728 x 90

قیام ایران-شماره ۱۷۷

قیام مردم تهران با شعارهای مرگ بر دیکتاتور، مرگ بر خامنه‌ای، مرگ بر اصل ولایت فقیه

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

قیام مردم تهران - ۴تیر۹۷
قیام مردم تهران - ۴تیر۹۷

قیام مردم تهران با شعارهای مرگ بر دیکتاتور، مرگ بر خامنه‌ای، مرگ بر اصل ولایت فقیه،

وای به روزی که مسلح شویم و اصلاح‌طلب اصول‌گرا دیگه تمام ماجرا

گسترش قیام به شهرهای مختلف مانند بندرعباس، شهریار، کرج، کاشان، بندر قشم، شیراز، کرمانشاه، مشهد

اعتصاب و تظاهرات بازاریان و کسبه در تهران که از حمایت گسترده مردم به‌ویژه جوانان برخوردار شد، به نقاط مختلف شهر گسترش پیدا کرد. در تهران بازار میرداماد، چهار سوق و بازار قیصریه مرکز فروش ساعت و زیورآلات و بازارهای شوش و مولوی نیز به این اعتصاب بزرگ که در اعتراض به رکود بازار و افت فاحش قیمت ریال و گرانی صورت گرفته، پیوستند. کسبه و جوانان خیابان امیرکبیر-ناظم الاطباه در خیابان ری که مرکز فروش لوازم یدکی خودروها است نیز دست به تظاهرات زدند.

تظاهر کنندگان که در اکثر خیابانهای مرکزی تهران حضور داشتند شعار می‌دادند مرگ بر دیکتاتور، مرگ بر خامنه‌ای، مرگ بر اصل ولایت فقیه، وای به روزی که مسلح شویم و اصلاح‌طلب اصول‌گرا دیگه تمام ماجرا، توپ تانک فشفشه خامنه‌ای باید کشته شده، مرگ بر گرانی، دشمن ما همین‌جاست دروغ میگن آمریکاست، بازار رو تعطیل می‌کنیم ایران رو آزاد می‌کنیم، ایرانی می‌میرد ذلت نمی‌پذیرد، می‌میریم می‌میریم ایران رو پس می‌گیریم، مردم چرا نشستین ایران شده فلسطین، نترسید نترسید ما همه با هم هستیم و...

نیروهای سرکوبگر در نقاط مختلف شهر به تظاهر کنندگان یورش بردند و با تیراندازی هوایی و شلیک گاز اشک‌آور درصدد پراکنده کردن آنان برآمدند. جوانان شجاع با سنگ و آجر و برگرداندن گاز اشک‌آور به میان مزدوران به دفاع از خود پرداختند. آنها برای ایجاد مانع بر سر راه عوامل نیروهای سرکوبگر در مقابل مجلس رژیم در میدان بهارستان، چهار راه استانبول و خیابان فردوسی موتورها و سطلهای زباله را به آتش کشیدند. یک پسر جوان بر اثر شدت ضربات وارده توسط آدمکشان گارد ضدشورش دچار ضربه مغزی شد. شماری از نیروهای مهاجم گوشمالی داده شده و چند کیوسک نیروی انتظامی و موتور گارد ضدشورش به آتش کشیده شد.

اعتصاب و اعتراض به بسیاری از شهرهای دیگر از جمله بندرعباس، شهریار، کرج، کاشان، بندر قشم، شیراز، کرمانشاه و مشهد گسترش یافته است. تظاهرات در بندرعباس به درگیری کشیده شد و معترضان برای خنثی کردن گاز اشک‌آور به آتش زدن لاستیک مبادرت کردند.

خانم مریم رجوی رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت ایران با درود به خیزش بازاریان و جوانان در تهران و شهرهای مختلف عموم مردم در سراسر کشور را به حمایت از بازاریان معترض و تظاهر کنندگان فراخواند.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۴ تیر ۱۳۹۷(۲۵ژوئن ۲۰۱۸)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/97c13fb1-3c14-46cb-b450-ddf33ad5d6df"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات