728 x 90

نماینده آمریکا داستان رژیم ایران برای ارسال پهپادها را رد کرد

قطعات پهپادهای سرنگون شده ساخت رژیم ایران در اوکراین
قطعات پهپادهای سرنگون شده ساخت رژیم ایران در اوکراین

بلومبرگ روز ۱۴آبان در آخرین اخبار مربوط به اوکراین نوشت: نماینده آمریکا داستان ایران برای ارسال پهپادها را رد کرد.
یک نماینده آمریکا اظهارات رژیم ایران مبنی بر اینکه ارائه هواپیماهای بدون سرنشین به روسیه ماه‌ها قبل از حمله به اوکراین بوده است، را رد کرد و گفت دولت تهران دهها هواپیما را «در تابستان امسال» منتقل کرده است.

این به‌دنبال اولین اعتراف رژیم ایران مبنی بر تأمین پهپادهای روسیه بود... .
سفیر آمریکا می‌گوید گزارش هواپیمای بدون سرنشین ایران صحت ندارد. رابرت مالی، فرستاده ویژه آمریکا در امور ایران گفت: ادعای ایران مبنی بر این‌که پهپادهای این کشور قبل از شروع جنگ در اوکراین در اختیار روسیه قرار گرفته است، دروغ است.

 

ان.بی.سی روز ۱۴آبان نوشت: رژیم ایران به ارسال پهپادهای مورد استفاده در جنگ اوکراین به روسیه اعتراف کرد. وبسایت ان.بی.سی بوستون نوشت: وزیر امور خارجه رژیم ایران روز شنبه برای اولین بار اذعان کرد که کشورش پهپاد در اختیار روسیه گذاشته است و اصرار دارد که این ارسال قبل از جنگ مسکو در اوکراین بوده که تصور می‌شود که پهپادهای بمب‌افکن شیرجه زن ساخت ایران کی‌یف را بمباران کرده‌اند.

اظهارات امیر عبداللهیان، وزیر امور خارجه رژیم ایران، پس از ماه‌ها ارسال پیام‌های گیج‌کننده از سوی ایران درباره ارسال تسلیحات بود، در حالی که روسیه پهپادها را برای هدف قرار دادن زیرساخت‌های انرژی اوکراین و اهداف غیرنظامی فرستاده است.

امیر عبداللهیان پس از نشستی در تهران به خبرنگاران گفت: ”ماه‌ها قبل از جنگ اوکراین تعداد محدودی پهپاد به روسیه دادیم“ .

راب مالی نماینده ویژه آمریکا برای ایران که خود از حامیان مماشات با رژیم ایران است روز جمعه ۱۳ آبان در صفحه توئیتر خود نوشت: ایران آن را رد می‌کند، اما شواهد در معرض دید عموم است: پهپادهایی که به روسیه فروخته‌اند علیه غیرنظامیان اوکراینی استفاده می‌شوند. رهبران ایران ممکن است فکر می‌کردند که می‌توانند کمک به تجاوزات وحشیانه روسیه را پنهان کنند. آنها گیر افتاده‌اند.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/7708a335-34c8-4d3f-af6b-7cc52e8c8cea"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات