728 x 90

ساختار شکنان و براندازان در چشم‌انداز - مروری بر روزنامه‌های حکومتی

گزیده روزنامه‌های حکومتی
گزیده روزنامه‌های حکومتی

در روزنامه‌های حکومتی شنبه ۲۱اسفند عمده مطالب به متوقف ماندن مذاکرات وین اختصاص یافته است. روزنامه‌های باند مغلوب روسیه را مسبب دانسته و توصیه به توافق در کمترین زمان ممکن کرده‌اند. در روزنامه‌های باند خامنه‌ای احتیاج کشورهای غربی به نفت و گاز را فرصت طلایی برای نظام در میزمذاکرات و طرح خواسته‌های حداکثری کرده‌اند. در روزنامه‌های باند خامنه‌ای هم‌چنین توصیه به ادامه سیاست‌های توسعه‌طلبانه و هسته‌یی که از سخنان اخیر خامنه‌ای منتج شده تأکید کرده‌اند. در حوزهٔ مسائل اجتماعی اقتصادی وحشت از چهارشنبه‌سوری در پیش رو، وحشت از انفجار اجتماعی و بی‌اثر بودن افزایش ناچیز حقوق کارگران دیده می‌شود.

 

ساختار شکنان و براندازان در چشم‌انداز

در یک‌کلام حرف مشترک ابراز وحشت از براندازان است. که در روزنامه‌های هر دو باند حاکم دیده می‌شود. جوان وابسته به سپاه پاسداران با اشاره به چهارشنبه‌سوری نوشته است: «از چند سال قبل با ورود مواد محترقه به مراسم آیینی چهارشنبه‌سوری، رفتار‌های پرخطر پنهان شده در ضمیر ساختارشکنان اجتماعی، خود را عیان کرد. با وجود تلاش‌های صورت گرفته و برخورد‌هایی که پلیس با مخلان امنیت صورت می‌دهد، امنیت در این شب به خیابانهای شهر‌ها باز نگشته است».

اعتماد به‌نقل از رنانی اقتصاددان حکومتی در مورد حقوق زنان به نظام هشدار داده: «حاصل آن رویکرد حکومت و این وضعیت جامعه، آن شده است که از این پس تنها دو قشر، عقل و دل نسل جوان را خواهد ربود: براندازان و طنازان (سلبریتی‌ها). اگر اوضاع به همین شیوه پیش برود، رهبران انقلاب یا شورشهای آینده ایران از میان این دو قشر برخواهند خاست».

«افزایش ۱۰۰درصدی قیمت غذا و دارو پس از حذف ارز ترجیحی» عنوان مطلب مردم‌سالاری است که به فساد نهادینه در ساختار اقتصاد دولتی اشاره کرده و نوشته است: «کدام قانون به آقایان اجازه داده که بازرگانی را اساساً به یک بیزینس خصوصی بدل کنند تا امروز درگیر پرونده‌های فساد و سوء‌استفاده و فروش ارز ترجیحی در بازار آزاد شوند؟».

 

فرصت فرصت‌طلبی!

در روزنامه‌های باند مغلوب با اشاره به تحولات اوکراین به نظام توصیه می‌کنند هر چه زودتر از فرصت استفاده کرده و با توجه به نیاز غرب به نفت و گاز برای کسب درآمد حداکثری از خواسته‌های خود گذشته و پای توافق را هر چه زودتر امضاء کنید.

در روزنامه‌های باند ولی‌فقیه هم تحولات اوکراین را به نفع نظام ارزیابی کرده و ضمن دود و دم در مورد موقعیت نظام، در زمینه‌های مختلف نتیجه می‌گیرند که بهترین زمان گروکشی برای گرفتن بیشترین امتیازات است. «بهترین فرصت برای توافق حداکثری» عنوان یادداشت روز کیهان خامنه‌ای است که نوشته: «در زمانی که روند امیدوارکننده تحولات داخلی و خارجی امتیازات بیشتری را برای ایران طی یک توافق خوب در دسترس قرار داده است؛ باید هوشیار بود و هرگز به یک توافق حداقلی تن نداد».

رسالت از باند موتلفه، بر ضرورت تمکین به توقف زدن روسیه بر ادامه مذاکرات تلویحا به ضرورت ماندن در جبهه روسیه تأکیدکرده و نوشته است: «حتی در صورت عدم طرح مواضع اخیر از سوی مقامات روسی، قطعاً به‌دلیل عدم حل و فصل نهایی موضوعاتی مانند ارائه تضمینهای اعتباری در خصوص آینده برجام و رفع تحریم‌هایی که دولت سابق آمریکا پس از خروج از برجام علیه کشورمان وضع کرده است، هنوز شاهد رسیدن به توافق نهایی نبودیم. در چنین شرایطی تلاش غرب و شبکه خارجی و داخلی حامی آن با هدف ترویج هدفمند «روس هراسی مطلق"» در حوزه سیاست خارجی جای بسی تأمل دارد».

جوان هم با عنوان «ضرورت نگاه متوازن به ارکان قدرت ملی» در زیر پوش حمله به باند مغلوب بر ضرورت توسعه اتمی و دخالت‌های منطقه‌یی برای حفظ نظام تأکید کرده و نوشته است: «جریان مرعوب یا شیفته غرب با کمک خط نفوذ به هر بهانه‌یی در کوره تعطیلی برخی از ارکان و مؤلفه‌های قدرت ملی دمیده و برای «دوقطبی‌سازی جمعیتی»، «مأیوس و ناامید کردن»، «بی اعتمادسازی»، «ابهام افزایی و کاشتن بذر تردید و دودلی» و «واگرایی و متنفر کردن کردن مردم از نظام» آتش‌افروزی می‌کنند».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d0a951b8-5b55-413b-a5a1-aa8ba99dbb95"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات