728 x 90

گردهمایی و راهپیمایی در واشنگتن همزمان با روز جهانی زن در حمایت از مقاومت و قیام مردم ایران+ عکس و فیلم

روز جمعه ۸مارس روز جهانی زن (۱۷اسفند۹۷) تظاهرات و راهپیمایی ایرانیان آزاده و حامیان مقاومت از سراسر آمریکا در واشنگتن بر گزارشد.

در این تظاهرات که با اجتماع و گردهمایی در میدان فریدام پلازا آغاز و با راهپیمایی به طرف کاخ سفید ادامه یافت، شرکت‌کنندگان و سخنرانان حمایت خود را از مقاومت و قیام مردم ایران و برنامه ده ماده‌ای خانم رجوی برای ایران فردا اعلام کردند.

 

سخنرانان این گردهمایی عبارت بودند از:

شیلا جکسون لی، عضو برجسته کنگره آمریکا

لیندا چاوز، مدیر پیشین روابط عمومی کاخ سفید و رئیس مرکز فرصتهای برابر

آدام ارلی، سفیر پیشین آمریکا در بحرین و سخنگوی سابق وزارت‌خارجه آمریکا

پهلوان مسلم اسکندر فیلابی

شکوفه شریف و هستی حسامی

براد شرمن نماینده کنگره آمریکا و از اعضای ارشد کمیته امورخارجه مجلس نمایندگان نیز طی پیامی به شرکت‌کنندگان در تظاهرات واشنگتن به‌ مناسبت روز جهانی زن حمایت و همبستگی خود را با مقاومت و قیام مردم ایران ابراز کرد

 

رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت خانم مریم رجوی طی پیامی، به گردهمایی و تظاهرات واشنگتن در روز ۸مارس، روز جهانی زن را تبریک گفت:

پیام مریم رجوی به تظاهرات روز ۸مارس در واشینگتن

 

شرکت‌کنندگان و سخنرانان تظاهرات روز ۸مارس در واشنگتن، ضمن محکوم کردن سرکوب مردم ایران توسط رژیم آخوندی، و حمایت از کانونهای شورشی و قیام مردم ایران برای آزادی، انتصاب آخوند رئیسی عضو هیأت مرگ در قتل‌عام ۳۰۰۰۰زندانی سیاسی در سال ۶۷ توسط خامنه‌ای به ریاست قوه قضاییه رژیم آخوندها، را به‌عنوان عکس‌العمل دیکتاتوری ضدبشری آخوندی در قبال اعتلای جنبش دادخواهی شهیدان قتل‌عام در سطح داخلی و بین‌المللی، به‌شدت محکوم کردند و خواستار محاکمه خامنه‌ای و رئیسی به جرم جنایت علیه بشریت در قتل‌عام ۶۷ شدند. آنان در سخنرانیهای خود، از برنامه ده ماده‌ای مریم رجوی برای آیران آینده و از یک ایران آزاد و دموکراتیک و یک جمهوری مبتنی بر جدایی دین و دولت حمایت کردند.

 

خانم لیندا چاوز مدیر پیشین روابط عمومی کاخ سفید و رئیس مرکز فرصتهای برابر در سخنرانی خود در این گردهمایی گفت:

از شما متشکرم. بسیار متشکرم. بسیار خوشحالم که شما را در این جا می‌بینم که نام مناسب مجلس آزادی را دارد.

آنچه همه شما و من و مردم آمریکا و مهمتر از آن مردم ایران می‌خواهند آزادی است. اما آزادی به‌دست نخواهد آمد مگر این‌که تغییر رژیم در تهران صورت گیرد. مدت زیادی است که ما وعده مدراسیون در رژیم ایران را شنیده‌ایم. و این‌که رهبران فعلی رژیم و روحانی مقداری مدراسیون ایجاد خواهند کرد. اما هیچ چیز تغییر نکرده.

آنچه اتفاق افتاده رژیمی است که هم‌چنان کشتار انجام می‌دهد، مردم ایران را سرکوب می‌کند، وقتی ما در ماه مارس آزادی زنان را جشن می‌گیریم، مهم است که به یاد داشته باشیم که بیش از نیمی از مردم ایران دارای حقوق برابر نیستند. زنان ایران توسط رژیم روحانی و آخوندها سرکوب می‌شوند.

در حالیکه مردم ایران در شهرهای سراسر ایران اعتراض می‌کنند و خواستار تغییر شرایط اقتصادی هستند و برای آزادی و برابری زنان و استقلال قوه قضاییه و برابر برای همه تلاش می‌کنند، آن‌چه ما می‌بینیم این است که تنها در این ماه شخصی که مسئول کشتار نه ۳۰۰، نه ۳۰۰۰، بلکه ۳۰هزار انسان در سال ۶۷بوده، یعنی ابراهیم رئیسی، به‌عنوان رئیس قوه قضاییه منصوب شده است. چطور می‌شود که با وجود این جانور وحشی که مردم را کشته، آزادی باشد؟ او قاتل افراد از همه سنین است. او قاتل مردان و زنان است. زنان باردار به‌دست رئیسی اعدام شده‌اند. و همچنین افراد کم سن. دختران جوان ۱۵ساله شکنجه و توسط این هیولا کشته شده‌اند. بنابراین ما باید به این رژیم «نه!» بگوییم.

ما باید خواهان آزادی و همه نکاتی باشیم که خانم رجوی به مردم ایران وعده داده است، یعنی انتخابات آزاد، آزادی مطبوعات، جدایی دین از دولت، برابری زن و مرد، و استقلال دستگاه قضایی. همه این چیزها ضروری هستند اما تنها به یمن فعالیت‌های افرادی مثل شما در سراسر شهرهای آمریکا اتفاق خواهند افتاد، این فعالیتها همچنین به‌عهده مردم ایران است.

مایه افتخار من بوده است که با شما طی سالیان طولانی، یعنی از اوایل دهه ۱۹۹۰کار کنم وقتی در سازمان ملل فعال بودم. من در کنار شما بوده‌ام و لوایح مربوط به شما را حمایت کرده‌ام و علیه رژیم وحشتناک حاکم بر ایران صحبت کرده‌ام. و من مفتخرم که این فعالیتها را انجام داده‌ام و در کنار شما ایستادم. و باز هم خوشحالم که شما را در اینجا در واشنگتن میزبانی می‌کنم.

 

خانم شیلا جکسون لی نماینده با سابقه کنگره از ایالت تکزاس که در هوای سرد و توأم با برف و باران خودش را به محل تظاهرکنندگان رسانده بود، گفت همه ما معتقدیم که رژیم ایران باید تغییر کند. وی از نقش خانم رجوی در پیشبرد مقاومت برای آزادی در ایران تجلیل به‌عمل آورد.

 

برد شرمن، نماینده کنگره آمریکا و از اعضای ارشد کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان نیز طی پیامی به شرکت‌کنندگان در تظاهرات واشنگتن به‌ مناسبت روز جهانی زن، حمایت و همبستگی خود را با مقاومت و قیام مردم ایران ابراز کرد.

 

آدام ارلی، سفیر سابق آمریکا در بحرین و سخنگوی سابق وزارت‌خارجه آمریکا از دیگر سخنرانان این برنامه بود که ضمن بر شماری کارنامه وحشتناک ۴۰ساله رژیم آخوندی، استمرار قیام در ایران برای سرنگونی رژیم آخوندی را ستود و بر چشم‌انداز روشن برای تغییر در ایران تأکید کرد. وی تأکید کرد که کارزار گسترده شیطانی سازی رژیم آخوندی علیه مجاهدین و مقاومت ایران، قبل از هر چیز ترس و وحشت آخوندها را از نقش تعیین‌کننده مقاومت ایران در هدایت و سازماندهی قیام برای سرنگونی این رژیم ضدبشری به نمایش می‌گذارد. وی بر ضرورت به‌رسمیت شناختن آلترناتیو دموکراتیک شورای ملی مقاومت ایران توسط جامعه جهانی تأکید کرد.

 

در این گردهمایی شماری از نمایندگان انجمن ها و تشکلهای ایرانیان در آمریکا به سخنرانی پرداختند.

 

پس از گردهمایی در میدان فریدام پلازا، شرکت‌کنندگان به راهپیمایی به طرف کاخ سفید پرداختند.

 

خبرگزاری رویترز

واشنگتن –۸مارس-۱۷اسفند ۹۷

 

اعتراض کنندگان از جوامع ایرانیان مقیم آمریکا در واشنگتن در حمایت از تغییر حکومت در ایران دست به تظاهرات زدند

 

خبرگزاری فرانسه

واشنگتن –۸مارس۲۰۱۹

تظاهرکنندگان در واشنگتن خواهان « تغییر رژیم» در ایران شدند

روز جمعه ایرانیان در واشنگتن تجمع کرده و خواهان تغییر رژیم در ایران شده و « قساوت و بیرحمی علیه مردم» توسط رژیم تهران را محکوم کردند.

تظاهرکنندگان در حالی‌که شعار « تغییر رژیم، الان» می‌دادند و تصاویر مریم رجوی را دست داشتند، پرچم‌های ایران را تکان می‌دادند.

دولت پرزیدنت ترامپ به‌طور مستمر فقدان آزادیها در ایران و نفوذ « بی‌ثبات کننده» آن در خاورمیانه را زیر ضرب می‌برد. او به‌عنوان یک مخالف قاطع جمهوری اسلامی تحریمهای شدیدی را علیه رژیم ایران اعمال کرده است

 

تلویزیون اسکای نیوز

تظاهرات ایرانیان در واشنگتن

واشنگتن - –۸مارس۲۰۱۹:خبرنگار ما از واشنگتن خبر داد که ایرانیان خارج کشور در ایالات متحده آمریکا تظاهراتی در حمایت از اعتراضات در ایران به‌خاطر تغییر نظام و فراخوان برای برپایی یک جمهوری دموکراتیک و غیراتمی در کشورشان برپا کرده‌اند.

گزارشگر: الآن این تظاهرات شروع به حرکت نمود. فعالیت‌هایی که همزمان با این تظاهرات وجود دارد سخنرانی‌هایی است که از چند دقیقه قبل شروع شده است سخنرانی مریم رجوی رئیس‌جمهور برگزیدهٔ شورای ملی مقاومت ایران نیز پخش می‌شود خواستهای سخنرانان پیرامون ضرورت تغییر رژیم ایران و سرنگون کردن آن است.

 

خبرگزاری یونایتدپرس

۸مارس ۲۰۱۹

ظاهرکنندگان در یک راهپیمایی که توسط سازمان جوامع ایرانیان آمریکایی در واشنگتن دی.سی در ۸مارس ۲۰۱۹در حمایت از تغییر رژیم در ایران برگزار می‌شد، شرکت کردند

آنها خواستار قیام مردم ایران برای تغییر رژیم هستند

 

واشنگتن تایمز-۸مارس۲۰۱۹

راهپیمایی ایرانیان در نزدیکی کاخ سفید برای تغییر رژیم

روز جمعه ایرانیان برای راهپیمایی در نزدیکی کاخ سفید در حمایت از تغییر رژیم در تهران تجمع کردند.

سازمان‌دهندگان این گردهمایی گفتند هدفشان افزایش حمایت از قیام برای دموکراسی در ایران است. در این گردهمایی علاوه بر پیام مریم رجوی شماری از شخصیتها از جمله برد شرمن نماینده کنگره از کالیفرنیا سخنرانی کردند.

لیندا چاوز که در دولتهای پرزیدنت ریگان و بوش خدمت کرده است در این گردهمایی سخنرانی کرد. او به واشنگتن تایمز گفت در حالی‌که وی منتقد پرزیدنت ترامپ است ولی از کاری که دولت ترامپ در نفی توافق اتمی کرده است حمایت می‌کند...

شرکت‌کنندگان در این تظاهرات که همزمان با روز جهانی زن است امیدشان را در برنامه‌های خانم مریم رجوی می‌بینند که خواهان « مساوات کامل بین زنان و مردان در زمینه سیاسی، اجتماعی و اقتصادی» و همچنین خواهان حقوق زنان در آموزش، اشتغال، ازدواج و آزادی پوشش است.

یک دانشجوی شرکت‌کننده در برنامه روز جمعه گفت «مشاهده این واقعیت که تمامی برنامه توسط یک زن هدایت می‌شود به‌طور واقعی انگیزاننده است».

 

فیلمهایی از تظاهرات و راهپیمایی ایرانیان آزاده در واشنگتن  ۱۷ اسفند ۹۷:

 

بازتاب تلویزیون اسکای نیوز از تظاهرات ایرانیان حامی شورای ملی مقاومت در واشنگتن ۱۷ اسفند ۹۷:
مجری: خبرنگار ما از واشنگتن خبر داد که ایرانیان خارج کشور در ایالات متحده آمریکا تظاهراتی در حمایت از اعتراضات در ایران برای تغییر نظام و فراخوان برای برپایی جمهوری دموکراتیک و غیراتمی در کشور برپا کرده‌اند. قرار است که این تظاهرات به‌صورت یک راهپیمایی به سمت کاخ سفید ادامه پیدا کند. تصویر مستقیم از واشنگتن وبا خبرنگارمان هبه ناصر از واشنگتن:
گزارش هبه ناصر: الآن این تظاهرات شروع به حرکت نمود. فعالیت‌هایی که همزمان با این تظاهرات وجود دارد سخنرانی‌هایی است از چند دقیقه قبل شروع شده است سخنرانی مریم رجوی رئیس‌جمهور منتخب شورای ملی مقاومت ایران نیز متعاقباً پخش خواهد گردید. خواستهای سخنرانان حول ضرورت تغییر رژیم ایران و سرنگون کردن آن است. قرار است این تظاهرات با راهپیمایی از اینجا یعنی میدان آزادی به سمت کاخ سفید انجام شود.

این تظاهرات پس از تعیین ابراهیم رئیسی به‌عنوان رئیس قوه قضاییه در ایران انجام می‌گیرد و قرار است که هر دو حزب جمهوری و دموکرات در کنگره آمریکا مسأله تغییر رژیم ایران را دنبال نمایند چیزی که رئیس‌جمهور آمریکا هم تابه‌حال روی آن انگشت نگذاشته و فقط دولت ترامپ روی تغییر رفتار رژیم ایران تأکید نموده است و حداقل تابه‌حال چیزی در رابطه با تغییر رژیم اعلام نکرده‌اند.در حال حاضر ایرانیان در واشنگتن تلاش می‌کنند تا با این تظاهرات صدای خود را مجدداً برسانند تا دولت آمریکا این خواسته را می‌پذیرند یا نه و آن‌چه که دولت آمریکا تابه‌حال گفته از همان ۱۲ماده تجاوز نمی‌کند.

 

بازتاب خبرگزاری رویترز از تظاهرات ایرانیان در واشنگتن:

خبرگزاری تصویری رویتر، ۸مارس ۲۰۱۹– اعتراض کنندگان در یک تجمع سازمان ایرانیان آمریکا در واشینگتن شرکت کرده و در حمایت از تغییر حکومت در ایران دست به تظاهرات زدند.

بازتاب خبرگزاری رویترز از تظاهرات ایرانیان در واشنگتن ۱۷اسفند ۹۷

بازتاب خبرگزاری رویترز از تظاهرات ایرانیان در واشنگتن ۱۷اسفند ۹۷

بازتاب خبرگزاری رویترز از تظاهرات ایرانیان در واشنگتن ۱۷اسفند ۹۷

بازتاب خبرگزاری رویترز از تظاهرات ایرانیان در واشنگتن ۱۷اسفند ۹۷

بازتاب خبرگزاری رویترز از تظاهرات ایرانیان در واشنگتن ۱۷اسفند ۹۷

بازتاب خبرگزاری رویترز از تظاهرات ایرانیان در واشنگتن ۱۷اسفند ۹۷

بازتاب خبرگزاری رویترز از تظاهرات ایرانیان در واشنگتن ۱۷اسفند ۹۷

بازتاب خبرگزاری رویترز از تظاهرات ایرانیان در واشنگتن ۱۷ اسفند ۹۷

 

سخنرانی مسلم اسکندر فیلابی مسئول کمیسیون ورزش شورای ملی مقاومت در تظاهرات واشنگتن:

 

پیام مریم رجوی به  تظاهرات بزرگ واشنگتن: 

 

تظاهرات و راهپیمایی ایرانیان آزاده در واشنگتن:

پیام آدام ارلی در تظاهرات ایرانیان در واشنگتن:

 

پیام ویدئویی براد شرمن نماینده کنگره آمریکا به  تظاهرات ایرانیان:

 

سخنرانی شیلا جکسون لی:

شیلا جکسون لی نماینده کنگره آمریکا:  آنچه که به‌دنبالش هستیم یک ایران آزاد است، جایی که همه بتوانند آزادانه زندگی کنند، جوانان بتوانند آینده خود را بسازند، شغل خود را انتخاب کنند و در یک جامعه دمکراتیک زندگی کنند و عقایدشان را ابراز دارند.
بسیار خوشحالم که خواهرم [مریم رجوی] که در پاریس با هم بودیم قدرت خود را نشان داده. او هرگز تسلیم نمی‌شود و در برابر هیچ سرکوبی کوتاه نمی‌آید. بسیار خوشحالم که او همچنان مستحکم ایستاده و به ایستادگی خود برای مردم ایران ادامه خواهد داد.

 

سخنرانی لیندا چاوز - تظاهرات ایرانیان آزاده در واشنگتن در حمایت از قیام مردم ایران:

لیندا چاوز رئیس دفتر پشین رئیس جمهور آمریکا: ایرانیان در شهرهای سراسر ایران گردهم می آیند و تظاهرات میکنن و خواهان تغییر در زمینه اقتصادی، آزادی، برابری برای زنان و یک سیستم قضایی آزاد و عادلانه هستند.‎

 

پیام مریم رجوی به تظاهرات بزرگ در واشنگتن در همبستگی با قیام مردم ایران

پیام مریم رجوی به تظاهرات بزرگ در واشنگتن در همبستگی با قیام مردم ایران

 

۱۹۰۰: پیام ویدئویی مریم رجوی به تظاهرات ایرانیان در واشنگتن:

به شخصیت‌های محترم، دوستان والاقدر مقاومت مردم ایران، ایرانیان شریف و آزاده درود می‌فرستم. به‌عزم شما برای آزادی ایران؛ به عشق‌ شما به ملت اسیر ایران و به‌امیدتان به‌آینده پرشکوه ایران.

 

 

زنان ایران رسالت بزرگ برقراری آزادی و برابری را به‌دوش گرفته و با تمام قوا برای به‌زیر کشیدن این رژیم ولایت فقیه مبارزه می‌کنند.

 

 

فاشیسم مذهبی که امروز جهانی از تروریسم و جنایت و جنگ افروزی‌اش به‌ستوه آمده، سرانجام توسط همین زنان شکست خواهد خورد.

 

 

۱۸۴۰: تصاویری از تظاهرات ایرانیان آزاده در واشنگتن در حمایت از شورای ملی مقاومت و قیام ایران:

تظاهرات بزرگ در واشنگتن در همبستگی با قیام مردم ایران

تظاهرات بزرگ در واشنگتن در همبستگی با قیام مردم ایران

تظاهرات بزرگ در واشنگتن در همبستگی با قیام مردم ایران

تظاهرات بزرگ در واشنگتن در همبستگی با قیام مردم ایران

تظاهرات بزرگ در واشنگتن در همبستگی با قیام مردم ایران

تظاهرات بزرگ در واشنگتن در همبستگی با قیام مردم ایران

تظاهرات بزرگ در واشنگتن در همبستگی با قیام مردم ایران

تظاهرات بزرگ در واشنگتن در همبستگی با قیام مردم ایران

تظاهرات بزرگ در واشنگتن در همبستگی با قیام مردم ایران

تظاهرات بزرگ در واشنگتن در همبستگی با قیام مردم ایران

تظاهرات بزرگ در واشنگتن در همبستگی با قیام مردم ایران

تظاهرات بزرگ در واشنگتن در همبستگی با قیام مردم ایران

تظاهرات بزرگ در واشنگتن در همبستگی با قیام مردم ایران

تظاهرات بزرگ در واشنگتن در همبستگی با قیام مردم ایران

 

 

۱۸۲۰: فیلمهایی از تظاهرات ایرانیان آزاده در واشنگتن:

۱۷۵۵: نمایندگان ایرانیان از چهل ایالت آمریکا در تظاهرات شرکت دارند.
خواسته آنها حسابرسی از رژیم حاکم بر ایران به‌خاطر جنایت علیه بشریت در جریان قتل‌عام زندانیان سیاسی در سال 67و همچنین استمرار اعدامها تا امروز است.‎

ایرانیان بنرها و پلاکاردهایی در حمایت از طرح ده ماده‌ای خانم مریم رجوی برای ایران فردا حمل می‌کنند.
تظاهرکنندگان از قیام مردم ایران برای برپایی یک جمهوری آزاد مبتنی بر جدایی دین از دولت حمایت می‌کنند.

 

۱۷۵۰: فیلمهایی از تجمع و تظاهرات ایرانیان در واشنگتن:

 

ساعت ۱۷۴۵: تصاویری از تظاهرات بزرگ ایرانیان در واشنگتن در همبستگی با قیام مردم ایران:

تظاهرات بزرگ در واشنگتن در همبستگی با قیام مردم ایران

تظاهرات بزرگ در واشنگتن در همبستگی با قیام مردم ایران

تظاهرات بزرگ در واشنگتن در همبستگی با قیام مردم ایران

تظاهرات بزرگ در واشنگتن در همبستگی با قیام مردم ایران

 

 

 

ساعت ۱۷۴۰: تظاهرکنندگان در واشنگتن خواستار حمایت جامعه جهانی از تغییر دموکراتیک در ایران هستند

 

تظاهرات بزرگ در واشنگتن در همبستگی با قیام مردم ایران

تظاهرات بزرگ در واشنگتن در همبستگی با قیام مردم ایران

تظاهرات بزرگ در واشنگتن در همبستگی با قیام مردم ایران

تظاهرات بزرگ در واشنگتن در همبستگی با قیام مردم ایران

تظاهرات بزرگ در واشنگتن در همبستگی با قیام مردم ایران

تظاهرات بزرگ در واشنگتن در همبستگی با قیام مردم ایران

 

تظاهرات بزرگ در واشنگتن در همبستگی با قیام مردم ایران

تظاهرات بزرگ در واشنگتن در همبستگی با قیام مردم ایران

تظاهرات بزرگ در واشنگتن در همبستگی با قیام مردم ایران

تظاهرات بزرگ در واشنگتن در همبستگی با قیام مردم ایران

تظاهرات بزرگ در واشنگتن در همبستگی با قیام مردم ایران

تظاهرات بزرگ در واشنگتن در همبستگی با قیام مردم ایران

تظاهرات بزرگ در واشنگتن در همبستگی با قیام مردم ایران

تظاهرات بزرگ در واشنگتن در همبستگی با قیام مردم ایران

تظاهرات بزرگ در واشنگتن در همبستگی با قیام مردم ایران

تظاهرات بزرگ در واشنگتن در همبستگی با قیام مردم ایران

تظاهرات بزرگ در واشنگتن در همبستگی با قیام مردم ایران

تظاهرات بزرگ در واشنگتن در همبستگی با قیام مردم ایران

تظاهرات بزرگ در واشنگتن در همبستگی با قیام مردم ایران

تظاهرات بزرگ در واشنگتن در همبستگی با قیام مردم ایران

تظاهرات بزرگ در واشنگتن در همبستگی با قیام مردم ایران

تظاهرات بزرگ در واشنگتن در همبستگی با قیام مردم ایران

تظاهرات بزرگ در واشنگتن در همبستگی با قیام مردم ایران

تظاهرات بزرگ در واشنگتن در همبستگی با قیام مردم ایران

تظاهرات بزرگ در واشنگتن در همبستگی با قیام مردم ایران

تظاهرات بزرگ در واشنگتن در همبستگی با قیام مردم ایران

تظاهرات بزرگ در واشنگتن در همبستگی با قیام مردم ایران

تظاهرات بزرگ در واشنگتن در همبستگی با قیام مردم ایران

تظاهرات بزرگ در واشنگتن در همبستگی با قیام مردم ایران

تظاهرات بزرگ در واشنگتن در همبستگی با قیام مردم ایران

تظاهرات بزرگ در واشنگتن در همبستگی با قیام مردم ایران

تظاهرات بزرگ در واشنگتن در همبستگی با قیام مردم ایران

 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b229b68b-a3b2-472e-806b-7fd4873787a7"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات