728 x 90

نوربرت روتگن: آلمان می‌بایست در سمت درست تاریخ بایستد

نوربرت روتگن؛ نماینده پارلمان آلمان
نوربرت روتگن؛ نماینده پارلمان آلمان

نوربرت روتگن؛ نماینده پارلمان آلمان در گفتگویی که خبرگزاری دویچه وله روز چهارشنبه ۲۳آذر آنرا منتشر کرد با حمایت از اعتراضات سراسری در ایران و «انقلاب برای آزادی و رهایی» نامیدن آن؛ با انتقاد از مواضع دولت آلمان گفت: «من خشمگین می‌شوم، وقتی می‌بینم دولت آلمان به جای این‌که در طرف درست تاریخ بایستد، دائما بهانه‌هایی پیدا می‌کند تا بگوید، چرا این کار ممکن نیست».
وی در این گفتگو با فراخوان برای قرار دادن نام سپاه پاسداران در فهرست تروریستی اتحادیه اروپا و حمایت این اتحادیه از مردم ایران افزود: «در خیزش کنونی مردم ایران و سرکوب آن‌ها؛ مسئولیت تنها برعهده چند عامل نیست بلکه برعهده رژیم ایران است و به همین دلیل تحریم‌ها باید متوجه آدرس درست، یعنی سپاه پاسداران شود که پشتوانه قدرت سیاسی و بهره‌ور اقتصادی این رژیم است».
روتگن در این گفتگو هم‌چنین با تاریخی خواندن لحظه کنونی در ایران از کشورهای اروپایی خواست تا با حمایت از مردم ایران سهم خود را ادا کرده تا انقلاب رهایی مردم ایران تحقق یابد.
روتگن در توئیتی که روز چهارشنبه ۲۳آذر منتشر کرد قتل بیرحمانه مردم ایران توسط ملاها را "ترور دولتی"نامید و گفت، تنها پاسخ درست آلمان و اروپا این است که سپاه پاسداران به‌عنوان"مرکز این ترور" در فهرست تروریستی اتحادیه اروپا قرار دهند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a0caf724-ea1a-4e80-af34-47704bf29b73"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات