728 x 90

فضای مجازی وجه دیگری از بن‌بست رژیم

هراس آخوندها از فضای مجازی
هراس آخوندها از فضای مجازی

ترس از جریان آزادانه تبادل اطلاعات در فضای مجازی خواب را از چشمان آخوندهای حاکم ربوده است. روزی نیست که مهره‌ها و به‌اصطلاح کارشناسان حکومتی به صحنه نیایند و از خطر و تهدید فضای مجازی برای امنیت رژیم آه و ناله سر ندهند.

 

تضعیف اعتقادات نظام

آخوند موحدی کرمانی در نمایش جمعه ۱۰اسفند ۹۷ با ابراز وحشت از فضای مجازی و با توسل به دجالگری گفت: «چرا بومی‌سازی فضای مجازی اجرایی نشده است ادامه فعالیت پیام‌رسان تلگرام با این وضعیت که موجب سلطه اجانب و تضعیف اعتقادات می‌شود طبق صریح قرآن حرام بیین است».

آخوند موحدی کرمانی با برملا کردن ترس خود از جوانان که مبنای قیام هستند، گفت: «فضای مجازی لجام‌گسیخته گسست نسلی را به‌دنبال دارد چرا در فضای مجازی قهرمان‌سازی و قهرمان‌پروری کاذب صورت می‌گیرد تلگرام با وضعیت فعلی خطرات ذیل را به‌دنبال دارد:

اخلال در وحدت ملی و ایجاد اختلاف ما بین اقشار جامعه

نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی

امیدوارم انشاالله که مسئولان مربوطه از خواب بیدار بشوند».

 

ضربه به حاکمیت

آخوند حاجتی، امام‌جمعه اهواز، با اشاره به تهدید فضای مجازی که تمامیت حاکمیت آخوندی را مورد هدف قرار می‌دهد، گفت: «مسئولان باید مراقب نفوذ دشمن باشند... عدم سامان‌دهی و مدیریت فضای مجازی با وجود دستور رهبر انقلاب از جمله نواقص و کم‌کاری‌ها است».

در ادامه حمله و هجوم به فضای مجازی که رژیم آن را یک تهدید جدی تلقی می‌کند، یکی از سرکردگان نیروی هوایی ارتش تحت‌امر آخوندها به نام حبیبی به صحنه آمده و اذعان کرد: «امروز دشمن از راه اینترنت، ماهواره و فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی وارد خانه‌های ما شده و به کمین نشسته است تا فرصتی بیابد و به کشور و نظام ضربه بزند».

حسین حسین‌زاده، از فرماندهی ارگان سرکوبگر انتظامی اصفهان، در تلاش برای ترساندن مردم و کاربران گفت: «پلیس فتا با هوشیاری و دقت‌نظر فضای مجازی را رصد می‌کند و بر این اساس تاکنون باندهای مختلفی از مجرمان فضای مجازی در اصفهان دستگیر شدند».

آخوند جعفر سبحانی یکی از مراجع حکومتی ضمن ابراز ناتوانی از بستن فضای مجازی اذعان کرد این‌کار اصلاً عملی نیست.

وی راه‌حل را در تشدید کنترل در این عرصه می‌داند: «همان‌طوری که در جاده‌ها برای جلوگیری از تخلفات مأمورهای پلیس حضور دارند، رها بودن فضای مجازی هرگز به صلاح نیست و باید مأمورانی بر آن کنترل داشته باشند».

 

استیصال و بن‌بست

عباس عبدی، از مهره‌های باند اصلاح‌طلبان، در دعوای باندی در پاسخ به حملات باند رقیب در حساب توئیتر خود پاسخ داد: «حملات هماهنگ در روز جمعه به تلگرام و مدیریت زیرساخت اینترنت چند چیز را ثابت می‌کند.

اول این‌که از شکست فوری و فاحش فیلترینگ درس نمی‌گیرند. دوم کفگیرشان به ته دیگ خورده و سوم استیصال بر آنان حاکم شده. چون غریق به هر چوب خشکی چنگ می‌زنند».

همان‌طور که از اظهار هراس امام‌جمعه‌های خامنه‌ای برمی‌آید وحشت آنها از فضای مجازی بر پایه ۲موضوع زیر است:

اولین مورد هدف قرار گرفتن بنیان اعتقاد ارتجاعی آخوندی در فضای مجازی و نفرت مردم نسبت به این ایدئولوژی منفور است. چیزی که رسانه‌های حکومتی به‌ویژه رادیو تلویزیون از بام تا شام تبلیغاتشان در این زمینه گوش فلک را کر کرده است.

دومین مورد اخلال در امنیت رژیم و هدف قرار گرفتن آن توسط رسانه‌های برانداز در فضای مجازی است که در این رابطه هم آخوند موحدی نگران «اخلال در وحدت ملی» نظام آخوندها و آخوند حاجتی هم نگران «نفوذ دشمن» از این طریق است.

تبلیغات براندازانه خصوصاً تبلیغات براندازانه مقاومت در فضای مجازی است که سردمداران آن و آخوندهای آن را سخت به هراس انداخته است.

در وحشت از تبلیغات براندازانه مجاهدین است که در نمازجمعه ۳اسفند ۹۷ نهاوند آخوند عباسعلی از فعالیت براندازانه مجاهدین در فضای مجازی ابراز هراس کرد و گفت: «امروز سلاحی که می‌تواند انقلاب را از بین ببرد همان کیبورد و فضای مجازی است که در اختیار اعضای مجاهدین است و یک خبر بد را دهها و صدها بار بازنشر می‌کنند اما خبر امیدبخش را سانسور می‌کنند».

 

پیوند فعالیت‌های براندازانه با قیام مردم

این نگرانی‌ها ناشی از فعالیت‌ براندازانه در فضای مجازی خصوصاً فعالیت‌های مجاهدین خلق و پیوند آن با قیام‌ها و تظاهرات مردمی است.

به این دلیل است که امام‌جمعه‌های خامنه‌ای نگران ضربه خوردن اعتقادات، ضربه خوردن امنیت، نفوذ دشمن در نظام و... هستند.

چنین وضعیتی است که فضای مجازی را برای حاکمیت و آخوندهای خامنه‌ای غیرقابل تحمل می‌کند.

ضمنا ابراز هراس‌های امام‌جمعه‌ها در وحشت از فضای مجازی نیز مبین این واقعیت است آن‌چنان که عباس عبدی هم اذعان می‌کند سیاست سانسور و فیلترینگ با شکست مواجه شده است و در این رابطه کفگیر به ته دیگ خورده است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e47396f6-bcfb-4c35-b908-977aa361bb23"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات