728 x 90

قیام سراسری - شماره ۵۱

شکنجه و زجرکش کردن زندانیان قیام در زندان تهران بزرگ، تکرار جنایت زندان کهریزک سال ۸۸

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

قیام سراسری - شماره ۵۱

شکنجه و زجرکش کردن زندانیان قیام در زندان تهران بزرگ، تکرار جنایت زندان کهریزک سال۸۸

فراخوان فوری برای آزادی زندانیان سیاسی و دستگیر شدگان قیام و بازدید هیأت بین‌المللی از زندانها

 

قضاییه جلادان از ابتدای قیام سراسری مردم ایران، دست‌کم ۲هزار تن از بازداشت شدگان قیام را به تیپ ۶ زندان تهران بزرگ تهران منتقل کرده است. بسیاری از آنها به‌دلیل ضرب و شتم شدید توسط مأموران وحشی خامنه‌ای یا مورد اصابت قرار گرفتن با گلوله‌های ساچمه‌ای، دارای جراحات شدیدی هستند و نیاز به درمان فوری و تخصصی دارند؛ اما نه تنها هیچ رسیدگی به آنها نمی‌شود، بلکه با شکنجه و رفتارهای ضدانسانی مواجهند و زندگی آنها در معرض خطر جدی قرار دارد.

 

زندان تهران بزرگ یا فشافویه یکی از بدنام‌ترین و بزرگترین زندانهای رژیم است که ۱۱۰هکتار مساحت دارد و در ۳۲ کیلومتری جنوب تهران قرار دارد. این زندان فاقد حداقل امکانات زیستی و بهداشتی می‌باشد. رژیم برای آزار و اذیت زندانیان سیاسی آنها را به این زندان منتقل می‌کند. در بدو ورود زندانی را به‌شدت کتک می‌زنند و مورد تحقیر و هتک حرمت قرار می‌دهند. زندانیانی که دچار بیماری هستند در این زندان، محکوم به مرگ تدریجی هستند.

 

مقاومت ایران بار دیگر ملل متحد، شورا و کمیسر عالی حقوق‌بشر و ارگانهای مدافع حقوق‌بشر را به اقدام فوری برای آزادی دستگیر شدگان قیام فرامی خواند و بر تشکیل یک هیأت بین‌المللی برای بازدید از زندانها و دیدار با زندانیان به‌ویژه زندانیان سیاسی در ایران تأکید می‌کند.

 

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۲۰مهر ۱۴۰۱ (۱۲ اکتبر ۲۰۲۲)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/fc40fdf2-5d53-40c5-833d-82480112a68c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات