728 x 90

روسیه خبر عقب‌نشینی رژیم ایران از بلندی‌های جولان در سوریه را تأیید کرد

عقب‌نشینی رژیم ایران از بلندی‌های جولان در سوریه - عکس از آرشیو
عقب‌نشینی رژیم ایران از بلندی‌های جولان در سوریه - عکس از آرشیو

خبرگزاری تاس، چهارشنبه ۱۰مرداد۹۷ به‌نقل از یک مقام رسمی روسیه خبر عقب‌نشینی نیروهای رژیم ایران از بلندیهای جولان را تأیید کرد. این مقام گفت نیروهای مسلح رژیم ایران ادوات سنگین خود را به مکانی در فاصله ۸۵کیلومتری بلندی‌های جولان منتقل کردند.

ارتش بشار اسد، دیکتاتور سوریه، پیش از این با پشتیبانی نیروهای روسیه، رژیم ایران و حزب‌الله لبنان توانسته بود جنوب غربی سوریه را از شورشیان پس بگیرد. این منطقه در نزدیکی بلندی‌های جولان در مرز اسراییل است.

الکساندر لاورنتی‌یف، (فرستاده ویژه رئیس‌جمهوری روسیه به سوریه) در مورد وضعیت منطقه به خبرگزاری تاس گفت: «ایرانی‌ها عقب‌نشینی کرده‌اند و گروه‌های شیعه دیگر در این مکان حضور ندارند».

وی گفت ممکن است بخشی از مأموران رژیم ایران، در پوش مستشار هم‌چنان در ارتش سوریه در نزدیکی مرز اسراییل حضور داشته باشند. اما افزود: «با این حال یگان رزمی سنگین و ادواتی که بتواند تهدیدی برای اسراییل به‌شمار رود در فاصله حدود ۸۵کیلومتری خط مرزی مستقر شده‌اند.».

 

اسرائیل:‌ این میزان عقب‌نشینی رژیم ایران کافی نیست

روسیه در تلاش است تا اسراییل را متقاعد کند که تنها نیروهای ارتش بشار اسد در نزدیکی جولان حضور دارند و نیروهای خارجی این مکان را تخلیه کرده‌اند. اما اسراییل راضی نیست و می‌گوید نیروهای رژیم ایران باید به کلی از سوریه خارج شوند.

وزیر همکاریهای منطقه‌یی اسراییل در یک گفتگوی رادیویی با یادآوری خطر حمله رژیم ایران از خاک سوریه به وسیله موشک یا پهپاد گفت: «آن چه ما به‌عنوان خط قرمز تعریف کرده‌ایم مداخله نظامی و استقرار ایران در سوریه و نه لزوما در نزدیکی مرز این کشور با ما است».

هفته گذشته یک مقام رسمی اسراییل که نخواست نامش فاش شود گفته بود روسیه پیشنهاد داده که نیروهای ایرانی در فاصله حداقل ۱۰۰کیلومتری خط آتش‌بس بلندی‌های جولان باقی بمانند.

اما اسراییل این درخواست روسیه را که در دیدار اخیر وزیر خارجه روسیه با نخست‌وزیر اسراییل مطرح شد، را رد کرده است. آناتولی ویکتوروف، سفیر روسیه گفته بود که کشورش نمی‌تواند رژیم ایران را به خروج از سوریه مجبور کند. وی در عین‌حال افزود که روسیه هم‌چنان چشمش را روی حملات هوایی اسراییل به نیروها و ادوات رژیم ایران و حزب‌الله در سوریه می‌بندد.

 

بیشتر بخوانید:

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e78b2ac1-b203-48f2-a20f-2fbcd1c48830"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات