728 x 90

صدها هزار نفر در بارسلون خواستار آزادی رهبران کاتالونیا شدند

تظاهرات صدها هزار نفر در بارسلون برای  آزادی رهبران جدایی‌طلب کاتالونیا
تظاهرات صدها هزار نفر در بارسلون برای آزادی رهبران جدایی‌طلب کاتالونیا
شامگاه شنبه 20آبان صدها هزار نفر در نزدیکی ساختمان پارلمان در بارسلون تظاهرات کردند. تظاهرکنندگان خواستار آزادی رهبران جدایی‌طلب کاتالونیا شدند آنها به اتهام شورش و برگزاری "رفراندوم غیر‌قانونی" بازداشت شده‌اند و با خطر محاکمه و سی سال زندان روبه‌رو هستند.

دستگاه قضایی اسپانیا سیاستمداران کاتالونیا را به شورش، ایجاد فتنه و سوء‌استفاده از اموال عمومی متهم کرده است. آنها با خطر تا ۳۰سال حبس روبه‌رو هستند. اکثر وزرای دولت برکنار شده منطقه کاتالونیا در زندان موقت به‌سر می‌برند.

کارلس پوجدمون، رئیس دولت برکنار شده کاتالونیا قبل از تظاهرات شامگاه شنبه از مردم خواست تا "با صدای بلند خواستشان را برای آزادی و دموکراسی اعلام کنند".

دولت کاتالونیا به ریاست پوجدمون، همه‌پرسی استقلال را در روز اول اکتبر سال ۲۰۱۷برگزار کرد. پیش‌تر دادگاه عالی اسپانیا برگزاری این همه‌پرسی را غیرقانونی اعلام کرده بود. با این حال ۴۳درصد از دارندگان حق رأی در همه‌پرسی شرکت کردند. ۹۰درصد از این افراد به استقلال کاتالونیا رأی دادند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c7efc95a-f8ca-4bc1-b3ec-8d1afb121939"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات