728 x 90

رویترز: در بحبوحه مذاکرات قاهره، امیدها برای آتش‌بس غزه ضعیف به نظر می‌رسد

جنگ در غزه
جنگ در غزه

رویترز روز یکشنبه ۱۶اردیبهشت در گزارشی بعد از مذاکرات قاهره نوشت: در بحبوحه مذاکرات قاهره، امیدها برای آتش‌بس غزه ضعیف به نظر می‌رسد.
چشم‌انداز آتش‌بس غزه روز یکشنبه ضعیف به نظر می‌رسید، زیرا حماس خواستار پایان دادن به جنگ در ازای آزادی گروگانها شد، و بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، صراحتاً این موضوع را رد کرد.
دو طرف یکدیگر را مقصر این بن‌بست دانستند.
مذاکره‌کنندگان حماس در دومین روز از مذاکرات آتش‌بس خود در قاهره با میانجیهای مصری و قطری موضع خود را مبنی بر این‌که هر گونه توافق آتش‌بس باید به جنگ پایان دهد، حفظ کردند.
مقامات اسراییلی برای شرکت در دیپلماسی غیرمستقیم به قاهره سفر نکرده‌اند، اما روز یکشنبه نتانیاهو هدف اسراییل از آغاز جنگ نزدیک به ۷ماه پیش را تکرار کرد: خلع‌سلاح و از بین بردن حماس برای همیشه است...
نخست وزیر اسراییل گفت که اسراییل مایل است نبردها در غزه را متوقف کند تا از آزادی گروگانهایی که هنوز در دست حماس هستند و گمان می‌رود تعداد آنها بیش از ۱۳۰نفر باشد، اطمینان حاصل کند.
نتانیاهو گفت: «اما در حالی که اسراییل تمایل به توافق نشان داده، ولی حماس هم‌چنان در مواضع افراطی خود ایستاده است و خواستار خروج همه نیروهایمان از نوار غزه، پایان دادن به جنگ و رها کردن حماس در قدرت است». اسراییل نمی‌تواند این را بپذیرد».
اسماعیل هنیه، رئیس حماس، در بیانیه‌یی که اندکی پس از نتانیاهو منتشر شد، گفت که این گروه هم‌چنان مشتاق دستیابی به یک آتش‌بس جامع است که به «تجاوز اسرائیل» پایان دهد، خروج اسراییل از غزه را تضمین کند، و به یک توافق «جدی» برای آزادی اسرائیلی‌هایی که به گروگان‌گرفته شده‌اند در ازای آزادی اسرای فلسطینی دست یابد.
یک مقام فلسطینی نزدیک به تلاشهای میانجیگری روز یکشنبه به رویترز گفت: اگر نتانیاهو نظر خود را تغییر ندهد، دلیلی برای ماندن وجود نخواهد داشت. آنها همیشه می‌توانند دوباره تشکیل جلسه دهند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/88a6e76d-e0b5-4671-90b4-521b1f546d8d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات