728 x 90

مصاحبه اسکای نیوز با لینکلن بلومفیلد در مورد تمدید تحریم تسلیحاتی رژیم ایران

مصاحبه‌یی با لینکولن بلومفید دیپلمات سابق آمریکایی از واشنگتن
مصاحبه‌یی با لینکولن بلومفید دیپلمات سابق آمریکایی از واشنگتن

تلویزیون اسکای‌نیوز سه‌شنبه ۱۰تیر طی مصاحبه‌یی با لینکلن بلومفید دیپلمات سابق آمریکایی از واشنگتن در مورد تمدید تحریم تسلیحاتی رژیم ایران انجام داده است .

مجری: امروز ظریف با استفاده از ویدئو در نشست شورای امنیت به رویارویی با پمپئو پرداخت. سرنوشت لایحه آمریکا برای تمدید تحریم تسلیحاتی چه خواهد بود و دولت آمریکا چه موضع قاطعی را در مقابله با همه نقضهای توافق اتمی توسط ایران اتخاذ خواهد کرد؟

لینکلن بلومفیلد: کمی قبل وزیر خارجه پمپئو صحبت کرد و آنچه که باید را گفت. من نمی‌دانم نتیجه چه خواهد بود. این امر به موضع رژیم ایران بستگی دارد و میزان زیادی چالش‌برانگیز است. فکر می‌کنم نوعی اجماع در رابطه با تهدیدی که رژیم ایران در منطقه ایجاد می‌کند وجود دارد. این تنها در رابطه با برنامه هسته‌ایش نیست. برنامه هسته‌یی برای رژیم ایران وسیله‌ایست که از آن برای برداشتن تحریم‌ها و برداشتن ممنوعیتها استفاده می‌کند.

این رژیم به رفتار خود از طریق حزب‌الله و حوثیها و سایرین در سوریه و عراق و یمن و لبنان ادامه می‌دهد و این موضوع باعث بحران بزرگی می‌باشد . ظریف تهدید کرد همه کشورهایی که تمدید تحریم تسلیحاتی را تصویب کنند با عواقبی روبه‌رو خواهند شد در مقابل آمریکا هر گونه باجگیری و تهدید سر فرود نخواهد آورد و تا وقتی ایران کشورهای خلیج و هم‌پیمانان آمریکا را تهدید می‌کند آمریکا با ایران مقابله خواهد کرد. کشمکشهای زیادی وجود دارد. وضعیت نیز پر تنش و پر التهاب می‌باشد و من پیش‌بینی می‌کنم که نتیجه رأی‌گیری به‌صورتی روشن و واضح باشد. ولی می‌دانم که آمریکا آرمان قوی دارد که از آنها در شورای امنیتی دفاع می‌کند و شواهدی خواهد آورد که رژیم ایران برای تهدید همسایگانش از سلاح استفاده می‌کند. کما این‌که معاهده تحریم تسلیحاتی را نقض کرده و نقضهای زیادی انجام می‌دهد. به همین دلیل رژیم ایران می‌خواهد هیمنه خود را بواسطه باجگیری از جامعه جهانی هم‌چنان داشته باشد و به سلاحهای بیشتری دست پیدا کند و امکان ندارد با وجود چنین رژیمی، جهان برای فرزندان ما امن باشد. به همین دلیل امیدوارم که در این رأی‌گیری شاهد اجماع باشیم.

مجری: بحران بی‌سابقه اقتصادی رژیم ایران به همه این پرونده‌ها افزوده می‌شود. سؤال اول این است که سرنوشت اقتصاد رژیم ایران چه خواهد شد با توجه به این‌که امروز دلار آمریکا در بازار ایران بیش از ۲۰هزار تومان می‌باشد. هم‌چنین پرونده‌های حقوق‌بشر مربوط به صدها مورد اعدام طی ماههای گذشته وجود دارد که چه بسا در رابطه با آنها به شورای امنیتی شکایت بشود . سؤال این است که امروز در کنار این تحریم‌ها، واشنگتن در زمینه پرونده حقوق‌بشر چکار خواهد کرد؟

لینکلن بلومفید: این سؤال قابل توجهی است. امیدوارم که واشنگتن در مورد اقلیتها و نقضهایی که علیه آنها صورت می‌گیرد و ظلمهایی که به آنها روا داشته می‌شود صحبت کند. صدها هزار نفر در ایران مورد سرکوب قرار گرفته‌اند. بر این باورم که مسائلی وجود دارد که همه بر سر آن اتفاق‌نظر دارند. از جمله سلاح سنتی که ایران از روسیه و چین برای دادن به حزب‌الله و حوثیها وارد می‌کند. باید به همه این مسائل پرداخت تا متوقف شود. این موضوع پیچیده است. زیرا رژیم ایران از نمایندگانش استفاده می‌کند و به همین دلیل تلاش می‌کند که تبلیغات خود را ترویج نماید.

مجری : اروپایی‌ها قطعنامه‌یی که توافق هسته‌یی را تأیید می‌کند و به پایان دادن به تحریم تسلیحاتی اعمال شده بر رژیم ایران فرامی‌خواند را در آغاز امسال با ایرانیها مورد بررسی قرار دادند. آیا امروز تحول مورد نظر که مرتبط با پرونده حقوق‌بشر و مرتبط با توسعه زرادخانه هسته‌یی و اجازه دادن به ورود بازرسان و بازرسی سایتهای رژیم ایران باشد چه بسا در یک سبد واحد اروپایی ـ آمریکایی قرار گیرد؟

لینکلن بلومفید: من صحبت‌های نماینده اروپایی‌ها که در مورد اهمیت باقی ماندن محدودیتهای توافق هسته‌یی صحبت می‌کرد را شنیدم. طبعاً وی خاطرنشان می‌کند که موانع و نگرانی‌هایی در میان اروپایی‌ها وجود دارد. رژیم ایران تعداد زیادی از سوریها را کشته است و میلیونها نفر را آواره کرده و بواسطه سرکوب اعمال شده از سوی رژیم اسد و با کمک سپاه قدس موجب کشته شدن بسیاری از کودکان شده. به همین دلیل ایران دستش خون آلود می‌باشد. پیش از آن نیز سعودی را هدف قرار داد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/be8637de-358b-4a0b-8533-5f5755f369f4"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات