728 x 90

قطعنامه پارلمان اروپا در رابطه با بحران منطقه و نقش سپاه پاسداران و فراخوان به نامگذاری تروریستی سپاه پاسداران به تصویب رسید

پارلمان اروپا - ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
پارلمان اروپا - ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

قطعنامه پارلمان اروپا در رابطه با بحران منطقه و نقش سپاه پاسداران و فراخوان به نامگذاری تروریستی سپاه پاسداران با ۳۵۷رأی مثبت در مقابل ۲۰رأی منفی و ۵۸رأی ممتنع به تصویب رسید.

قطعنامه حملات موشکی و پهپادی سپاه پاسداران و گروه‌های نیابتی آنرا در کشورهای منطقه محکوم می‌کند.

قطعنامه خواست دیرینه پارلمان مبنی بر افزودن سپاه پاسداران به فهرست سازمانهای تروریستی را تکرار و تأکید می‌کند. این تصمیم مدتهاست به تعویق افتاده است.

قطعنامه اقدامات تروریستی رژیم در خارج از ایران به‌خصوص علیه کسانی که با رژیم ایران مخالفت می‌کنند مانند هدف قرار دادن معاون سابق پارلمان اروپا آلخو ویدال کوادراس توسط سپاه پاسداران را محکوم می‌کند.

قطعنامه خواستار تحریم بیت خامنه‌ای، ستاد کل نیروهای مسلح، قرارگاه مرکزی موسوم به خاتم‌الانبیاء و فرمانده آن غلامعلی رشید، نیروی دریایی سپاه پاسداران، وزیر دفاع و مدیر ستاد کل نیروهای مسلح و تحریم‌های اضافی در بخش‌های بانکی، نفت و هوانوردی و هماهنگی تحریم‌ها با آمریکا و انگلیس و سایر کشورهای گروه ۷ می‌شود.

حمایت تزلزل ناپذیر خود از راه‌حل دو کشور مستقل و مستقل و دموکراتیک بر اساس خطوط مرزی ۱۹۶۷ که در کنار هم در صلح و امنیت تضمین شده و با احترام کامل به قوانین بین‌المللی زندگی می‌کنند، تکرار می‌کند.

عدم پایبندی رژیم به برجام و پیشبرد برنامه هسته‌یی خود فراتر از همه توجیهات غیرنظامی معتبر را محکوم می‌کند.

از فرانسه، آلمان و انگلیس و شرکای آنها می‌خواهد تا مهلتی را برای رژیم ایران در نظر بگیرند تا در صورت عدم پایبندی به برجام، به‌طور جمعی به مکانیسم بازگشت فوری تحریم‌ها طبق قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل ارجاع کنند.

صادرات هواپیماهای بدون سرنشین و مهمات توسط رژیم ایران را محکوم می‌کند.

حزب‌الله لبنان باید مطابق با قطعنامه ۱۷۰۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد خلع‌سلاح شود.

دیپلماسی گروگان‌گیری رژیم ایران را محکوم می‌کند.

نامگذاری تروریستی اعضای پارلمان اروپا توسط رژیم ایران را محکوم و تأکید می‌کند که تا زمانی که این تحریم‌ها علیه نمایندگان پارلمان اروپا ادامه داشته باشد، گفتگوهای بین پارلمانی باید معلق بماند.

خواستار تحریم اعضای خانواده اعضای برجسته سپاه پاسداران که در اتحادیه اروپا تحصیل یا کار می‌کنند و اقداماتی برای جلوگیری از آزار و اذیت و ارعاب ایرانیان خارج از کشور در اتحادیه اروپا می‌شود.

سرکوب گسترده و سراسری زنان را محکوم می‌کند.

با نگرانی شدید از افزایش استفاده از مجازات اعدام خواستار لغو آن می‌شود.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/23b2dce0-7aad-4061-a33a-98b17e93b0c9"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات