728 x 90

جن ساکی: در ارتباط با توافق رژیم ایران با چین هر تحریمی نیاز باشد حتماً اعمال خواهد شد

جن ساکی سخنگوی کاخ سفید
جن ساکی سخنگوی کاخ سفید

سخنگوی کاخ سفید روز ۹فروردین درباره توافق رژیم آخوندی با چین در پاسخ به سوال خبرنگاران که با توجه به توافق اقتصادی دراز مدتی که رژیم ایران با چین منعقد کرده، آیا دولت آمریکا هنوز سیاست قبل را نسبت به رژیم ایران دارد و می‌خواهد به توافق برجام برگردد؟ آیا رئیس‌جمهور در نظر دارد تحریم‌هایی هر چند جزیی را برای آنها بگذارد... ؟ جن ساکی گفت: «ما بررسی می‌کنیم و هر تحریمی نیاز باشد در ارتباط با این بسته توافق حتماً اعمال خواهد شد، اما در این نقطه هنوز وارد جزییات این توافق نشده‌ایم. بنابراین برخورد ما کماکان مثل گذشته است و چیزی تغییر نکرده است».( تلویزیون سی اسپین ۹فروردین)

برینک وایر در این رابطه نوشت: روز دوشنبه ۹فروردین سخنگوی کاخ سفید گفت: این کشور توافق نامه امضا شده ۴۰۰میلیارد دلاری سرمایه‌گذاری چین، که آخر هفته گذشته با رژیم ایران منعقد کرد، را ارزیابی خواهد کرد تا ببیند آیا (امضای این قرار داد) ماشه تحریم‌های (جدید) بر اساس قانون آمریکا را می‌چکاند یا خیر.

جن ساکی سخنگوی کاخ‌سفید به خبرنگاران گفت:

«البته ما (به این قرارداد) نگاهی خواهیم انداخت، تا اطمینان حاصل کنیم که هر گونه مجازاتی که لازم است و مربوط به این بسته می‌شود، اجرا شود. اما ما هنوز تا این نقطه زمانی، این توافق مشخص را بررسی نکرده‌ایم».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/422e30b7-90d9-43d5-8eb8-2b4c5da157f1"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات