728 x 90

هلند، سفیر خود را از تهران فراخواند

استف بلوک، وزیر خارجه هلند
استف بلوک، وزیر خارجه هلند

وزیر خارجه هلند در واکنش به اخراج دو تن از کارکنانش، سفیر خود، از تهران را فراخواند.

استف بلوک، وزیر خارجه هلند، این اقدام رژیم را «خیلی ناگهانی» خوانده و گفت: «تصمیم گرفته شد تا سفیر هلند در تهران را برای پاره‌ای مشورتها فرا بخوانیم. این تصمیم پس از آن اتخاذ شد که دو نفر از کارکنان سفارت هلند [در تهران] اخراج شدند. این پذیرفتنی نیست».

وزیر خارجه هلند در بیانیه خود گفت این اقدام رژیم ایران «واکنشی است به اخراج دو دیپلمات ایرانی توسط هلند در ماه ژوئن ۲۰۱۸،  که سازمان اطلاعات هلند از دست داشتن رژیم ایران در قتل دو هلندی ایرانی‌تبار در خاک هلند ارائه کرده است».

دولت هلند  ۱۸ دی‌ماه امسال رژیم ایران را به دست داشتن در طراحی دو ترور در خاک این کشور متهم کرد.

 

در رابطه با فعالیتهای تروریستی رژیم ایران در اروپا بیشتر بخوانید:

پارلمان اروپا، بررسی تهدیدات تروریستی رژیم ایران در اروپا

روز پنجشنبه ۱۴فوریه طرح های تروریستی رژیم ایران در خاک اروپا و واکنش اتحادیه اروپا در این رابطه که در دستور کار پارلمان اروپا در استراسبورگ بود مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

این بحث به‌دنبال درخواست رسمی ۶۰نماینده پارلمان اروپا از گروه‌های مختلف سیاسی صورت گرفت.

چهار نماینده پارلمان اروپا که در میان آنها نایب‌رئیس پارلمان اروپا پاول تلیچکا Pavel، از جمهوری چک

آندرس ویستیسن Anders Vistisen نایب‌رئیس کمیسیون خارجی پارلمان اروپا از دانمارک،

پیتر نیدرمولر، Péter NIEDERMÜLLER نماینده پارلمان اروپا از مجارستان و نایب‌رئیس گروه سوسیال‌دموکرات و هاینز بکر Heinz Becker نماینده پارلمان اروپا از اتریش، قرار داشتند، خواستار برگزاری این جلسه در پارلمان اروپا شدند.

در این جلسه نماینده پارلمان برند کولمل گفت: ما هم‌اکنون در حال بررسی تهدیدهای رژیم ایران برای امنیت هستیم. در جلسات قبلی نخست‌وزیر راسموسن در رابطه با طرح قتل دو ایرانی اپوزیسیون در دانمارک صحبت کرد. همزمان دولت آلمان در ژانویه ۲۰۱۹یک جاسوس آلمانی –افغانی را به‌دلیل انتقال اطلاعات به سرویسهای اطلاعاتی رژیم ایران هدف قرار داد. تصمیمی بود که دو مأمور اطلاعات رژیم ایران باید وارد لیست تروریستی اتحادیه اروپا شوند. این یک علامت واضح است که تروریسم در خاک اروپا به هیچ دلیلی نباید وجود داشته باشد.

 

کارمنو ولا، کمیسر اتحادیه اروپا در امور محیط‌زیست، در جلسه پارلمان اروپا گفت: من از این فرصت که به شما ملحق شوم و این موضوع بسیار مهم را بحث کنم، استقبال می‌کنم. موضوع فعالیت‌های اخیر خصمانه‌ای است که رژیم ایران در سرزمین چند کشور عضو انجام داده است. اجازه بدهید با یک چیزی پایه‌یی و فرضیه بنیادین شروع کنم. اتحادیه اروپا مستمراًً و به صراحت محکومیت قوی خودمان علیه تروریسم در همه اشکال و شیوه‌های آن مرتکب شده توسط هر کس در هر کجا و با هر هدفی را ابراز کرده است و به این کار ادامه خواهد داد. بدین ترتیب روشن است که برای حفظ امنیت اروپایی خودمان ما نمی‌توانیم فعالیت‌های خصمانه رژیم ایران یا هر کس دیگری در خاک اروپا را بپذیریم با هر توجیهی که می‌خواهد باشد.( برای مطالعه بیشتر اینجا کلیک کنید).

 

دیلی استار انگلستان: فعالیت‌های تروریستی رژیم ایران در اروپا وارد مرحله جدید شده است

دیلی استار انگلستان: هدف (کنفرانس مطبوعاتی شورای ملی مقاومت در لندن)... که نمایندگان پارلمان (انگلستان) باب بلکمن و دیوید جونز نیز... در آن شرکت داشتند، بحث درباره اطلاعات جدیدی پیرامون فعالیت‌های تروریستی... رژیم ایران در اروپا بود.

(در این کنفرانس مطبوعاتی) یک پرونده دارای جزییات درباره نقش... رژیم ایران و سلسله‌ مراتب فرماندهی طراحی و انجام حملات تروریستی در اروپا و دیگر نقاط (جهان) توسط عضو شورای ملی مقاومت، ارائه شد.

در این ارزیابی... سفارتهای (رژیم) ایران در سراسر اروپا و اعضای ارشد این رژیم از جمله ولی‌فقیه آن علی خامنه‌ای، به فعالیت‌های تروریستی مرتبط شده‌اند.

شورای ملی مقاومت ایران هشدار داد که فعالیت‌های تروریستی (رژیم) ایران در اروپا «وارد یک مرحله جدید» شده که طی آن حملات در «بالاترین» سطح تصمیم‌گیری می‌شود و «نسبت به گذشته بسیار» متفاوت است.

بنا‌ به گزارش شورای ملی مقاومت، شورای عالی امنیت ملی (رژیم) به ریاست حسن روحانی... نیروی محرک در پشت طراحی حملات تروریستی در خارج است.( برای مطالعه بیشتر اینجا کلیک کنید).

 

اعتراف به فعالیت‌ تروریستی و واکنش‌های سراسیمه

اعتراف علی ماجدی سفیر سابق رژیم در آلمان مبنی بر دست داشتن عوامل نظام در عملیات تروریستی در خارج کشور واکنش‌های هراس‌آلودی را در پی داشت.

پس از سال‌ها کش‌ و‌ واکش و تکذیب و قسم آیه که رژیم دست‌اندر کار تروریسم در خارج از کشور نبوده و این‌که متهم کردن رژیم به تروریسم هم توطئهٔ مجاهدین است، اظهارات این مهره حکومتی اعتراف صریحی است که سراپای حاکمیت را در هراس فرو برده است.

 

علی ماجدی در اعترافی نادر پرده از فعالیت‌های تروریستی رژیم در خارج از کشور برداشت و در مصاحبه‌یی با خبرگزاری ایسنا گفت: «ما در داخل کشور با موضوعی هم‌چون "عملیات خودسرانه" مواجه هستیم، آیا می‌توانیم منکر شویم که در خارج از کشور نیز نمونه‌یی از این اتفاقات رخ نمی‌دهد؟».

این سؤالی است که جواب آن را نیز نامبرده در مصاحبه‌اش داده و در ادامه گفت: «باید به کسانی که معتقدند با انجام برخی از عملیاتها و یا خودسریها می‌توان منافع ملی کشور را تأمین کرد، به صراحت گفت‌ تصور آنها اشتباه است و اقدامات آنها نه در راستای افزایش قدرت ایران بلکه ضد قدرت است».

 

واکنش شتاب‌زده وزارت‌خارجه به اظهارت علی ماجدی

اعتراف ماجدی آن‌چنان برای حکومت آخوندی گران تمام شد که بلافاصله وزارت‌خارجه سراسیمه وارد شد و با صدور اطلاعیه‌یی درصدد توجیه اعترافات ماجدی برآمد.

وزارت‌خارجه در این اطلاعیه با اشاره به «برداشتهای نادرست برخی از رسانه‌های خارجی و افراد معلوم‌الحال از مصاحبه سفیر سابق ایران در آلمان» به‌طور مسخره و رسوایی اقدامات تروریستی را به «گروهکهای معاند» نسبت داد: «در خصوص عملیات به‌اصطلاح خودسرانه که در اظهارات ایشان وجود دارد چنان‌که از متن مصاحبه نیز مشخص است ایشان به مورد مشخصی اشاره نداشته و یک نگرانی عمومی از برخی احتمالات را بیان کرده است. اسناد و شواهد کشورهای اروپایی که برای برخی ادعاهای این کشورها ارائه شده است، همان‌طور که جناب آقای ماجدی هم به درستی بیان داشته است، اصلاً قابل اثبات نیست و اسناد متقنی به‌شمار نمی‌رود. هم‌چنان‌که ایشان نیز تأکید کرده است این عملیات احتمالاً توسط گروهک‌های معاند در خارج از کشور به‌گونه‌یی انجام می‌شود که به پای ایران نوشته شود».

وزارت امور خارجه در ادامهٔ این اطلاعیه از آنجا که می‌داند قیمت این اعتراف نادر چیست، «به رسانه‌های خارجی و برخی خارج‌نشینان معلوم‌الحال که برداشت‌های دلخواه خود را از این مصاحبه به‌عمل آورده‌اند توصیه می‌کند ذوق زده نشده و آرزوهای قلبی خود را به دیگران نسبت ندهند».(خبرگزاری ایسنا ۳بهمن ۹۷)

 

 

اعتراف کمال خرازی و هراس از فعالیت‌های مقاومت در اروپا

پیش از علی ماجدی، کمال خرازی، رئیس منصوب خامنه‌ای در شورای راهبردی روابط خارجی نیز در گفتگو با شبکه خبری فرانس ۲۴اعتراف کرد که عناصری که او از آنها به‌عنوان عناصر خودسر نام برد، اقدامات تروریستی در خاک اروپا را انجام داده‌اند.

کمال خرازی با اشاره به تلاش‌های مأموران رژیم برای ترور در اروپا گفت: «قطعاً ممکن است عناصری طراحی برای وخامت روابط را حتی در داخل ایران داشته باشند». او در پاسخ خبرنگار این شبکه که «چرا شفافیت بیشتری ندارید و اطلاعات به‌صورت علنی مطرح نمی‌شود؟»، تنها به این پاسخ اکتفا کرد.

کمال خرازی برای بیرون بردن خود از مخمصه‌ سؤالی که خبرنگار فرانس ۲۴در زمینه عملیات تروریستی نظام از او کرده بود، سیاست فرار به جلو را در پیش گرفت و نسبت به حضور مقاومت ایران در فرانسه ابراز هراس کرد و گفت: «پیش از آن باید وضعیت را روشن کرد. اما سؤالی که باید پرسید، از دولت فرانسه است که چرا یک سازمان تروریستی که ۱۷هزار ایرانی را ترور کرده، در اینجا فعال است».(خبرگزاری ایسنا ۲۲آبان ۹۷)

مطالب مرتبط:

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f4defd8f-f111-4ce0-95fe-fd8980e43bbf"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات