728 x 90

پیام و معنای تظاهرات ایرانیان آزاده در واشنگتن

تظاهرات و راهپیمایی بزرگ در واشنگتن در همبستگی با قیام مردم ایران ۱۷اسفند ۹۷
تظاهرات و راهپیمایی بزرگ در واشنگتن در همبستگی با قیام مردم ایران ۱۷اسفند ۹۷
  • اکنون جهان درمی‌یابد که چهرهٔ ایران و مردم ایران، آن چیزی نیست که آخوندهای خون‌ریز و غاصب به آنها معرفی کرده‌اند. ایران با فرهنگ و پشتوانه‌ٔ عظیم تمدن خود، اینک با امیدی به درخشش و سرزندگی خورشیدش، تحصیل آزادی را به تکاپو برخاسته است.
  • سازمان‌دادن چنین تظاهراتی در چند کشور خارجی، اعضا و پشتیبانانی می‌خواهد با انگیزه‌هایی والا و صیقل‌خورده و ایمانی عمیق به آرمان آزادی. نیروهایی می‌خواهد که هر لحظه منافع مردم خویش را بر منافع شخصی ترجیح دهند.
  • نه مماشات، نه تعامل و نه به انتظار تغییر رفتار نشستن، هدف صریح مقاومت ایران، همان‌گونه که با خط درشت بر روی بنر جلویی تظاهرات نوشته شده بود، سرنگونی تام و تمام حاکمیت آخوندی به دست مردم و مقاومتشان است.

 

مقاومت ایران در ادامهٔ برگزاری سلسله تظاهرات و راهپیمایی در پاریس، ورشو و مونیخ این‌بار در پایتخت آمریکا صدای قیام مردم ایران را طنین‌انداز کرد. همزمان با روز جهانی زن، هواداران مقاومت از سراسر آمریکا در واشنگتن گردآمدند تا بار دیگر آزادی ایران را در برابر انظار جهانیان فریاد بزنند. این تظاهرات تحسین‌برانگیز مقاومت، در روز جمعه ۱۷اسفند ۹۷ مقارن با ۸مارس، با اجتماع در میدان فریدام پلاز واشنگتن آغاز شد و با راهپیمایی به سمت کاخ سفید ادامه یافت. یک رژهٔ زیبا و قدرتمند، با نظمی چشمگیر.

اکنون جهان درمی‌یابد که چهرهٔ ایران و مردم ایران، آن چیزی نیست که آخوندهای خون‌ریز و غاصب به آنها معرفی کرده‌اند. ایران با فرهنگ و پشتوانه‌ٔ عظیم تمدن خود، اینک با امیدی به درخشش و سرزندگی خورشیدش، تحصیل آزادی را به تکاپو برخاسته است.

 

میدان عمل،‌ بهترین محک

امروزه اگر‌چه دشمن ضدبشری برای ضربه زدن به اعتماد قیام‌کنندگان و منحرف ساختن اعتراضات مردمی و به محاق بردن تلاشهای آنها برای آزادی ایران، دست به جعل آلترناتیوهای کذایی زده و می‌زند اما باطل‌السحر تمامی این شعبده‌های آخوندی پرداخت بها و هزینه برای پیش برد قیام مردم ایران است.

مردم ایران و جهان به‌خوبی می‌بینند چه کسی حاضر است برای آزادی ایران قیمت بدهد. سازمان‌دادن چنین تظاهراتی در چند کشور خارجی، اعضا و پشتیبانانی می‌خواهد با انگیزه‌هایی والا و صیقل‌خورده و ایمانی عمیق به آرمان آزادی. نیروهایی می‌خواهد که هر لحظه منافع مردم خویش را بر منافع شخصی ترجیح دهند. چه حقانیتی قلب‌های شخصیتهای سیاسی پشتیبان مقاومت ایران را شیفتهٔ مردم و این مقاومت کرده است؟ چرا دیگران نمی‌توانند؟ اینها سؤالاتی است که مدعیان کاذب آلترناتیو برای آن پاسخی ندارند.

فرازی از پیام رئیس‌جمهور مقاومت، مریم رجوی برای تظاهرات واشنگتن به‌خوبی مؤید این معناست:

«تغییر در ایران بدون سازمان‌یافتگی محال است. تغییر در ایران بدون ازخودگذشتگی محال است.

این سرچشمه تداوم حیات و شکوفایی مقاومت سازمان‌یافته مردم ایران در داخل کشور است و همچنین علت بی‌اعتباری و شکست مدعیانی است که نه می‌خواهند و نه می‌توانند برای کسب آزادی بهایی بپردازند».

 

آنچه که به‌دنبالش هستیم یک ایران آزاد است، جایی که همه بتوانند آزادانه زندگی کنند، جوانان بتوانند آینده خود را بسازند، شغل خود را انتخاب کنند و در یک جامعه دموکراتیک زندگی کنند و عقایدشان را ابراز دارند.

بسیار خوشحالم که خواهرم [مریم رجوی] که در پاریس با هم بودیم قدرت خود را نشان داده. او هرگز تسلیم نمی‌شود و در برابر هیچ سرکوبی کوتاه نمی‌آید. بسیار خوشحالم که او هم‌چنان مستحکم ایستاده و به ایستادگی خود برای مردم ایران ادامه خواهد داد.

(قسمتی از سخنان شیلا جکسون لی، نماینده کنگره آمریکا، در تظاهرات واشنگتن)

 

پیام و معنای تظاهرات واشنگتن

تظاهرات واشنگتن از چند لحاظ شایان توجه است:

۱ـ این تظاهرات نمایانگر توان مقاومت ایران بود. مقاومت ایران از ۱۷بهمن تا ۱۷اسفند یعنی طی یک ماه ۴تظاهرات بزرگ در ۴شهر بزرگ جهان برگزار کرد. یعنی به‌طور معدل هر هفته یک تظاهرات بزرگ در یک گوشه از جهان. در همین فاصله ۲تظاهرات دیگر نیز در ژنو و لندن برگزار شدند.

۲ـ همزمانی تظاهرات واشنگتن با روز ۸مارس بار دیگر توجه جهانیان را به وضعیت اسفبار زنان ایرانی در حاکمیت زن‌ستیزان عمامه‌دار جلب کرد.

۳ـ این تظاهرات در شرایطی برگزار شد که علی خامنه‌ای با گزینش یک جلاد بدنام به نام رئیسی درصدد چیدن دیوارهای دفاعی نظامش برای مقابله با خیزش‌های مردم و فعالیت‌های کانون‌های شورشی است و باید پاسخ مناسبی به این اقدام داده می‌شد.

۴ـ این تظاهرات و راهپیمایی یک بار دیگر به جهانیان نشان داد که اکنون این مقاومت ایران است که با عبور پیروزمندانه از انبوه توطئه‌های استعماری و ارتجاعی با سری بلند و سینه‌ای افراشته شرف خلق در زنجیرش را در تمامی دنیا، از جمله آمریکا نمایندگی می‌کند؛ و این ولایت خامنه‌ای است که روزبه‌روز بیشتر به زیر ضرب می‌رود و در محاصره بحرانها، مجبور به فرورفتن در لاک تدافعی است. البته این هنوز آغاز ماجراست، به‌دنبال در لیست تروریستی قرار گرفتن حزب‌الشیطان، همان‌گونه که در پیام رئیس‌جمهور برگزیدهٔ مقاومت نیز آمده بود، وقت آن است که وزارت اطلاعات دیکتاتوری آخوندی و نیز سپاه پاسداران به‌عنوان د۲بازوی اصلی سرکوب و تروریسم در لیست سیاه قرار گیرند.

۵ـ در این تظاهرات بار دیگر برنامهٔ ده ماده‌ای مریم رجوی برای ایران آزاد و دموکراتیک فردا به سمع و نظر جهانیان رسید.

۶ـ این تظاهرات در همبستگی با قیام مردم ایران است و فعالیت پرشور کانون‌های شورشی در داخل ایران را نمایندگی می‌کند.

۷ـ تظاهرات واشنگتن مانند دیگر پراتیک‌های مقاومت ایران، بیانگر حضور یک آلترناتیو قدرتمند در قلب معادلات مربوط به ایران است.

۶ـ نه مماشات، نه تعامل و نه به انتظار تغییر رفتار نشستن، خواست صریح مقاومت ایران، همان‌گونه که با خط درشت بر روی بنر جلویی تظاهرات نوشته شده بود، سرنگونی تام و تمام حاکمیت آخوندی است. این خواسته‌ای است که از روز نخست توسط آلترناتیو دموکراتیک پیگیری شده است. جهان اکنون به ضرورت این خواست روشن پی می‌برد.

 

صدای غیرقابل کتمان 

تلویزیون اسکای نیوز به‌ نقل از خبرنگار خود، هبه ناصر، در این مورد گفت:

«این تظاهرات پس از تعیین ابراهیم رئیسی به‌عنوان رئیس قوه قضاییه در ایران انجام می‌گیرد و قرار است که هر دو حزب جمهوری و دموکرات در کنگره آمریکا مسأله تغییر رژیم ایران را دنبال نمایند؛ چیزی که رئیس‌جمهور آمریکا هم تابه‌حال روی آن انگشت نگذاشته و فقط دولت ترامپ روی تغییر رفتار رژیم ایران تأکید نموده است و حداقل تابه‌حال چیزی در رابطه با تغییر رژیم اعلام نکرده‌اند. در حال حاضر ایرانیان در واشنگتن تلاش می‌کنند تا با این تظاهرات صدای خود را مجدداً برسانند...».

صدای تغییرخواهی هموطنان ایرانی و پشتیبانان مقاومت بازتاب گسترده‌یی در خبرگزاریهای بین‌المللی و عربی داشت. اکنون آن‌چنان رسا و پرطنین است که نمی‌توان آن را دیگر انکار کرد. این پیام مریم رجوی را جهان شنید و اکنون زمان آن است که به آن پاسخ بگوید:

«به یاوه‌گویی آخوندها و حامیان بین‌المللی آنها توجه نکنید که می‌گویند با سرنگونی رژیم نیرویی در ایران نیست که اوضاع را کنترل کند. این یک فریب بزرگ برای حفظ استبداد مذهبی و اهانت به مردم و مقاومت ایران است».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/8196ce93-eb87-4b23-9a4e-305e0a50177a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات