728 x 90

هاشمی شاهرودی که بود؟

محمود هاشمی شاهرودی مرد
محمود هاشمی شاهرودی مرد

روز دوشنبه سوم دی ۱۳۹۷ آخوند محمود هاشمی شاهرودی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و یکی از بالاترین مهره‌های فاشیسم مذهبی حاکم بر ایران، بر اثر بیماری در بیمارستانی در تهران مرد.

از او به‌عنوان یکی از محتمل‌ترین کاندیداهای اصلی جانشینی خامنه‌ای در منصب «ولی‌فقیه نظام» نام برده می‌شد.

هاشمی شاهرودی یک آخوند عراقی بود که در سال ۱۳۲۷ خورشیدی در نجف به‌دنیا آمد، در همانجا به تحصیلات آخوندی پرداخت، یکبار در مخالفت با حکومت حزب بعث عراق به زندان افتاد اما مشمول عفو گردیده و آزاد شد و به درس و تحصیلش ادامه داد.

پدرش سیدعلی حسینی شاهرودی از مدرسین حوزه نجف و مادرش از روستاییان جنوب خراسان بود.

هاشمی شاهرودی پس از به قدرت رسیدن خمینی در ایران و به‌عنوان رابط برخی آخوندهای نجف با خمینی به ایران آمد.

هاشمی شاهرودی پس از سال ۱۳۵۷ در تهران به‌طور همزمان جریان موسوم به «جامعه روحانیت مبارز» ایران و «مجلس اعلای انقلاب اسلامی عراق» را راه‌انداخت و پس از آن وارد سلسله مراتب قدرت آخوندی در ایران شد.

 

شغل‌های هاشمی شاهرودی

برخی از مهمترین مناصب رسمی و اعلام شده محمود هاشمی شاهرودی در ایران عبارتند از: ریاست مجلس اعلای عراق، ریاست قوه قضاییه ایران، عضویت شورای نگهبان، نایب‌رئیس مجلس خبرگان رهبری دور اول، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، رئیس مؤسسه «دائره‌المعارف فقه اسلامی بر طبق مذهب اهل بیت»،‌ عضویت شورای عالی انقلاب فرهنگی، عضویت مجمع تشخیص مصلحت نظام.

مهم‌ترین شغل وی ریاست هیات عالی حل اختلاف و تنظیم روابط قوای سه‌گانه بود که در سال ۱۳۹۰ توسط خامنه‌ای به وی تفویض شد. در کنار این شغل، ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز به وی قدرتی فراجناحی داده و از وی یک مرجع قدرت در دیکتاتوری آخوندی ساخته بود.

 

نگاهی به کارنامه جنایت‌کارانه هاشمی شاهرودی

آخوند محمود هاشمی شاهرودی یکی از جنایتکارترین مهره‌های حاکمیت آخوندی بود که ۱۰سال رئیس قضاییه خامنه‌ای بود و احکام اعدام بی‌شماری را امضا کرد. او در همین منصب، در سرکوب وحشیانه قیام مردم ایران در سال ۸۸ نیز دست داشت.

۲بازوی جنایت‌کار هاشمی شاهرودی

در دوران ریاست هاشمی شاهرودی بر قضاییه آخوندها، قاضی بدنام سعید مرتضوی «دست راست» و عامل اجرایی وی محسوب می‌شد.

سعید مرتضوی به‌عنوان دادستان تهران، جلاد کهریزک و قاتل زهرا کاظمی و بسیاری چهره‌های مخالف دیگر بود. مرتضوی بعدها در نامه‌ای به‌قتل حداقل امیر جوادی‌فر، محسن روح‌الامینی و محمد کامرانی از بازداشت‌شدگان قیام ۸۸ در کهریزک اعتراف کرد.

«دست چپ» هاشمی شاهرودی نیز آخوند گوشخوار محسنی اژه‌ای بود که او نیز یکی دیگر از جنایتکارترین مهره‌های ولایت فقیه به‌شمار می‌رود و هم‌اکنون نیز معاونت قضاییه خامنه‌ای را به عهده‌ دارد.

 

هاشمی شاهرودی، عراقی یا ایرانی؟!

روز ۲۷آبان ۱۳۶۱ برابر با ۱۷نوامبر سال ۱۹۸۲ خمینی دجال، آخوند محمود هاشمی شاهرودی را به‌عنوان یک عراقی! در مقام اولین رئیس مجلس اعلای انقلاب اسلامی عراق نصب کرد و آخوند باقر حکیم را نیز به‌عنوان سخنگوی آن قرار داد.

شاهرودی در مقاطع مختلف بارها با خمینی و خامنه‌ای ملاقات کرده و از حمایت کامل آنها در انجام جنایت بر ضد مردم و نیروهای مترقی عراق و همچنین مجاهدین مستقر در اشرف برخوردار بود.

با سرهم‌بندی کردن مجلس اعلای عراق توسط سپاه پاسداران خمینی در دوران جنگ ایران و عراق، تیپ تروریستی موسوم به «بدر» بازوی نظامی مجلس اعلای عراق شد. این نیروی تروریستی ابتدا بازوی نظامی تشکلی به اسم «شورای فرماندهی انقلاب عراق» بود که توسط شاهرودی و از اسرای عراقی موجود در ایران(گروه موسوم به احرار) سرهم‌بندی شده بود.

گروه تروریستی بدر مسئول جنایت‌های قومی - مذهبی، نسل‌کشی و ترورهای سیاسی و فرقه‌ای بی‌شماری در عراق می‌باشد و در مقاطعی از نهادهای تحت مسئولیت شاهرودی فرمان می‌گرفت.

 

هاشمی شاهرودی شریک جرم در سرکوب قیام ۱۸تیر  ۷۸

در شهریور سال ۱۳۷۸ آخوند هاشمی شاهرودی توسط خامنه‌ای به‌عنوان یک فرد ایرانی!‌ به ریاست قضاییه آخوندها منصوب شد. شاهرودی از همان ابتدا کمر به نابودی اعتراضات دانشجویان و بقیه اقشار جامعه بست و هر چند که هنگام انتصاب او، از قیام ۱۸تیر سال ۷۸ دانشجویان و مردم تهران ۲ماه گذشته بود اما او برای قلع و قمع جنبشهای اجتماعی و به‌خصوص دانشجویان در هر نقطه‌ای که توانست وارد شد و از استمرار جنایت در حق دانشجویان کوتاهی نکرد.

هاشمی شاهرودی در مصاحبه‌ای با تلویزیون ر‌ژیم در ۵مهر سال ۷۸ حتی نسبت به انتشار یک مقاله در یک نشریه دانشجویی نیز به تیغ‌کشی پرداخت و «…با ابراز تأسف از انتشار مطالب توهین‌آمیز در یک نشریه دانشجویی گفت: «ریشه این جریان به خارج از دانشگاه برمی‌گردد… عوامل اصلی این حادثه هم شناسایی شده‌اند که با بازداشت آنان، دست افراد مغرض از دانشگاهها کوتاه خواهد شد»…

 

هاشمی شاهرودی معلم خامنه‌ای

بر اساس اظهارات نزدیکان خامنه‌ای و ریزشی‌های دستگاه اطلاعاتی رژیم، آخوند شاهرودی به‌دنبال نصب خامنه‌ای به‌عنوان ولی‌فقیه پس از خمینی، تا مدتها به او «درس خارج» یاد می‌داد تا خامنه‌ای که تا پیش از آن حتی علوم حوزوی‌اش تکمیل نبود بتواند در حداقل‌ها ادای مراجع را در بیاورد!

 

هاشمی اختلاس‌گر

کارنامه هاشمی شاهرودی تنها شامل جنایت و قساوت نیست بلکه او در چپاولگری و اختلاس هم ید طولایی داشت. از جمله در آستانهٔ انتخاب ریاست خبرگان ارتجاع در سال ۱۳۹۳، هفته‌نامهٔ حکومتی«صدا» از باند رفسنجانی در شماره ۲۶ خود، از یک فقره فساد مالی آخوند هاشمی شاهرودی پرده برداشت. این هفته‌نامه تحت عنوان پرونده مفاسد مالی «یکی از سران قوای سه‌گانه در دوره‌های قبلی» از جمله نوشت:

«اخباری از رسیدگی به پرونده «یکی از مقامات عالی‌رتبه قوای سه‌گانه در دوره احمدی‌نژاد» نیز به گوش می‌رسد. اطلاعات به دست آمده از اسناد و شواهد موجود حاکی از آن است که در زمان ریاست‌جمهوری محمود احمدی‌نژاد، ۱۲۰میلیارد تومان از بودجه هلال احمر برداشت شده است که ۱۰۵میلیارد تومان آن برای خرید موتور هواپیما اختصاص یافته و مبلغ ۱۵میلیارد تومان آن در اختیار این شخص جهت مصارف فرهنگی در عتبات عالیات قرار گرفته است»!(منبع: سحام نیوز:۱۴اسفند ۹۳)

خبرگزاری حکومتی مهر نیز در تاریخ ۴تیر ۱۳۹۲ به‌نقل از دیوان محاسبات رژیم در مورد تخلفات دولت احمدی‌نژاد نوشت: «مبلغ یکصدو‌پنجاه میلیارد ریال از سهم اِحداث و بازسازی عتبات عالیات برخلاف قانون بودجه به بنیاد فقه و معارف اهل بیت‌(ع) اختصاص داده شده است».
یادآوری می‌شود که مؤسسه بنیاد فقه و معارف اهل بیت، متعلق به آخوند هاشمی شاهرودی بود و آن پول در واقع به جیب او واریز شده بود!

لازم به یادآوری است که موضوع واریز کردن پولهای وثیقه متهمان به حسابهای شخصی رؤسای قضاییه رژیم که در زمان آخوند لاریجانی افتضاح ۱۷۰۰میلیارد تومانی آن برملا شد، فقط مختص لاریجانی نبود و پیش از او یعنی در تمام دوران ریاست هاشمی شاهرودی بر قضاییه آخوندی، به حساب شخصی شاهرودی ریخته می‌شده است.

 

هاشمی شاهرودی، تحت تعقیب بین‌المللی

روز ۲۰دی سال ۱۳۹۶ رویترز گزارش داد:

«مقامهای آلمانی به تحقیقات خود در مورد این‌که آیا هاشمی شاهرودی مرتکب جنایات علیه بشریت شده است ادامه می‌دهند. شورای ملی مقاومت ایران اعلام کرد از آلمان خواسته است تا حکم بازداشت فوری برای هاشمی شاهرودی صادر کند، معلوم شد ۷بلیط پرواز برای شاهرودی و همراهانش در پروازهای ایران‌ایر رزرو شده است. او قصد دارد پنجشنبه آلمان را ترک کند. حکم دستگیری شاهرودی باید توسط دادگاه قانون اساسی آلمان صادر شود.

رویتر افزود:‌ شورای ملی مقاومت از برلین خواسته است اجازه ندهد هاشمی شاهرودی آلمان را ترک کند».

هاشمی شاهرودی در آن ماجرا موفق شد با استفاده از امکانات دیپلماتیک رژیم و امدادهای غیبی!‌ از چنگ عدالت بگریزد و با نیمه‌کاره گذاشتن برنامه خود در آلمان، به ایران بازگردد.

 

هاشمی شاهرودی و سرکوب فضای مجازی

تلویزیون شبکه خبر رژیم روز ۱۴تیر ۱۳۸۸ خبر داد:

«هاشمی شاهرودی با صدور بخشنامه‌ای دادگستریهای کل استانها را مکلف کرد با استناد به مواد قانون مجازات اسلامی با افرادی که با شبکه‌های ماهواره‌ای معاند نظام همکاری می‌کنند یا در گروه‌های اینترنتی عضو این شبکه‌ها می‌شوند برخورد قضایی کند. رئیس قوه قضاییه تأکید کرد توسعه کمی و کیفی شبکه‌های ماهواره‌ای مخالف نظام مقابله جدی با این پدیده را طلب می‌کند.

 

هاشمی شاهرودی یکی از نمادهای فاشیسم مذهبی حاکم بر ایران

آخوند شاهرودی یکی از برجسته‌ترین نمادهای الیگارشی آخوندی حاکم بر ایران بود که در دجالیت، جنایت و قساوت، تابع هیچ قانونی حتی قوانین خودساخته‌اشان هم نبود و برای بقای خود در رأس یک دیکتاتوری پوسیده و قرون وسطایی، به هر جنایت و دنائتی دست می‌زد.

 

پیآمد مرگ شاهرودی

با مرگ محمود هاشمی شاهرودی، دیکتاتوری مذهبی حاکم بر ایران، یکی از مهم‌ترین مهره‌هایی را که کاندیدای جانشینی خامنه‌ای بود، از دست داد. امری که در افت‌ و خیزهای بعدی دستگاه سیاسی نامنسجم و شقه‌شده آخوندی، تاثیرات سوء جدی خواهد داشت.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/aae6bf71-259a-4e5d-aa5d-7de332cd5231"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات