان از پزشکان و کادر درمان استان هستند. وی افزود: رامشیر، هفتکل، خرمشهر و باوی مناطق قرمز استان در بحث شیوع ویروس کرونا هستند.

 

سخنگوی وزارت بهداشت رژیم ـ ۲۹فروردین ۹۹ 

مهندسی جنایتکارانه آمار قربانیان کرونا و ادعای کاهش شمار جان‌باختگان در ۲۴ساعت گذشته در آمار قطره چکانی

  • قرارداشتن ۳۵۶۳نفر در وضعیت حاد، شدید یا بحرانی
  • افزایش شمار مبتلایان به ۷۹هزار و ۴۹۴نفر
  • سخنگوی وزارت بهداشت رژیم ـ ۲۹ فروردین ۹۹

ظرف ۲۴ساعت اخیر ۱۴۹۹نفر به مبتلایان شناسایی شده قطعی بیماری کووید ۱۹در سراسر کشور عزیز مان افزوده شد و تا امروز که در خدمت شما هستیم ۷۹۴۹۴مورد ابتلا قطعی به بیماری کووید ۱۹در سراسر کشور گزارش‌شده

بر اساس اطلاعاتی که همکاران من از دانشگاههای علوم پزشکی ارسال کردند ۳۵۶۳نفر از عزیزانی که در مراکز درمانی و بیمارستانهای ما در سراسر کشور بستری هستند با وضعیت نسبتاً حاد یا بحرانی یا شدیدتری نسبت به سایرین مواجه هستند و در بخشهای آی.سی.یو و مراقبتهای ویژه تحت مراقبت هستند خدمت شما عرض کنم ۵۴۰۶۴نفر هم تا امروز از مبتلایان قطعی شناسایی شده و متأسفانه در ۲۴ساعت گذشته هم ۸۹نفر از هموطنان عزیز مان را که مبتلا به این بیماری بودند از دست دادیم.

 

هزینه کمرشکن دارو برای مردم در شرایط کرونا در تهران

پنجشنبه ۲۸فروردین ۹۹– یکی از شهروندان از تهران گفت: «دستکش طی دو ماه گذشته قیمتش ۵برابر شده است. الآن بازار ناصر خسرو فاجعه است. صدای داروی کرونا داروی کرونا از طرف دارو فروشها مستمر شنیده می‌شود.

مردم مجبور هستند برای خرید دارویی که قیمت آن ۱۰۵هزار تومان است، آن را به‌مبلغ یک میلیون و دویست هزار تومان بخرند. خود بیمارستانها دارو ندارند. اما در بازار آزاد هر دارویی هست و خانواده‌ها مجبور هستند دارو را از بازار آزاد خرید کنند. یعنی هر قرص بالای یک میلیون تومان است و خرید ۲۰عدد قرص برای خانواده بیمار ۲۰میلیون تومان تمام می‌شود».

 

گزارش یک کادر درمانی بیمارستان لقمان حکیم تهران - ۲۸فروردین ۹۹

یکی از پرسنل بیمارستان لقمان حکیم تهران طی گزارشی در مورد وضعیت کارکنان درمانی این بیمارستان گفت: «به ما در بیمارستان در هر شیفت الزامات بهداشتی سهمیه‌ای می‌دهند. هر شیفت ۲۴ساعت است. یک ماسک N۹۵ دو ماسک کاغذی، دو جفت دستکش و یک جفت کاور کفش می‌دهند. ماسکN۹۵ باید هر ۱۲ساعت تعویض شود. همیشه الزامات کم داریم و متأسفانه هر شیفت استرس داریم».

وی در مورد پنهان‌کاری رژیم در مورد آمار کرونا گفت: «مأموران رژیم نمی‌گذارند آمار رو بپرسیم حتی چند بار پلیس فتا آمد دخالت کرد تا آمار خارج نشود».

 

گزارش خبرنگار سیمای آزادی از یک خیابان در تهران

ساعت ۰۰۳۰ بامداد پنجشنبه ۲۸ فروردین ۹۹ خبرنگار سیمای آزادی از تهران گزارش داد و گفت: «این وضعیت کروناست تو بولوار اندرزگو ساعت ۱۲ و نیم شب مردم مثلا دارند رعایت میکنند این هم از دولت ما و پیشگیری از کرونا  - خبرنگار سیمای آزادی تهران بولوار اندرزگو».

 

بازنگری چین در آمار کرونا: شمار قربانیان در ووهان ۱۲۹۰ نفر افزایش یافت

دولت چین روز جمعه ضمن بازنگری در آمار جان باختگان ویروس جدید کرونا اعلام کرد که ۱۲۹۰ نفر دیگر نیز در شهر ووهان بر اثر ابتلا به بیماری «کووید ۱۹» جان خود را از دست داده بودند.

 

توئیت سفیر آمریکا در آلبانی در مورد کمک مالی جدید آمریکا به آلبانی برای جنگ با کرونا

توئیتر یوری کیم، سفیر آمریکا در آلبانی ۲۹فروردین۹۹
بودجه آمریکا برای کمک به جنگ آلبانی با کووید -۱۹ الآن مجموعاً ۱.۲میلیون دلار شده است، که بر مبنای بیش از 693 میلیون دلار مجموع کمکهای مالی طی بیست سال گذشته می‌باشد. این بودجه به آماده‌سازی سیستم‌های آزمایشگاه، فعال کردن زیر نظر گرفتن موارد ابتلا، حمایت از کارشناسان فنی و تقویت ارتباطات در مورد تهدیدات کمک خواهد کرد.

 

کرونا در ایران:

  • کمیسیون زنان شورای ملی مقاومت ایران: زنان سرپرست خانوار قربانیان بزرگ ستم و تبعیض آخوندی به‌ویژه در دوران کرونا.
  • سازمان گزارشگران بدون مرز از برخی کشورها از جمله رژیم ایران در پنهان‌کاری رسانه‌یی در مورد ویروس کرونا به‌ سازمان ملل ‌متحد شکایت کرد.
  • نادری، عضو مجلس ارتجاع: دروغهایی که دولت می‌گوید به‌ضرر نظام است. در این شرایط مردم نسبت به‌خیلی از نهادهای کشور بدبین شده‌اند.
  • نادری: ملت در این شرایط حساس از حداقلهای زندگی‌شان مانده‌اند. دختر ۱۲ساله در ایلام خودکشی می‌کند و لباس مندرس خود را آتش می‌زند تا کسی عمق فقر را در خانواده‌اش نبیند.
  • روزنامهٔ حکومتی آرمان: آیا در این بافت موقعیتی ناشی از بحران کرونا، تحریم‌های کمرشکن، کسری بودجه بسیار بالا، کاهش قیمت نفت و تزلزل در بازارهای کسب‌وکار، می‌توان تحرکی اقتصادی انجام داد؟
  • عباس موسوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مازندران: افزایش مراجعهٔ بیماران سرپایی و مشکوک به‌ بیماری کرونا در روزهای اخیر به‌ مراکز درمانی و بهداشتی استان مازندران نشان از عدم توجه به پروتکلهای بهداشتی است.
  • عباس موسوی: تداوم روند افزایشی بیماران مبتلا به‌ویروس کرونا در استان در روزهای آینده می‌تواند مشکلاتی را برای ما ایجاد کند.
  • اعتراف کواکبیان، عضو مجلس ارتجاع: چرا دولت به‌رغم اطلاع از موضوع کرونا انتخابات دوم اسفند را برگزار کرد؟ آن هم انتخاباتی که با غیبت حدود ۶۰درصدی مردم در سراسر کشور و حدود ۸۰درصدی مردم در تهران انجام شود.
  • کواکبیان: نسبت جان‌باختگان به‌ مبتلایان بالای ۶درصد است. ستاد مبارزه با کرونا آمار مبتلایان و جان‌باختگان کرونا در استان تهران را شفاف اعلام کند.

 

کرونا در جهان

  • جهان سازمان جهانی بهداشت: اروپا در کانون اپیدمی کرونا قرار دارد.
  • هشدار مدیر بخش اروپایی سازمان جهانی بهداشت: هر تصمیمی برای کاهش قرنطینه باید با نهایت احتیاط اجرا شود.
  • مدیر بخش اروپایی سازمان جهانی بهداشت روز پنجشنبه ۲۸فروردین هشدار داد که اروپا در مرکز کانون شیوع ویروس کرونا قرار دارد و با توجه به این‌که موارد ابتلا به مرز یک میلیون نفر نزدیک می‌شوند هر تصمیمی برای کاهش قرنطینه باید با نهایت احتیاط اجرا شود. به گزارش خبرگزاری رویترز هنس کلوگ، مدیر بخش اروپایی سازمان بهداشت جهانی در یک نشست خبری ویدئویی به خبرنگاران گفت: «تعداد موارد ابتلا در سراسر اروپا رو به افزایش است. طی ۱۰روز گذشته این موارد تقریباً دو برابر شده و به مرز یک میلیون نفر رسیده است.» به‌گفته او این ارقام نشان می‌دهند که تقریباً ۵۰درصد از موارد ابتلا و مرگ مربوط به اروپاست و تاکنون بیش از ۸۴هزار نفر در اروپا جان خود را از دست داده‌اند.
  • بلومبرگ - آمریکا از کرونا ۳۲هزار تلفات داشته است که بیش از نصف کشته‌هایش در جنگ ویتنام می‌باشد.
  • رویترز - مایک پنس: تا پایان آوریل[۱۲اردیبهشت] بیش از ۵میلیون آمریکایی تست کرونا شده‌اند.
  • رویترز - آمریکا از چین خواست مقررات تجهیزات مقابله با کرونا را باز بینی کند.
  • خبرگزاری فرانسه - ووهان یکباره تلفات کرونا در این استان را ۵۰درصد بالا برده و گفته است تلفاتش به ۳۸۶۹نفر رسیده است و اذعان کرده است خیلی از موارد از قلم افتاده بوده است.
  • خبرگزاری فرانسه: وزیر خارجه بریتانیا گفت چین باید در مورد شیوع ویروس به سؤالات سختی پاسخ بدهد.
  • خبرگزاری فرانسه: ماکرون گفت در ارتباط با نحوه کنترل ویروس توسط چین چیزهایی اتفاق افتاده که ما در موردشان نمی‌دانیم.
  • رویترز - استرالیا برای ۴هفته دیگر محدویتهای مقابله با کرونا را تمدید می‌کند.
  • پوتین مراسم رژه پیروزی در جنگ جهانی دوم را به‌دلیل کرونا به تعویق انداخت.
  • رویتر - صلیب‌سرخ: کرونا ممکن است در سراسر خاورمیانه ایجاد قیام نماید.
  • کمیته بین‌المللی صلیب‌سرخ روز پنجشنبه اعلام کرد شیوع کرونا ممکن است زندگی میلیونها نفر پیشاپیش فقیر در مناطق جنگی را داغان کند و به قیامهای اجتماعی اقتصادی سوخت برساند.
  • -این آژ‌انس مستقر در ژنو از سوریه، عراق، یمن، غزه، لبنان و اردن نام برد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d17cc0f1-7488-4d4c-8bf2-b30411b19f37"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات