728 x 90

مریم رجوی و برنامه فردای ایران

مریم رجوی و برنامه فردای ایران
مریم رجوی و برنامه فردای ایران

برنامه فردای ایران چیست؟

مجاهدین بعد از ساقط کردن نظام موجود چه برنامه‌یی دارند؟

آیا برنامه‌یی دارند؟

یکی از ضعفهای انقلاب ضدسلطنتی این بود که مردم به «آنچه که نباید باشد»، اشراف داشتند اما از «آنچه باید باشد» اطلاعات دقیقی نداشتند و خمینی از همین خلأ سوء‌استفاده کرد و هر گاه خبرنگاران از او در مورد کم و کیف دولت آینده سؤال می‌کردند، با جواب‌هایی مانند «اینها اموری نیست که الآن به آن پرداخت» یا «بعدا روشن خواهد شد»، سؤال‌ کنندگان را به آینده‌یی موهوم احاله می‌داد.

او در زیر درخت سیب، با شعار فریبنده و دجالگرانه «همه با هم» از اعلام برنامهٔ مشخص برای بعد از سرنگونی شاه طفره رفت.

اگر خمینی قبل از آمدن به ایران می‌گفت که چه نظامی را می‌خواهد پیاده کند، هرگز مردم فریب او را نمی‌خوردند. او در همین شکاف سرنوشت یک انقلاب را با دجالیت و فریبکاری از مسیر دموکراتیک منحرف کرد و به محاق برد.

اما مجاهدین از همان آغاز و از فردای انقلاب ضدسلطنتی برنامهٔ خود را در قالب انتظارات مرحله‌یی به مردم معرفی نمودند و در برنامه ۱۲ماده‌یی مسعود رجوی ـ در جریان اولین انتخابات ریاست‌جمهوری ـ صاف و شفاف بیان کردند.

با شکل‌گیری بدیل سیاسی شورای ملی مقاومت، برنامه‌های دولت موقت برای ایران آزاد فردا نیز به‌صورت مصوبات مشخص در معرض قضاوت مردم قرار داده شد.

مریم رجوی به‌عنوان رئیس‌جمهور برگزیدهٔ شورای ملی مقاومت برای دوره انتقالی ۶ماهه بعد از سرنگونی نظام ولایت فقیه،‌ بارها دیدگاههای خود را برای ایران آزاد فردا ـ در مناسبت‌ها، گردهمایی‌ها و سخنرانی‌های خویش ـ بیان نمود.

این دیدگاهها به‌صورت علمی و عملی در قالب ۱۰ماده مشخص مدون گردیده است. این ۱۰ماده بیانگر نگاه روشن و ترقیخواهانه مقاومت ایران به فردای ایران و استانداردهای دموکراتیک در یک کشور پیشرفته و آباد بعد از استبداد مذهبی است و بارها از سوی فرهیختگان و سیاست‌مداران دنیای آزاد مورد تمجید و استقبال قرار گرفته است.

با نگاهی به مواد ده‌گانه مریم رجوی با نگرش و برنامه‌های او برای ایران فردای ایران آشنا شویم:

  1. مریم رجوی ـ جمهوری مبتنی بر آرای مردم
  2. مریم رجوی ـ کثرت‌گرایی و آزادی‌های فردی
  3. مریم رجوی ـ لغو مجازات اعدام
  4. مریم رجوی ـ جدایی دین از دولت
  5. مریم رجوی ـ برابری زن و مرد
  6. مریم رجوی ـ نظام قضایی مستقل و عادلانه
  7. مریم رجوی ـ احترام به حقوق‌بشر و منع هر گونه تبعیض
  8. مریم رجوی ـ فرصت‌های برابر اقتصادی
  9. مریم رجوی ـ همزیستی مسالمت‌آمیز
  10. مریم رجوی ـ ایران غیراتمی

 

 

۱ـ جمهوری مبتنی بر آرای مردم

مریم رجوی ـ «از نظر ما آرای مردم، تنها ملاک سنجش است و بر‌همین اساس، خواهان یک حکومت جمهوری مبتنی بر آرای مردم هستیم»

مریم رجوی ـ جمهوری مبتنی بر آرای مردم

 

۷۰سال قبل در اعلامیه جهانی حقوق‌بشر آمده است:

اساس و منشأ قدرت حکومت، اراده مردم است. این اراده باید به و سیله انتخاباتی ابراز گردد که از روی صداقت و به‌طور ادواری، صورت پذیرد. انتخابات باید عمومی و با رعایت مساوات باشد و با رأی مخفی یا طریق‌های نظیر آن انجام گیرد که آزادی رأی را تأمین نماید.

در ماده ۲۱بند الف اعلامیهٔ جهانی حقوق‌بشر آمده است:

«هر کس حق دارد که در اداره امور کشور خود خواه مستقیماًً و خواه با وساطت نمایندگانی که آزادانه انتخاب شده باشند، شرکت جوید».

و در بند پ از همین ماده:

«اساس و منشأ قدرت حکومت اراده مردم است. این اراده باید به‌وسیله انتخاباتی ابراز گردد که از روی صداقت و به‌طور ادواری صورت پذیرد. انتخابات باید عمومی و با رعایت مساوات باشد و با رأی مخفی یا شیوه‌هایی نظیر آن انجام گیرد که آزادی رأی را تأمین نماید»

اما خمینی که حکومت را شعبه‌ای از ولایت خدا و احکامش را مقدم بر نماز و روزه می‌دانست‌

به‌صراحت رابطه ولی‌فقیه با مردم را رابطه قیم با صغار(کودکان) و چوپان با گوسفندان می‌دانست. او حتی از انتخابات هم ابزاری برای همان حکومت و شعبه ولایت و فریب مردم استفاده می‌کرد.

آخوند مصباح یزدی در رابطه با انتخابات گفت:

«انتخابات از نظر ما دو فایده دارد؛ یکی این‌که با برگزاری آن و توجه به آرای مردم، آنها خود را در ایجاد حکومت دینی سهیم خواهند دانست و در نتیجه بیشتر و بهتر در حمایت از نظامی که به دست خودشان تحقق یافته، می‌کوشند و آنگاه آرمانهای مهم حکومت دینی تحقق می‌یابد. فایده دیگر این است که امام راحل (ره) - بنیانگذار این نظام الهی – با تأکید بر اهمیت نقش مردم و آرای آنان مخالفان نظام را خلع‌سلاح کردند، زیرا آنان با تبلیغات مسموم خود قصد داشتند، نظام اسلامی را مستبد جلوه دهند، ولی هنگامی که آرای مردم در این نظام مورد احترام و اهتمام باشد، حربه مخالفان از کار خواهد افتاد.»

مریم رجوی می‌گوید:

  • وقتی صحبت از جمهوری می‌کنیم، آن شکل از حکومت مدنظر است که از اساس مبتنی بر سنجش آرا و متکی بر آرای جمهور مردم و انتخاب آزادانه و دموکراتیک آنها باشد.
  • مردم ایران برای برپایی حاکمیتی دموکراتیک، بیش از یکصد سال است که سر از پا نمی‌شناسند. زیرا همان‌گونه که در آرمان آزادیخواهان آمده است، سعادت، بهروزی و پیشرفت ملت ایران و ایرانی تنها و تنها در گرو دستیابی به وصال فرشته آزادی است.

 

۲ـ کثرت‌گرایی و آزادی‌های فردی 

مریم رجوی ـ «ما خواهان یک نظام کثرت‌گرا و آزادی احزاب و اجتماعات هستیم. در ایران فردا ما به کلیه آزادی‌های فردی احترام می‌گذاریم و بر آزادی بیان و آزادی کامل رسانه‌ها و دسترسی بی‌قید و شرط همگان به فضای مجازی تأکید داریم»

مریم رجوی ـ کثرت‌گرایی و آزادی‌های فردی

 

چکیده، خلاصه و نخستین محصول این ماده در ایران فردا این است:

آزادی احزاب و اجتماعات ـ احترام به آزادی‌های فردی ـ آزادی بیان ـ آزادی کامل رسانه‌ها ـ دسترسی بی‌قید و شرط همگان به فضای مجازی

کثرت گرایی یا پلورالیسم نگرشی است که به تنوع فکری و پذیرش نظرات مختلف تکیه دارد.

کثرت‌گرایی با پذیرش چندصدایی و گوناگونی عقاید خواهان آن است که تمامی آحاد یک جامعه، طی یک همزیستی مسالمت‌آمیز، اختلافات درونی خود را با بردباری و از طریق گفتگو با هم حل و فصل کنند. زمانی که همه نفرات یک جامعه صرف‌نظر از اعتقاد، مذهب، جنسیت و نژاد بتوانند در تصمیم‌گیر‌ی‌ها و در حاکمیت سیاسی شرکت کنند، احساس مشارکت و همچنین تعهد بیشتری در آن جامعه احساس خواهد شد و به همین دلیل امکان تمرکز قدرت در دست فرد یا گروه خاص و شکل‌گیری استبداد و انحصار از بین خواهد رفت.

به‌دلیل جغرافیا و تاریخ ویژه‌ ایران و تنوعات رنگارنگ آن در زمینه‌های مختلف، کثرت‌گرایی واقعی‌ترین پاسخ برای یک ایران آزاد و دموکراتیک است.

مقاومت ایران با پایه‌ریزی و اعلام شورای ملی مقاومت در ۳۰تیر ۱۳۶۰و با تصویب طرح همبستگی ملی ایرانیان، پیوسته به‌دنبال تحقق این کثرت‌گرایی نه در پهنه نظری که در یک مبارزه تنگاتنگ و نفس‌گیر با نظام برآمده از ولایت فقیه بوده است.

البته این حرف جدید نیست. ۷۰سال قبل ـ در سال ۱۹۴۸ـ در مواد ۱۸تا ۲۰اعلامیه جهانی حقوق‌بشر آمده است:

هر شخصی حق دارد از آزادی اندیشه، وجدان و دین بهره‌مند شود.

هر فردی حق آزادی عقیده و بیان دارد و این حق، مستلزم آن است که کسی از داشتن عقاید خود بیم و نگرانی نداشته باشد.

هر شخصی حق دارد از آزادی تشکیل اجتماعات، مجامع و انجمنهای مسالمت‌آمیز بهره‌مند گردد.

 

اما دیدگاه رژیم: 

  • حکومت مال مردم نیست، حکومت متعلق به خداست. در انتخابات و رفراندوم‌ها، مردم برای بیعت با ولایت فقیه می‌روند،‌ نه برای تعیین حکم خدا». (آخوند محسن غرویان ـ رسالت ۲۲دی ۸۴)
  • هر کس در خیابانی و در هر جای دیگر علیه حکومت اسلامی‌ قیام کرد، در همان‌جا باید حکم اعدامش صادر شود...» (آخوند مشکینی و رئیس مجلس خبرگان رژیم ـ روزنامه کیهان ـ ۷بهمن۶۰)

 

تعارض ولایت فقیه با کثرت‌گرایی و آزادی یک تعارض ماهوی است؛ یعنی وجود یکی در گرو نفی دیگری است و برعکس.

ستیز با آزادی در این حاکمیت قرون‌وسطایی فقط مربوط به آزادی‌ بیان، قلم،‌ مطبوعات، رسانه‌ها و فضای مجازی و نیز آزادی سیاسی نیست. این حکومت در کشتار آزادی تا آنجا پیش رفته که با پوشش، نحوه زندگی، ظاهر افراد و علاقه‌ها و سلیقه‌های آنان(آزادی‌های فردی) نیز درمی‌افتد و می‌خواهد همه را به شکل و شمایل خود درآورد. این میزان از آزادی‌ستیزی در جهان کم‌سابقه است.

 

مریم رجوی 

  • روزی می‌آید که به‌جای این برهوت سوخته، صد گل در هر جای ایران بشکفد. با آزادی هر عقیده، هر حزب و اجتماع و هر تشکل و سندیکا.

روزی که در آن، قلمی شکسته و زبانی دیگر بریده نمی‌شود. (۸تیر ۱۳۸۷)

  • هدف این جنبش، به‌دست گرفتن قدرت به‌ هر قیمت، نبوده و نیست. هدف ما، تضمین آزادی و دموکراسی، به هر قیمت است... هدف ما، یک جمهوری مبتنی بر جدایی دین و دولت است که در آن، همه ادیان و مذاهب، از حق مساوی برخوردارند.

برنامه ما در این ۳کلمه خلاصه می‌شود: آزادی، دموکراسی و برابری (سوم تیرماه ۹۱)

 

۳- لغو مجازات اعدام 

مریم رجوی ـ ما در ایران آزاد شده فردا، از لغو حکم اعدام دفاع می‌کنیم و نسبت به آن متعهدیم.

مریم رجوی ـ لغو مجازات اعدام

 

تاریخچه طرح موضوع لغو مجازات اعدام در سطح بین‌المللی 

این موضوع برای اولین بار پس از جنگ جهانی دوم در سال ۱۹۴۵مطرح و در سال ۱۹۴۸در اعلامیه جهانی حقوق‌بشر وارد شد اما تا تصویب نهایی و صدور قطعنامه نزدیک به ۳۰سال طول کشید و سرانجام در سال ۱۹۷۷ با تصویب در مجمع عمومی سازمان ملل تثبیت شد.

تا امروز ۷۲درصد از کشورهای جهان ـ حدود ۱۴۰کشور ـ با لغو رسمی مجازات اعدام، حق حیات را برای همه انسانها محترم می‌دانند و اعدام نمی‌کنند و ۱۷درصد هنوز مجازات اعدام را لغو نکردند.

اما در قوانین جزایی حکومت آخوندی نه فقط حلق‌آویز و تیرباران، که به صراحت از به صلیب کشیدن انسانها، سنگسار، قتل با شمشیر، زیر دیوار گذاشتن، از بلندی انداختن و یا زنده در آتش سوزاندن محکومان گفته شده است و هر ساله رژیم آخوندی بالاترین آمار اعدام در جهان را (به نسبت جمعیت) به خود اختصاص داده است.

خمینی ۶ماه بعد از روی کار آمدن ـ ۲۶مرداد ۵۸ـ گفت:

«اگر از روز اول چوبه‌های دار را در میدانهای بزرگ برپا کرده بودیم و مفسدین و فاسدین را درو کرده بودیم، این زحمتها پیش نمی‌آمد... اگر ما انقلابی بودیم، تمام احزاب را ممنوع می‌کردیم و یک حزب؛ حزب‌الله؛ تشکیل می‌دادیم و من توبه می‌کنم از این اشتباهی که کردم»

آخوند اکبر هاشمی رفسنجانی که نقاب اصلاحات و اعتدال هم بر چهره داشت به صراحت در مورد مجاهدین و مخالفان نظام گفت:

«بر طبق فرامین الهی ۴حکم براینها لازم‌الاجرا است: ۱ـ کشته شوند ۲ـ به‌دار کشیده شوند ۳ـ دست و پایشان قطع شود ۴ـ از جامعه جدا بشوند...» بعد هم تأکید کرد اگر همان روز اول پیروزی انقلاب ۲۰۰نفر از مجاهدین را که تازه از زندان شاه آزاد شده بودند می‌کشتیم بیشتر نمی‌شدند و امروز هم اگر با قاطعیت اعدامشان نکنیم ۳سال دیگر باید به جای هزار نفر چندین هزار اعدام کنیم. (روزنامه اطلاعات ۱۱مهر۶۰)

 

مریم رجوی ـ نه به اعدام و زندان و شکنجه 

«ایران آزاد فردا، یک ایران عاری از چوبه‌های نفرت‌انگیز دار و تیرک‌های خون‌آلود تیرباران خواهد بود. در ایران آزاد فردا لایحه ضدبشری قصاص، قوانین قرون‌وسطایی جزا، تخت‌های شکنجه، دستگاههای قطع دست و پا و نیز صلیب و سنگسار تماماً برچیده خواهند شد.»

(مریم رجوی آذر ۱۳۸۳)

 

۴ـ جدایی دین از دولت 

مریم رجوی ـ مقاومت ایران از جدایی دین و دولت، دفاع خواهد کرد. هر گونه تبعیض در مورد پیروان کلیه ادیان و مذاهب، ممنوع خواهد بود.

مریم رجوی ـ جدایی دین از دولت

 

تاریخچه 

موضوع جدایی دین از دولت نخستین بار توسط سنت آگوستین در قرن ۴میلادی مطرح شد و

در قرن ۱۶گسترش یافت. در قرن ۱۷آثار توماس هابس فیلسوف انگلیسی که معتقد بود قدرت کلیسا و دولت باید از هم جدا باشند این موضوع باز هم تقویت و گسترش یافت.

state separation of church به‌معنای «جدایی کلیسا از دولت»، یعنی نه دین بر دولت حاکم باشد و نه دولت دین را کنترل کند.

دین دولتی یا دولت دینی، همان خلافت به‌گور سپرده شده قرون وسطا بود که خمینی بعد از چند صد سال با عنوان «جمهوری اسلامی» آن را از گور درآورد.

هدف خمینی در یک جمله استفاده از زنجیر و شمشیر و اعدام و قطع دست و... با نام دین، برای بقای حکومت است.

خمینی سال ۶۶در پاسخ به خامنه‌ای با صراحت و دجالیت گفت:

«حکومت که شعبه‌یی از ولایت مطلقه رسول‌الله است، یکی از احکام اولیه است و مقدم بر تمام احکام فرعیه، حتی نماز و روزه و حج است. حکومت می‌تواند قراردادهای شرعی را که خود با مردم بسته است، در مواقعی که آن قرارداد مخالف مصالح کشور و اسلام باشد، یک‌جانبه لغو نماید. حکومت می‌تواند هر امری را چه عبادی و یا غیرعبادی، که جریان آن مخالف مصالح اسلام است، از آن، مادامی که چنین است، جلوگیری کند».

 

اما پاسخ مردم ۳۰سال بعد در دیماه ۹۶

اسلامو پله کردین مردمو ذله کردین

حسین حسین شعارشون دزدی افتخارشون

مرگ بر اصل ولایت فقیه

 

مریم رجوی 

به‌عنوان یک زن مسلمان ضمن تأکید بر لزوم جدایی دین و دولت و از جانب نسلی که ۵دهه است، به‌ دفاع از اسلام اصیل محمدی در برابر ارتجاع و بنیادگرایی برخاسته‌، اعلام می‌کنم:

ما دین اجباری و اجبار دینی را رد می‌کنیم، حکومت استبدادی تحت نام اسلام، احکام شریعت ارتجاعی و تکفیر مخالفان، چه به نام شیعه و چه به نام سنی، ضداسلام و ضد آیین رهایی‌بخش محمدی است.

 

۵ـ برابری زن و مرد 

مریم رجوی ـ ما به برابری کامل زنان و مردان در کلیه حقوق سیاسی، اجتماعی و مشارکت برابر زنان در رهبری سیاسی، معتقدیم و هر گونه اَشکال تبعیض علیه زنان، ملغی خواهد شد و آنان از حق انتخاب آزادانه پوشش، ازدواج، طلاق، تحصیل و اشتغال، برخوردار خواهند بود.

مریم رجوی ـ برابری زن و مرد

 

Gender equality به‌معنای برابری جنسیتی؛ یعنی برخورداری از حقوق و فرصت‌های یکسان برای همه زنان و مردان در جامعه.

این نخستین حق انسانی و یکی از اهداف برنامه توسعه هزاره سازمان ملل است.

 

زن در نگاه نظام آخوندی 

خمینی، در کتاب تحریرالوسیله‌اش نوشته است: «زنان موجودات شروری هستند و مرتضی مطهری ضمن تأکید بر برتری مطلق مردان بر زنان، طبیعت را عامل این نابرابری معرفی کرده و نوشته است:

«برتری روح مردان بر زنان چیزی است که طراح آن طبیعت می‌باشد، هر قدر خانم‌ها بخواهند با این واقعیت مبارزه کنند، بی‌فایده خواهد بود. خانم‌ها به‌علت آن‌که حساس‌تر از آقایان هستند، باید این حقیقت را قبول کنند که به نظارت آقایان در زندگیشان احتیاج دارند».

هاشمی رفسنجانی، ضمن تأکید بر «تفاوت اندام و نیروی بدنی، در زن و مرد» می‌گوید: «در تمامی این زمینه‌ها، مردها تواناترند و اندازه مغز مردها بزرگتر است».

آخوند صدوقی در پاسخ این سؤال که اگر زن می‌تواند ولی صغیرش چرا نمی‌تواند فرماندار یا رئیس‌جمهور شود گفت:

«حالا این چه حسابی است، چون زن می‌تواند بچه را باز کند و پاکش بکند، و از کثافت برکنارش بکند و... من گمان نمی‌کنم که این قیاس، قیاس صحیحی باشد. شما را به خدا کار را بر رهبر دشوار نکنید، و زحمت برای او ندهید. و به‌علاوه هنوز مردها کار ندارند و بیشترشان بیکار هستند، حالا بیائید و فرمانداری به زن بدهید. چطور شده آقای محترم از اولی که خشت دنیا را برپا گذاشتند اینهمه ساختمان و اینهمه قنات، اینهمه اختراعات تمامش به دست مرد بوده...»

 

نگاهی به قوانین جزای آخوندی در مورد زنان 

طبق قوانین جزای آخوندی، حتی در سنگسار و هنگام مرگ نیز زنان تا زیر گردن و مردان تا کمر در گودال کاشته می‌شوند. به این ترتیب مردان امکان فرار احتمالی از مجازات را دارند اما زنان نه.

مسئولیت دختران در برابر قانون دست‌پخت خبرگان آخوندی، ۸سال و ۹ماه شمسی(۹سال قمری) است. یعنی دختر قبل از ۹سالگی در قبال جرم به اندازه یک بزرگسال مسئولیت دارد و مجازات می‌شود در حالی‌که این سن برای پسران ۱۵سال است. ضدیت هیستریک با موجودیت زنان ـ در قوانین حقوقی این نظام ـ تا آنجا پیش رفته که دیه او نصف دیه مرد، و ارزش شهادت دادن او در دادگاه معادل یک‌چهارم مردان است. یعنی اگر ۴زن را در یک کفه ترازو بگذاری مساوی یک «مرد!» است.

 

مریم رجوی ـ زنان نیروی تغییر 

«زنان نیروی اول مبارزه با بنیادگرایی هستند و بدون مشارکت زنان، جهان نمی‌تواند بر این خطر که بشریت را تهدید می‌کند، غلبه کند. قلب مسأله این است که شکست بنیادگرایی تنها با رهبری زنان میسر خواهد شد. بله، جنبش برابری در یک مبارزه فعال و همگام، قدرت ما و شالوده یگانگی ماست»

با همین رهنمود تاریخی؛

مسئولیت و سمتهای کلیدی در سازمان مجاهدین برعهده زنان است و در شورای ملی مقاومت ۵۲درصد کرسی‌ها از آن زنان است.

 

۶ـ نظام قضایی مستقل و عادلانه 

مریم رجوی ـ نظام قضایی مستقل و عادلانه

 

مریم رجوی ـ ایران فردا، کشور عدالت و قانون است. ما خواهان ایجاد یک نظام قضایی مدرن، مبتنی بر احترام به اصل برائت، حق دفاع، حق دادخواهی، حق برخورداری از محاکمه علنی و استقلال کامل قضات هستیم. همچنین قانون شریعت آخوندی، در ایران فردا جایی نخواهد داشت.

 

منظور از اصل برائت این است که همه افراد بی‌گناهند مگر عکس آن اثبات شود. در بند اول مادهٔ ۱۱اعلامیه حقوق‌بشر آمده است:

«هر شخصی که به بزه‌کاری متهم شده باشد، بی‌گناه محسوب می‌شود تا هنگامی که در جریان محاکمه‌یی علنی که در آن تمام تضمینهای لازم برای دفاع او تأمین شده باشد، مجرم بودن وی به‌طور قانونی محرز گردد».

و در ماده ۵اعلامیهٔ جهانی حقوق‌بشر:

«هیچ کس نباید شکنجه شود یا تحت مجازات یا رفتاری ظالمانه، ضدانسانی یا تحقیرآمیز قرار گیرد»

اما در نظام آخوندی ـ چند دهه پس از تصویب اعلامیهٔ جهانی حقوق‌بشر ـ «قانون» فقط اهرمی‌ است در دست ولی‌فقیه برای سرکوب بیشتر در جهت حفظ نظام که به فتوای خمینی از «اوجب واجبات» است.

بر اساس مقدمه و اصل ۱۰۷قانون اساسی، امریه‌های «مقام رهبری» در حکم قانون است و به‌راحتی می‌توانند هر گونه مصوبه یا حکم یا قانونی را تأیید و یا رد کنند. با این جمله هر دستوری ولی‌فقیه بدهد می‌تواند قانون تلقی شود و در عمل یک نفر، می‌تواند برای یک خلق و یک میهن قانون مشخص کند و یک شبه همان قانونی که خودشان وضع کرده‌اند را باطل کند به همین سیاق در قضاییه هم هیچ ضابطه و قانونی وجود ندارد چون مسئول اول این ارگان توسط «مقام رهبری» انتخاب می‌شود و دیوان عالی و دادسراها و دادگاهها و شوراهای حل اختلاف هم تحت نظر و هژمونی همان سرسپرده «رهبر» شکل می‌گیرد.

در این نظام نه فقط «قانون» که احکام صادر شده برای زندانیان هم هیچ پایه و اصالتی ندارد و مانند سایر قوانین تابع شرایط سیاسی و مصلحت نظام است.

اعدام ۳۰هزار زندانی سیاسی در سال ۶۷بهترین گواه برای فقدان هر گونه ضابطه و قانون و حکم و قضاییه است. آقای منتظری در ملاقاتی که ۲۴مرداد ۶۷با اعضای هیأت مرگ داشتند به صراحت به فقدان نظام قضاییه اعتراف کرده و گفتند:

«خوب این‌که حالا ما بیاییم بدون این‌که فعالیتی تازه باشه بگیریم اعدام کنیم، این معنی‌اش این است که همه ما... خوردیم، همه دستگاه ما، قضایی ما، غلط بود، معنی‌اش این نیست؟» و در جای دیگر می‌گوید: « اعدام آنان بدون فعالیت جدید زیر سؤال بردن همه قضات و همه قضاوتهای سابق است.»


از نگاه مریم رجوی: 

آنچه مقاومت ایران، از دیرباز به‌دنبال آن بوده پی‌ریزی یک سیستم قضایی مدرن، مبتنی بر پیشرفته‌ترین قوانین حقوقی جهان معاصر و نیز اعلامیهٔ حقوق‌بشر بوده است. در این تلاش، شریعت آخوندی به‌کلی نفی و قوانین برآمده از آن ملغی می‌گردد.

«طرح ما برای آینده ایران، پی‌ریزی یک قضاییه مستقل است.

طرح ما برای آینده ایران این است که هیچ‌کس به‌خاطر اعتقاد یا عدم‌اعتقاد به یک دین یا به‌خاطر دست‌برداشتن از آن، آزادی و حقوق‌ و جان خود را از دست ندهد.

طرح ما این است که در پناه قانون، تمام جامعه از امنیت حقیقی برخوردار باشد و همه در برابر قانون مساوی باشند.

ما در پی نظم تازه‌یی هستیم بر اساس آزادی، دموکراسی و برابری.

 

۷ـ احترام به حقوق‌بشر و منع هر گونه تبعیض 

مریم رجوی ـ احترام به حقوق‌بشر و منع هر گونه تبعیض

 

مریم رجوی ـ ایران فردا کشور احترام به حقوق‌بشر است. ما متعهد به «بیانیه جهانی حقوق بشر» و میثاق‌ها و کنوانسیونهای بین‌المللی از جمله: «میثاق بین‌المللی حقوق مدنی و سیاسی»، «کنوانسیون علیه شکنجه» و «کنوانسیون حذف کلیه اشکال تبعیض علیه زنان» می‌باشیم.
ایران فردا، کشورِ برابری همه ملیت‌هاست. ما بر خودمختاری کردستان ایران که طرح آن را شورای ملی مقاومت تصویب کرده، تأکید داریم. زبان و فرهنگ هموطنان ما از هر ملیتی که هستند، در زمره سرمایه‌های انسانی تمام مردم این کشور است که باید در ایران فردا ترویج شود و گسترش پیدا کند.

 

رژیم ایران رکوردار نقض فاحش حقوق‌بشر 

برای پی بردن به اهمیت ماده هفتم و موضوع حقوق‌بشر لازم است بدانیم که دیکتاتوری ولایت فقیه، در زمینه نقض حقوق‌بشر، با قتل‌عام ۳۰هزار زندانی سیاسی و ۳۰۰نوع شکنجه و سنگسار و سرکوب وحشیانه تمامی اقوام و ملیتها روی تمام جنایتکاران قبل از خودش را سفید کرده است.

۶۴بار محکومیت در شورای حقوق‌بشر و مجمع عمومی ملل ‌متحد، نشان می‌دهد که این رژیم قرون‌وسطایی در نقض حقوق‌بشر به هیچ‌یک از استانداردهای جهان امروزین پایبند نیست.

«شکنجه یا سایر رفتارهای بیرحمانه، غیرانسانی یا اهانت‌آمیز»، «استفاده گسترده و سیستماتیک از بازداشت خودسرانه، «شرایط بد زندانها»، «محرومیت دسترسی به درمان پزشکی مکفی»، «اعمال محدودیتهای گسترده و جدی علیه حق آزادی بیان، عقیده، اجتماع و تجمع صلح‌آمیز با استفاده از فضای مجازی یا برون‌خطی» و «اذیت و آزار و تهدید و شکنجه مخالفان سیاسی، مدافعان حقوق‌بشر و فعالان حقوق زنان و اقلیت‌ها... » و «محکومیت‌های سخت ناروا، شامل مجازات مرگ و تبعید داخلی طولانی‌مدت»، «انتقام‌گیری علیه افراد به‌خاطر همکاری آنها با مکانیسم‌های حقوق‌بشری سازمان ملل» و «تبعیض و نقض حقوق‌بشر زنان و دختران» و «اقلیت‌های مذهبی، قومی، زبانی و سایر اقلیت‌ها» از دیگر مواردی است که شصت‌و چهارمین قطعنامه مجمع عمومی ملل ‌متحد خواستار توقف و پایان بخشیدن به آنها توسط رژیم ایران شده است.

 

مریم رجوی 

مریم رجوی در چند سخنرانی خود نشان داده است که طرح مقاومت ایران در زمینه رفع تبعیض از تنوعات قومی و مذهبی میهنمان و پایبندی به اعلامیه جهانی حقوق‌بشر، میثاق بین‌المللی حقوق مدنی و سیاسی، کنوانسون منع شکنجه و کنوانسیون حذف کلیه اشکال تبعیض علیه زنان یک التزام صرف نیست، بل ریشه در اعتقادی عمیق به ایران آزاد و دموکراتیک و شخصیت چندفرهنگی و چندزبانی آن دارد.

 

«ایران ما ـ با آزادی و حاکمیت مردم ـ چه گلستان زیبایی است؛ بلوچ‌ها‌، کردها، عرب‌ها، لرها، بختیاریها، ترکمن‌ها، آذریها و سایر ملیتها و پیروان مذاهب گوناگون، گل‌های رنگارنگ گلستان ایرانند. و روزی که ایران گلستان آزادی و عدالت شود به‌ یقین فراخواهد رسید». (پیام نوروزی مریم رجوی ۱۳۹۵)

 

«ما می‌گوییم وجود ملیت‌های ستمزده، نیروی بزرگ و مؤثری برای سرنگونی رژیم و کسب آزادی است، پس باید شخصیت چندفرهنگی و چندزبانی ایران را غنیمت شمرد.

هموطنان ما که از ملیتها و فرهنگ‌ها و زبانهای گوناگون برخوردارند، باید بتوانند به‌طور برابر در تصمیم‌های ملی مشارکت کنند، باید بتوانند هویت فرهنگی و دینی و زبانی خود را حفظ کنند و باید بتوانند به زبان مادری خود سخن بگویند، کار و تحصیل کنند و آن را اشاعه دهند».(پیام مریم رجوی به‌ مناسبت آغاز سال تحصیلی ۱۳۹۴ـ۱۳۹۵)

«ما خواهان رفع ستم مضاعف از همه تنوعات ملی وطن‌مان در چارچوب یکپارچگی تجزیه‌ناپذیر ایران هستیم». (مریم رجوی ـ سخنرانی در گردهمایی ایرانیان، بورژه پاریس -۱۲تیر‌ ۱۳۸۵)


۸ـ فرصت‌های برابر اقتصادی 

مریم رجوی ـ فرصت‌های برابر اقتصادی

 

مریم رجوی ـ ما مالکیت شخصی، سرمایه‌گذاری خصوصی و بازار آزاد را به‌رسمیت می‌شناسیم و این اصل را پیشاروی خود داریم که چه در اشتغال و چه در کسب و کار، تمام مردم ایران باید از فرصت‌های برابر برخوردار باشند.

از نظر ما ایران فردا کشور حفاظت از محیط‌زیست و احیای آن خواهد بود.

 

طبق ماده ۲۳اعلامیه جهانی حقوق‌بشر هر شخصی حق دارد کار خود را آزادانه برگزیند، خواستار شرایط منصفانه در کار باشد، در برابر بیکاری حمایت شود و برای دفاع از منافع خود با دیگران اتحادیه تشکیل دهد.

در یک نظام آزاد و دموکراتیک و جوشیده از آرای مردم، فرصت‌های برابر اقتصادی، برای همه این امکان را به‌وجود می‌آورد که استعدادها و قابلیت‌های خود را عرضه کنند.

 

اما در نظام آخوندی غارت و چپاول، سیستماتیک و نهادینه شده است. رانت‌خواری فعالان اقتصادی وابسته به سپاه پاسداران و مؤسسات وابسته به بیت خامنه‌ای و اقدامات و ماجراجویی‌های نظامی رژیم در داخل و خارج مرزها و... تمام امکانات و اموال و سرمایه‌های ملت را به نفع پاسداران نظام دود و نابود کرد.

هدف اما چیزی نیست جز تقویت مالی سپاه و اهرمهای سرکوب و مزدوران و نورچشمی‌های ولایت به‌منظور حفظ نظام با قیمت گرسنگی، فقر، آوارگی و بی‌خانمانی مردم ایران.

 

وضعیت مالکیت در رژیم آخوندی 

تصرف بنگاههای دولتی توسط چماقداران و پاسداران حکومتی با استناد به اصل ۴۴قانون اساسی و فرمان خامنه‌ای انجام شد.

با فرمان خامنه‌ای دولت موظف شد ۸۰درصد فعالیتهای اقتصادی خود را به بخش‌های تعاونی و خصوصی و عمومی غیردولتی واگذار کند. با این فرمان معادن و صنایع بزرگ و بازرگانی خارجی و بانکداری و هواپیمایی و کشتیرانی، سدها، منابع طبیعی و... تحت اختیار سپاه پاسداران و تحت نفوذ ولایت فقیه قرار گرفت.

روند شتابان و رو به قهقرای انهدام میراث طبیعی چند میلیون ساله میهن چنان گسترده و وسیع می‌باشد که خبرگزاری حکومتی برنا ۱۸خرداد ۹۶در توصیف آن گفت: «آن‌گونه که پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد، ادامه روند کنونی باعث می‌شود ایران در ۵۰سال آینده به سرزمینی بدل شود، فاقد خاک حاصلخیز و آب و جنگل و مرغزار، سرزمینی برهوت و لم یزرع، عرصه‌یی تفته و سوزان مشابه چاد که به قلب مرده آفریقا مشهور است. آیا آن روز فرا خواهد رسید که ایران قلب مرده خاورمیانه لقب بگیرد؟!».

 

روزی که خمینی گفت رابطه ولی‌فقیه با توده‌های مردم، در حکم رابطه قیم با صغار است می‌خواست با همین حکم پاسداران و مزدوران حکومتی را مالک جان و مال و حال و آینده مردم ایران و تمامی مواهب، استعدادها، ذخایر و منابع زیرزمینی و مالک جغرافیا و اقتصاد، آثار باستانی و همه چیز آن کند.

به اعتراف یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس آخوندی در حال حاضر ۸۰درصد مردم زیر خط فقر زندگی می‌کنند.

 

اما در ایران فردا، با ایجاد «فرصت‌های برابر برای همه» و تضمین یک اقتصاد سالم و رشدیابنده، بسیاری از مشکلات حل می‌شود. از جمله بحران بزرگ محیط‌زیست که یکی از عوارضِ انهدام اقتصاد کشور، تخریب آن است.

 

مریم رجوی 

ما مالکیت شخصی، سرمایه‌گذاری خصوصی و بازار آزاد را به‌رسمیت می‌شناسیم و این اصل را پیشاروی خود داریم که چه در اشتغال و چه در کسب و کار، تمام مردم ایران باید از فرصت‌های برابر برخوردار باشند.

از نظر ما ایران فردا کشور حفاظت از محیط‌زیست و احیای آن خواهد بود.

 

۹ـ همزیستی مسالمت‌آمیز

مریم رجوی ـ همزیستی مسالمت‌آمیز

 

مریم رجوی ـ سیاست خارجی ما مبتنی بر همزیستی مسالمت‌آمیز، صلح و همکاریهای بین‌المللی و منطقه‌یی و احترام به منشور ملل ‌متحد خواهد بود.

 

ماده یکم فصل اول منشور ملل ـ مقاصد ملل ‌متحد 

  • حفظ صلح و امنیت بین‌المللی
  • اقدامات دسته‌جمعی مؤثر برای جلوگیری از تهدیدات علیه صلح
  • متوقف‌ساختن هر گونه عمل تجاوز یا سایر کارهای ناقض صلح
  • توسعه روابط دوستانه در بین ملل بر مبنای احترام به اصل تساوی حقوق
  • حصول همکاری بین‌المللی در حل مسائل بین‌المللی...

 

تروریسم یکی از اهرمهای بقای رژیم آخوندی 

رژیم آخوندی به‌علت ماهیت ضدتاریخی و عدم توانمندی برای حل معضلات اجتماعی، از روز اول بنا را بر سرکوب و تروریسم و دخالت در امور دیگران گذاشت.

تنها ۱۵روز پس از روی انقلاب ضدسلطنتی خمینی رسماًً خواستار تشکیل دولت جهانی اسلام شد و از چند ماه بعد دخالت در کشورهای منطقه را آغاز کرد.

محسن رفیق دوست از پایه‌گذاران سپاه پاسداران با صراحت و افتخار گفت: (رسالت ۲۹تیر ۱۳۷۰)

آن مواد منفجره‌ای که با آن ایدئولوژی ترکیب شد و در مقر تفنگدارهای دریایی چهار صد افسر و درجه‌دار و سرباز را یک مرتبه به جهنم فرستاد، هم تی.ان.تی آن مال ایران بود و هم ایدئولوژیش از ایران رفته بود و یک نماینده مجلس آخوندی ۲۷شهریور ۹۳گفت:

«در حال حاضر ۳پایتخت عربی در دست ایران است و صنعاء پایتخت چهارم خواهد بود... ما دنبال یکپارچه‌سازی کشورهای اسلامی هستیم».

 

اما مقاومت ایران، درست رودروی رژیم آخوندی از آغاز مقابل این سیاست خائنانه ایستاد. طرح صلح شورای ملی مقاومت در سال ۶۱، پس از خروج عراق از خاک ایران و پذیرش قرارداد ۱۹۷۵الجزایر به‌عنوان مبنای مذاکرات صلح توسط این کشور، نخستین قدم در این راستا بود. مقاومت ایران به رهبری مریم رجوی در سال ۱۳۷۲با انتشار کتاب «بنیادگرایی اسلامی تهدید نوین»، نسبت به تهدید بنیادگرایی هشدار داد و اعلام کرد هدف رژیم ملاها از ساخت بمب اتمی نیز صدور بنیادگرایی و تضمین بقای خودش است. متأسفانه این هشدار به‌دلیل سیاست مماشات جدی گرفته نشد و جهان عواقب تلخ و ویرانگر آن را بعد از ۳دهه تجربه کرد.

 

مریم رجوی مبشر صلح و الگوی احترام به منشور ملل ‌متحد 

  • اتخاذ یک سیاست قاطع در مقابل این رژیم، نه فقط ضرورت حل بحران در ایران و منطقه، بلکه نیاز صلح بین‌المللی است.

 

  • چیزی که ما آن را نمایندگی می‌کنیم. ایرانی است که مبشر و مبین صلح، دوستی، رحمت، یگانگی، عشق و پیشرفت، برابری زن و مرد باشد.

 

۱۰ـ ایران غیراتمی

مریم رجوی ـ ایران آزاد فردا یک کشور غیراتمی و عاری از سلاحهای کشتار جمعی خواهد بود.

مریم رجوی ـ ایران غیراتمی

 

اهمیت این بند زمانی روشن می‌شود که بدانیم مقاومت ایران به‌عنوان آلترناتیو رژیم چه کارزار ملی و گسترده‌یی را انجام داده است تا مانع دستیابی این رژیم به بمب اتمی بشود.

 

برخی از اقدامات مقاومت ایران در افشای پروژه اتمی رژیم

  • ۲۷خرداد ۱۳۷۰: افشای برنامه هسته‌یی رژیم ایران (پروژهٔ موسوم به طرح بزرگ)
  • ۲۰شهریور ۱۳۷۱: افشای استخدام ۵۴کارشناس اتمی چینی و روسی
  • ۲۰مهر ۱۳۷۱: افشای خرید کلاهک‌های اتمی از قزاقستان
  • ۱۸فروردین ۱۳۷۲: افشای معامله موشکی رژیم ایران با کره شمالی
  • ۶بهمن ۱۳۷۷: افشای تلاش‌های رژیم برای دستیابی به سلاحهای میکروبی و بیولوژیک
  • ۲۳مرداد ۱۳۸۱: افشای سایت‌های اتمی اراک و نطنز
  • ۱۷تیر ۱۳۸۲: افشای سایت مخفی کلاهدوز
  • ۹اردیبهشت ۱۳۸۳: افشای استفاده از ۴۰۰متخصص و محقق در پروژه نظامی اتمی
  • ۱۵بهمن ۸۳: افشای بودجه مخفی میلیاردی و تهیه پولونیوم ۲۱۰و بریلیوم
  • ۴فروردین ۱۳۸۴: افشای غنی‌سازی لیزری در نیروگاه پارچین
  • ۲۷مرداد ۱۳۸۴: افشای تولید هزاران سانتریفوژ توسط رژیم ایران
  • ۱۰شهریور ۱۳۸۴: افشای قاچاق فلز برلیوم و سایر فعالیتهای مخفیانه اتمی
  • ۲۹شهریور ۱۳۸۴: افشای به‌کار گیری کلاهک هسته‌یی روی موشکهای دوربرد و ارائهٔ گزارش جامع از برنامهٔ مخفی اتمی رژیم ایران
  • ۲۹آذر ۱۳۸۴: افشای ۱۴مجموعه تونل زیر زمینی برای اختفای تأسیسات ساخت سـلاح هسته‌یی و جزئیات جدیدی از سایت نطنز
  • ۱۶اسفند ۱۳۸۴: افشای اطلاعات زرادخانه موشکی رژیم ایران
  • ۲شهریور ۱۳۸۵: افشای مراکز مونتاژ سانتریفوژهای پی ۲و اقدامات برای دستیابی به بمب اتمی از نوع ایمپلوژن
  • ۲۴شهریور ۱۳۸۵: افشای اماکن غنی‌سازی و ۲۸تن از دست‌اندر کاران
  • ۱اسفند ۱۳۸۶افشای مرکز فرماندهی مدیریت ساخت و محل مرکزی تحقیقات اتمی
  • ۲مهر ۱۳۸۸: افشای دو سایت جدید و افشای تولید چاشنی شدیدالانفجار
  • ۲۲اردیبهشت ۱۳۹۱: افشای ۷بخش و ۶۰تن از کارشناسان اتمی
  • ۲۰تیر ۱۳۹۲: افشای سایت جدید اتمی با اسم رمز «معدن شرق»
  • ۲۷آبان ۱۳۹۲: افشای سایت اتمی اعلام نشده در صنایع نظامی اصفهان
  • ۱۶آبان ۱۳۹۳: افشای نصب مخفیانه مخازن انفجار در تأسیسات نظامی پارچین
  • ۵اسفند ۱۳۹۳: افشای جزییات سایت اتمی «به‌کلی سری» و زیرزمینی لویزان
  • ۷خرداد ۱۳۹۴: افشای همکاری رژیم ایران با کره شمالی در تولید سلاح اتمی
  • ۲۶بهمن ۱۳۹۵: افشای مراکز آموزشی نیروی تروریستی قدس
  • ۲۱اسفند ۱۳۹۵: معرفی کتاب «ظهور امپراطوری مالی سپاه پاسداران»
  • اول اردیبهشت ۱۳۹۶: مخفی‌کاری اتمی رژیم ایران در سایت پارچین
  • ۳۰خرداد ۱۳۹۶: افشای ۴۲مرکز موشکی سپاه پاسداران
  • ۲۱مهر ۱۳۹۶: انتشار کتاب ۵۲صفحه‌یی تحت عنوان «قلب برنامه اتمی رژیم ایران»

...

 

مریم رجوی

«افشاگری سایت‌های پنهان اتمی رژیم تنها با تلاش و خطرپذیری اعضای این مقاومت بود و در حالی‌ انجام گرفت که هیچ دولتی در جهان، حتی نتوانسته بود از آن مطلع شود».

 

«به پرونده اتمی نگاه کنید،

در شش سال گذشته این جنبش با دست کم ۸۰بار افشاگری، درباره اجزاء مختلف برنامه بمب‌سازی رژیم، مهمترین عامل بیداری جهان نسبت به خطر اتمی فاشیسم مذهبی بوده است.» (سخنرانی مریم رجوی در گردهمایی بزرگ ایرانیان ـ تیر ۱۳۸۷)

 

در روزهای اخیر زلزله و سونامی و انفجار نیروگاههای اتمی فجایع تأثرانگیزی در ژاپن ایجاد کرد.... این فجایع اثبات کرد که برنامه اتمی مخفی و غیرقانونی رژیم ایران هزار بار بیشتر بر ضد جان و زندگی تمام جامعه است. ما ایران اتمی نمی‌خواهیم. (‌مریم رجوی ـ کنفرانس بین‌المللی برلین ـ ۲۸اسفند۸۹)

 

ملاها به‌دلیل ضعف کامل، پای توافق اتمی آمدند. نارضایتی مردم، ایران و فعالیت و افشاگری مقاومت و از سوی دیگر فشار تحریمهای بین‌المللی آنها را وادار به ورود به مذاکرات کرد...

برخلاف تبلیغات رژیم ایران و لابی‌هایش در غرب، مردم ایران با برنامه اتمی ملاها مخالفند. این‌که آخوندها می‌گویند برنامه هسته‌یی، مایهٔ غرور ملی ایرانیان است دروغ محض است. ما به افشای برنامه هسته‌یی ملاها افتخار می‌کنیم و به آن ادامه می‌دهیم. چون تماماً برخلاف منافع مردم ایران است.

مردم‌ایران با برنامه اتمی ملاها مخالفند. این‌که آخوندها می‌گویند برنامه هسته‌یی، مایه غرور ملی ایرانیان است دروغ محض است. ما به افشای برنامه هسته‌یی ملاها افتخار می‌کنیم و به آن ادامه می‌دهیم. چون تماماً برخلاف منافع مردم ایران است. (پیام مریم رجوی به جلسه کنگره آمریکا ـ مرداد ۹۴)

 

پیوند ارگانیکی مواد برنامه ۱۰ماده‌یی

مواد برنامه ۱۰ ماده‌ای مریم رجوی، با هم ارتباطی ارگانیک و گسست‌ناپذیر دارند. یک جمهوری مبتنی بر آرای مردم، از آنجا که جوشیده از خواست قلبی توده‌ها است، به‌طور قانونمند راه بازگشت به دیکتاتوری و انحصار را مسدود می‌کند. این جمهوری آزاد و مردم‌گرا نمی‌تواند عمیقاً به آزادی بیان، برابری زن و مرد و سایر آزادی‌های مصرح در اعلامیه جهانی حقوق‌بشر ملتزم نباشد و هرگز نمی‌تواند به قضاییه مدرن و مستقل و لغو مجازات اعدام و منع تبعیض و کثرت‌گرایی و جدایی دین و دولت معتقد و پایبند نباشد.

چنین دولتی هیچ نیازی به کشورگشایی و دخالت در امور دیگر کشورها ندارد؛‌ زیرا بر مبنای اصل همزیستی مسالمت‌آمیز بنا شده است و مشکل بقا ندارد تا به‌خاطر آن دست به جنگ‌آفروزی و تولید و تکثیر بمب اتمی و سلاحهای کشتار جمعی بزند.

هم ‌و غم این دولت حفاظت از کرامت انسان و درخت زیبای آزادی، شکوفایی اقتصادی و تلاش برای توسعه، پیشرفت، آبادانی، رفاه، علم، فرهنگ، برابری، عدالت در ایران فرداست.

 

 

 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ab9e1c3f-9b48-4609-a9cd-78205cc5b1bb"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات