728 x 90

ساقط کردن دو پهپاد انفجاری در آسمان بغداد

پهپاد
پهپاد

ستاد اطلاع‌رسانی امنیتی عراق، از رهگیری و انهدام دو پهپاد در آسمان بغداد خبر داد. یکی از پهپادها حامل مواد منفجره بوده است.
فرماندهی عملیات بغداد صبح چهارشنبه ۲۶خرداد اعلام کرد، یکی از پهپادها که حامل مواد منفجره بود را در یک منطقه غیرمسکونی در نزدیکی پادگان الرشید بغداد مورد هدف قرار داده است.
بنا به گزارش رسانه‌های محلی صدای انفجار در محله زعفرانیه در نزدیکی پادگان الرشید شنیده شد، جزئیات بیشتری درباره این حادثه منتشر نشده است.


شایان ذکر است که مقامات عراقی روز دوشنبه اعلام کرده بودند که یک فروند پهپاد مواد منفجره خود را بر پایگاه هوایی فرودگاه بین‌المللی بغداد ریخته است. این اقدام یک تحول بزرگ در جنگ پهپادها محسوب می‌شود چرا که پیش‌تر، این حملات تنها به پایگاهها و نمایندگی‌های سیاسی آمریکا صورت می‌گرفت.
یک منبع امنیتی درباره حمله پهپادی به فرودگاه بغداد گفت، پهپاد مذکور بمب خود را بر نرده‌های نیروی هوایی عراق در داخل پایگاه ریخت که در اثر آن، هیچگونه تلفات انسانی یا خسارت مالی به بار نیامد.
لازم به یادآوری است که حملات پهپادی در روزهای اخیر پایگاه آمریکایی ویکتوریا در فرودگاه بغداد را هدف قرار دادند. در این پایگاه علاوه بر نیروهای عراقی نیروهای بین‌المللی از جمله آمریکائی‌ها حضور دارند. دولت آمریکا شبه‌نظامیان عراقی وابسته به سپاه پاسداران رژیم ایران را مسئول این حملات می‌داند (العربیه ۲۶خرداد).

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d7295887-9bda-4c85-acd4-9d1a2b45947d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات