728 x 90

مایک پمپئو: تقریباً همه موافق هستند که تحریم تسلیحاتی علیه رژیم ایران باید تمدید شود

مایک پمپئو
مایک پمپئو

مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا، روز چهارشنبه ۲۵تیر در مصاحبه با نشریه هیل ضمن تأکید بر تلاش آمریکا برای ادامه تحریم تسلیحاتی رژیم ایران گفت: «با پایان تحریم تسلیحاتی؛ رژیم ایران علاوه بر آن‌که بزرگترین حامی حکومتی تروریسم در جهان خواهد بود، می‌تواند یکی از بزرگترین تاجران اسلحه شود و تسلیحات چینی و روسی بخرد».

وی ضمن اعلام تلاش آمریکا برای ادامه این تحریم‌ها؛ ابراز امیدواری کرد که آمریکا بتواند با همراهی روسیه اطمینان یابد که چنین اتفاقی رخ نخواهد داد.
این در حالی است که مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا ضمن شرکت در یک کنفرانس خبری در وزارت‌خارجه در همین روز ضمن ابراز امیدواری از تمدید تحریم تسلیحاتی رژیم ایران در شورای امنیت با تأکید بر اجماع جهانی گسترده پیرامون ضرورت تمدید تسلیحاتی علیه رژیم ایران ؛ اختلاف‌نظرهای موجود را نه در مورد خود هدف، ‌که در نحوه دستیابی به آن دانست، و گفت: «تقریباً همه موافق هستند که تحریم تسلیحاتی علیه ایران باید تمدید شود. همتایان اروپایی ما نیز بسیار نگران منقضی شدن تحریم تسلیحاتی در تاریخ ۱۸اکتبر امسال هستند».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/9ef02def-1ab5-4d76-8474-4f1b4de2f397"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات