728 x 90

پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیکهای جهان وارد عراق شد

سفر پاب رهبر کاتولیک‌های جهان به عراق
سفر پاب رهبر کاتولیک‌های جهان به عراق

پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیکهای جهان روز جمعه ۱۵اسفند برای یک دیدار ۴ روزه وارد عراق شد.

برنامه های سفر پاپ به عراق، از جمله شامل سخنرانی پاپ در کلیسای بزرگ بغداد ، دیدار با جوامع مسیحی و ملاقات با آیت الله سیستانی در نجف است.

 پاپ فرانسیس پیش‌تر گفته بود می‌خواهد با افرادی دیدار کند که رنج‌های فراوانی را در سال‌های اخیر متحمل شده‌اند. رهبر کاتولیک جهان در بخش دیگری از سفرش قرار است به ناصریه و اربیل و موصل و مناطق مسیحی نشین در استان نینوا هم سفر کند.

سفر پاپ به عراق که به رغم بحران امنیتی و حملات موشکی عوامل رژیم آخوندی صورت می گیرد، در صدر خبرهای جهان قرار گرفت. رویترز نوشت، با افزایش نگرانی‌ها به‌خاطر سلسله حملات موشکی و عملیات انتحاری، دولت عراق هزاران نیروی امنیتی افزوده را برای حفاظت از پاپ در این سفر به کار گرفته است.

رویترز ۱۵ اسفند افزود : بازدید پاپ از عراق، اولین سفر او به خارج از ایتالیا از نوامبر ۲۰۱۹ تاکنون است. پاپ  به خبرنگاران گفت: «این سفری نمادین و یک وظیفه در قبال سرزمینی است که سالهاست رنج و ستم کشیده است».

آسوشیتدپرس در آستانه سفر پاپ نوشت: آیت الله سیستانی یک وزنه تعادل دائمی در مقابل نفوذ رژیم ایران بوده است. با این ملاقات، فرانسیس به‌طور ضمنی او را به‌عنوان اصلی‌ترین طرف صحبت اسلام شیعه در مقابل رقیب وی، علی خامنه‌ای، به‌رسمیت می‌شناسد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/4bcc1dc3-86e4-4be3-8435-08fc6fcf7d84"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات