728 x 90

نمایشی برای پوشاندن درماندگی اقتصادی و انزوای سیاسی

صرف هزینه‌های کلان برای نمایش پوشالی اقتدار از جیب مردمی که زیر خط فقر هستند
صرف هزینه‌های کلان برای نمایش پوشالی اقتدار از جیب مردمی که زیر خط فقر هستند

این روزها با توجه به شرایط به‌غایت بحرانی معیشت مردم ایران که محصول حاکمیت غارت و چپاول آخوندی است، جابه‌جا سردمداران و مهره‌های نظام در وحشت از انفجار اجتماعی به‌ناگزیر برای مردم و مشکلات معیشتی آنها دلسوزی می‌کنند. دزدان اموال مردم که تلاش می‌کنند خود را رفیق قافله(مردم) نشان بدهند.

از جمله سرمداران نظام شخص ولی‌فقیه ارتجاع است که چهارشنبه‌شب گذشته(۱۸مهر) در جلسه‌یی به مدت ۲ساعت و نیم با شرکت سران سه‌قوه در مورد مسائل اقتصادی گفت: «مشکلات به‌ویژه مشکل گرانی و کاهش قدرت خرید، معیشت بخش زیادی از مردم به‌ویژه طبقات ضعیف را دچار تنگنا کرده است».

این اعتراف اگر ‌چه بسیار رقیق و نسبت به اعترافات سایر مقامهای رژیم و توصیفهایی که می‌کنند بسیار ضعیف است ولی بیانگر وحشت رژیم از پیامدهای این وضعیت و انفجار اجتماعی ناشی از آن است.

اما در حالی‌که مردم زیر بار بحران اقتصادی و معیشتی به اعتراف خود مقامات رژیم کمر خم کرده‌اند و در ارتباط با این وضعیت، شاهد اشک تمساح مقامات و موجی از ابراز دلسوزی آخوندها و مقامهای رژیم نسبت به سختی معیشت مردم و اقشار محروم هستیم، توجه به یک اقدام پرهزینه رژیم آخوندی روشنگر ماهیت اشک تمساح آنها برای مردم است.

رژیم از هفته‌ها و شاید از ماهها پیش تبلیغات فزاینده‌یی را در مورد به‌اصطلاح راهپیمایی اربعین شروع کرده و این تبلیغات سرسام‌آور این روزها حجم زیادی از فضای رسانه‌های رژیم را اشغال کرده است.

در همین رابطه جمعه‌شب ۲۰مهر شبکه خبر تلویزیون رژیم گفت: «مسیری ۱۰۲کیلومتری که مسیر تردد روزانه بیش از ۲۶۰هزار خودرو از سراسر کشور برای اربعین، مسیری که امسال مسئولان آستین همت را برای ۴خطه کردنش بالا زدند تا تیغ ماشین‌آلات و اجرای شبانه‌روزی، ترافیک سالهای گذشته را کمتر کند.

‌ گوینده رژیم:‌ «تلاش بی‌وقفه برای خدمت به زوار حسینی که شب و روز نمی‌شناسه...

خبرنگار رژیم: «ما هم امیدواریم که این تلاشهای شبانه‌روزی تردد بدون حادثه رو برای زائران اربعین در مسیر ایلام به مهران رقم بزنه».

ملاحظه می‌شود که تنها تبلیغات خشک و خالی نیست. رژیم با صرف بودجه‌یی هنگفت و اختصاص انبوهی ماشین‌آلات، شب و روز کار می‌کند تا جاده را برای به‌قول خودش راهپیمایی اربعین ۴بانده کند؛ تازه علاوه بر این هزینه ویزا را برای نیروهای رژیم که در این نمایش حکومتی شرکت می‌کنند به میزان زیادی کاهش داده، وام یک میلیون تومانی بدون سود با مهلت بازپرداخت ۲۰ماهه و کلی امتیازات دیگر را در نظر گرفته و در تبلیغاتش برای اعزام ۴میلیون نفر کیسه دوخته است. کاملا روشن است مخارجی که رژیم در این رابطه می‌کند، واقعاً سر به جهنم می‌زند. روشن است که این یک راه‌پیمایی زیارتی، آن‌طور که رژیم سعی می‌کند وانمود بکند، نیست. بلکه یک لشکرکشی در راستای تقویت اشغال عراق و یک نمایش برای پوشاندن ضعف و درماندگی اقتصادی و انزوای سیاسی نظام ولایت است.

این همه هزینه‌های چندمیلیارد دلاری در شرایطی است که کمر مردم به اعتراف سردمداران خود رژیم زیر فشارهای اقتصادی و گرانی شکسته و میلیونها نفر از مردم حتی در تأمین نان خالی خود هم درمانده‌ و گرسنه‌اند.

پر واضح است که آن غارت و چپاولی که یک‌مرتبه در عرض فقط دو سه ماه قدرت خرید مردم را به یک‌سوم کاهش داد، برای تأمین مخارج همین قبیل لشکرکشی‌های دجالگرانه است. لشکرکشی‌هایی که در خود عراق هم خشم و انزجار مردم این کشور را که از تاخت‌وتازهای رژیم آخوندی در کشورشان به ستوه آمدند، بیش‌از‌پیش برانگیخته است. آتش زدن سفارت رژیم در بصره یک نمونه روشن از این واقعیت است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/36010b6d-3b2c-4786-a124-beafed5316e2"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات