728 x 90

ند پرایس: هیچ خبری درباره آزاد شدن پول‌های مسدودشده ایران صحت ندارد

ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا
ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا

ند پرایس سخنگوی وزارت‌خارجه آمریکا در کنفرانس مطبوعاتی ۱۸آذر خود به رژیم آخوندی هشدار داد با زمان بازی نکند و برنامه اتمی خود را توسعه ندهد

در کنفرانس مطبوعاتی ند پرایس خبرنگاری پرسید: وزیر خارجه رژیم ایران یا معاون وزیر خارجه این رژیم در امور اقتصادی گفته است رژیم ایران ۳ و نیم میلیارد دلار از پولهای مسدود شده را به‌دست آورده و انتظار دارد در آینده مبالغ بیشتری از پول‌های مسدود شده را به‌دست آورد آیا شما در این مورد نظری دارید؟

سخنگوی وزارت‌خارجه آمریکا گفت: می‌خواهم کاملاً روشن کنم آمریکا هیچ پولی را برای رژیم ایران آزاد نکرده است و هر گزارشی از این دست غلط است ما هم‌چنین می‌دانیم شرکای ما هم پول‌های مسدود شده را به ایران منتقل نکرده‌اند. آمریکا هیچ نقل و انتقال مالی از این دست به ایران را مجاز نکرده است و تمامی تحریم‌های کنونی ما در دست اجراست و هم‌چنان به قوت خود باقی خواهد ماند تا زمانی که ما بتوانیم به یک توافق دیپلماتیک برسیم.

 

وی گفت: ما کماکان معتقدیم که تبعیت دوجانبه از برجام امکانپذیر است و معتقدیم که دیپلوماسی بهترین و پایدارترین ابزار برای پرداختن به نگرانی مشترکمان در رابطه با برنامه اتمی رژیم ایران است. آنچه همه خواهان آن هستیم این است که رژیم ایران هرگز به تسلیحات اتمی دست پیدا نکند. ایالات متحده متعهد است رژیم ایران نباید هرگز اجازه به سلاح اتمی دست پیدا کند. در صورتی که دیپلوماسی شکست بخورد ما در حال بررسی آلترناتیوهای دیگر هستیم ما در حال صحبت با متحدان نزدیکمان در مورد آن گزینه‌ها هستیم و این شامل اسراییلی‌ها هم هست.

 

ند پرایس افزود: ما کاملاً روشن کرده‌ایم رژیم ایران نمی‌تواند با زمان بازی کند. و فعالیت‌های اتمی خود را گسترش بدهد. تحریکات این رژیم اهرم بیشتری در این مذاکرات به آن نمی‌دهد. تنها کاری که تشدید فعالیتها و تحریکات انجام می‌دهد این است که ما را به بحرانهای بالفعل نزدیکتر می‌کند.

من می‌توانم به شما اطمینان بدهم اگر رژیم ایران فکر کند ما ضعیف هستیم از نتیجه آن متعجب خواهد شد.

در صورتی که تحریکات اتمی رژیم ایران ادامه یابد مسیر دیپلماتیک ممکن است تغییر کند، در آینده خیلی نزدیک هم ممکن است تغییر کند. آمریکا اجازه نخواهد داد رژیم ایران سلاح اتمی بسازد.

 

سخنگوی وزارت‌خارجه آمریکا در مورد ادامه تحریم‌ها گفت: ما پا را از روی گاز برنداشته‌ایم. تحریم‌ها کماکان بقوت خود باقی هستند. این، تغییری نکرده و تغییر نخواهد کرد ... در مقابل لجاجت رژیم ایران، ما هیچ راه دیگری نداریم جز این‌که فشار بر آنرا بالا ببریم. در این رابطه یک هیأت ما به امارات رفته است تا متابعت از تحریم‌ها را مورد گفتگو قرار بدهد...

ما روی این متمرکز هستیم که تضمین کنیم تحریم‌ها اعمال می‌شوند و در موضعی هستیم که فشارهای افزوده به این رژیم در صورتی که رویکردش را عوض نکند وارد کنیم ...

ند پرایس اضافه کرد چین هم به اهداف استراتژیک ما متعهد است که رژیم ایران به‌طور دائم و قابل راستی‌آزمایی به سلاح اتمی نرسد.. (سایت وزارت‌خارجه آمریکا ۱۸آذر ۱۴۰۰)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/cc51d7c8-1c9d-4133-b09e-adad97ec9f54"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات