728 x 90

وال استریت ژورنال: آمریکا ساخت اسکله غزه را با نزدیک شدن به حمله رفح آغاز کرد

ارسال مواد غذایی از طریق هوا به غزه
ارسال مواد غذایی از طریق هوا به غزه

وال استریت ژورنال روز ۶ اردیبهشت در گزارشی از واشنگتن نوشت: پنتاگون گفت که نیروهای آمریکایی مونتاژ یک اسکله شناور در سواحل شمال غزه را آغاز کردند که بخشی از تلاش دولت بایدن برای باز کردن مسیرهای جدید برای کمکهای بشردوستانه قبل از حمله برنامه‌ریزی شده اسراییل به شهر رفح است.

یک مقام ارشد ارتش آمریکا گفت: «ما در مسیر آغاز ارسال کمکهای بشردوستانه به غزه، از دریا در اوایل ماه مه هستیم»... .

مقامات مصری در جریان برنامه‌های اسراییل برای رفح، روز پنجشنبه گفتند که آمادگی‌های زمینی برای ورود به این شهر که حدود یک میلیون فلسطینی در آن پناه گرفته‌اند، ممکن است در روزهای آینده آغاز شود.

رؤسای ارتش و سرویس امنیت داخلی اسراییل روز چهارشنبه با مقامات مصری در قاهره دیدار کردند تا تلاش‌ها از جمله تخلیه غیرنظامیان از رفح به مناطق به‌اصطلاح بشردوستانه در دیگر مناطق غزه را هماهنگ کنند... .
یک مقام امنیتی اسراییل گفت، ارتش اسراییل روز پنجشنبه روند خروج بخش‌هایی از لشکر ۱۶۲ را که ماه‌ها نیروی اصلی جنگنده در غزه بوده و جایگزین کردن آن با نیروهای جدید آغاز کرد. تبادل نیرو می‌تواند بخشی از آمادگیها برای عملیات رفح باشد، اما این مقام گفت که ارتش هم‌چنان منتظر چراغ سبز دولت برای پیشبرد برنامه‌های خود است.
این مقام گفت که هر عملیاتی در رفح احتمالاً هفته‌ها تلاش برای تخلیه غیرنظامیانی که در آنجا پناه گرفته‌اند انجام می‌شود.
یک مقام جداگانه اسراییلی گفت که سازمانهای بین‌المللی با انتقال برخی از زیرساخت‌های خود، مانند پناهگاهها و بیمارستانهای صحرایی، از رفح به منطقه المواسی در شمال شهر، که اسراییل آن را به‌عنوان یک سازمان بشردوستانه معرفی کرده است، آماده‌سازی منطقه برای تهاجم به رفح را آغاز کرده‌اند.

 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/91d7cd5e-da83-4309-acd0-de4f49e70800"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات