728 x 90

سوریه، پایگاه نظامی سپاه پاسداران در نیرب مورد حمله موشکی قرار گرفت

بمباران مواضع نظامی رژیم بشار اسد و متحدانش به ویژه سپاه پاسداران و حزب الله لبنان
بمباران مواضع نظامی رژیم بشار اسد و متحدانش به ویژه سپاه پاسداران و حزب الله لبنان

یک پایگاه سپاه پاسداران در سوریه هدف حمله موشکی قرار گرفت. به گزارش سازمان دیدبان حقوق‌بشر سوریه در لندن در این حمله ۹تن از جمله سه تن از شبه‌‌نظامیان اسد کشته شدند. رامی عبدالرحمن سخنگوی دیدبان حقوق‌بشر سوریه گفته است موشکهای اسراییلی یک انبار لجستیکی سپاه پاسداران را هدف داده‌اند. به گفتۀ این منبع سپاه پاسداران در این محل تغذیه و تجهیزات نگهداری می‌کرده است.

خبرگزاری دولتی رژیم اسد نیز در تاریخ ۲۴تیر ۹۷، از بمباران شدن یک پایگاه نظامی در حلب، واقع در شمال سوریه، خبر داد. خبرگزاری دولتی سوریه به‌نقل از منابع نظامی این کشور اظهار داشت پایگاه ارتش اسد در شمال فرودگاه نظامی "نیرب" در حلب به وسیلۀ موشک هدف قرار داده شده است.

خاطر نشان می‌شود رژیم ایران هزاران شبه‌نظامی ایرانی، افغان، عراقی، پاکستانی و لبنانی را جهت حمایت از رژیم بشار اسد به سوریه اعزام کرده است. بر اساس برآوردها دستمزد این شبه‌‌نظامیان سالانه به حدود شش میلیارد دلار بالغ می‌شود. علی‌اکبر ولایتی، مشاور خامنه‌ای در امور بین‌الملل، در پی گفتگو با رئیس‌جمهور روسیه گفت در صورت درخواست دولتهای عراق و سوریه رژیم ایران آماده است قوای خود را از سوریه و عراق فوراً خارج کند.

 

بیشتر بخوانید:

هزینه دخالت رژیم ایران در سوریه

پیشتر استفان دی‌میستورا، فرستاده ویژه سازمان ملل در سوریه، گفته بود، رژیم ایران سالانه دست کم ۶میلیارد دلار برای سر پا نگه‌داشتن رژیم بشار اسد صرف می‌کند. البته برخی تحلیلگران هزینه دخالت رژیم ایران در سوریه را بین ۱۵تا ۲۰میلیارد دلار در سال برآورد می‌کنند. رژیم ایران در زمینه نیروی نظامی علاوه بر عناصر سپاه پاسداران از شبه‌‌نظامیان وابسته خود با ملیت عراقی، افغانی، لبنانی و دیگر ملیتها استفاده می‌کند و تا کنون هزاران تن از پاسداران یا شبه‌‌نظامیان وابسته به رژیم ایران در جنگ و کشتار مردم سوریه کشته شده‌اند.

 

مخالفت با حضور رژیم ایران در سوریه

همزمان با سفر ولایتی مشاور خامنه‌ای به مسکو، نخست‌وزیر اسرائیل، بنیامین نتانیاهو، نیز با ولادیمیر پوتین در مسکو ملاقات کرد. بنا بر گزارش رادیو فرانسه در این ملاقات نخست‌وزیر اسراییل از رئیس‌جمهور روسیه خواست که نیروهای رژیم ایران را از سوریه بیرون براند.

رادیو فرانسه افزود: خروج نیروهای رژیم ایران از سوریه، هر چند با انگیزه‌های متفاوت، ولی خواست مشترک اسراییل و روسیه است. به‌گفته سفیر پیشین رژیم ایران در مسکو، نعمت الله ایزدی، روسیه، خواستار احیای مقام پیشین خود در منطقه و سوریه است، لذا حاضر به تحمل شریک مزاحمی همانند نیروهای رژیم ایران نیست، و این را به مقامات رژیم ایران رسانده است.

علی‌اکبر ولایتی در مسکو گفت: «حضور ایران و روسیه در سوریه برای محافظت از کشور در برابر گروه‌های تروریستی و تجاوز آمریکا ادامه خواهد یافت. اگر دولتهای دو کشور از ما بخواهند ما به سرعت از عراق و سوریه خارج خواهیم شد.»

 

در فصل هشتم بیانیه سی و ششمین سالگرد تأسیس شورای ملی مقاومت ایران با عنوان «چرخش تعادل منطقه‌ای و بین‌المللی علیه فاشیسم مذهبی ولایت فقیه» از جمله می‌خوانیم که، تحولات سالهای اخیر، به‌ویژه تحولات یک‌سال گذشته در سطح بین‌المللی و در منطقه، به یک دوران دست کم شانزده ساله مماشات با رژیم آخوندی، با مشخصه چشم‌پوشی بر سرکوب داخلی، مشارکت در سرکوب اپوزیسیون اصلی رژیم و میدان دادن به صدور تروریسم و بنیادگرایی توسط رژیم ولایت فقیه، پایان داده است.
سیاستهای کشورهای غربی، به‌ویژه آمریکا، مساعدترین زمینه را برای گسترش دخالتها و تروریسم فاشیسم دینی حاکم بر ایران فراهم کردند. در این دوران شانزده ساله دروازه‌های عراق و سوریه و دیگر کشورهای منطقه به روی این رژیم باز شد و پاسداران و شبه‌‌نظامیان این رژیم در ابعاد کلان و همراه با بالاترین سرکردگان سپاه پاسداران به لشکر کشی در این کشورها پرداختند. پس از خروج غیرمسئولانه ارتش آمریکا در زمان اوباما، باز هم یک فرصت 8ساله دیگر به رژیم داده شد تا منطقه را به مرتع تروریسم برخاسته از بنیادگرایی مذهبی و جنگهای فرقه‌یی مطلوب خود تبدیل کند و به تاخت و تاز در عراق و سایر کشورها ادامه دهد. رژیم در این دوران از هیچ فشار و توطئه‌یی علیه مقاومت ایران فروگذار نکرد.
اما در تحولات یک سال اخیر، یک اجماع جهانی و منطقه‌یی علیه دخالتهای افسار گسیخته رژیم آخوندی و لزوم مقابله با خطر آن برای صلح در منطقه و جهان به وجود آمده است.
کمیته سوم مجمع عمومی ملل‌متحد طی قطعنامه‌یی در مورد سوریه، دخالتهای تروریستی سپاه پاسداران در این کشور را به‌شدت محکوم کرد. به‌ویژه «گروهانهای قدس، سپاه پاسداران انقلاب ایران، شبه‌‌نظامیانی مثل حزب‌الله و عصائب اهل حق و تیپ ابوالفضل العباس» را در سوریه به‌شدت محکوم می‌کند.
گزارش سالانه وزارت‌خارجه آمریکا در مورد تروریسم در سال 2016، می‌نویسد: «نیروی قدس سپاه پاسداران به همراه شرکا، متحدان و عوامل ایران به نقش بی‌ثبات کننده در درگیریهای عراق، سوریه و یمن ادامه دادند. ایران به عضوگیری در سراسر منطقه برای پیوستن به نیروهای شبه‌نظامی شیعی مرتبط به ایران، که مشغول درگیریها در سوریه و عراق هستند، ادامه داد و حتی پیشنهاد تابعیت برای کسانی ارائه کرد که به این فراخوان گوش داده‌اند».

 

خمینی مبتکر استراتژی صدور ارتجاع و تروریسم

مبتکر استراتژی صدور ارتجاع و تروریسم شخص خمینی بود. که بر ایجاد «یک دولت اسلامی با جمهوریهای آزاد و مستقل » تأکید کرد و خامنه‌ای نیز همه شرایط و ساز و کارها را برای پیشبرد این استراتژی ویرانگر تدارک دید. در مقدمه قانون اساسی رژیم بر «تشکیل امت واحد جهانی» تأکید شده و وظیفه ارتش و سپاه پاسداران آن «نه تنها حفظ و حراست از مرزها بلکه… جهاد در راه خدا و مبارزه در راه گسترش حاکمیت قانون خدا در جهان» نیز هست. اصل ۱۱این قانون تصریح می‌کند: «همه مسلمانان یک امت هستند و دولت جمهوری اسلامی ایران موظف است سیاست کلی خود را بر پایه ائتلاف و اتحاد ملل اسلامی قرار دهد و کوشش پیگیر به‌عمل آورد تا وحدت سیاسی، اقتصادی و فرهنگی جهان اسلام را تحقق بخشد».
در سی و شش سال گذشته، مقاومت ایران پیوسته تأکید کرده است که حیات و امنیت رژیم ولایت فقیه، به موازات سرکوب و اعدام و شکنجه، به جنگ‌افروزی و صدور تروریسم و ارتجاع به خارج از ایران وابسته است. مریم رجوی خطر سیاست صدور تروریسم و دخالتهای منطقه‌یی رژیم آخوندی را «صد بار خطرناکتر» از تهدید اتمی آن توصیف کرد و گفت: «شورای ملی مقاومت ایران در پیکار مستمر خود برای آزادی طی بیش از دو دهه، پیوسته نسبت به خطر صدور ارتجاع و بنیادگرایی و تروریسم، به‌مثابه اختاپوسی که سر آن در قم و تهران است هشدار داده است».

 

بقای رژیم به سرکوب داخلی و صدور تروریسم گره خورده است
 

ده سال پیش، شورای ملی مقاومت در بیانیهٔ سالانه خود اعلام کرد: «بقای رژیم استبدادی- مذهبی ولایت فقیه به سرکوب در داخل و صدور انقلاب به خارج گره خورده است. اگر توسعه‌طلبی ارتجاعی این حکومت مهار شود، تیغ سرکوب کند می‌شود و اگر سرکوب مردم به سستی رو کند، صدور بنیادگرایی از حرکت باز می‌ماند. موجودیت سپاه پاسداران به‌عنوان مهمترین نهاد پاسدار امنیت نظام، به گسترش سرکوب داخلی و صدور بنیادگرایی تحت نام اسلام بستگی دارد.

عصاره قانون اساسی ولایت فقیه بر انکار حق حاکمیت مردم و تئوری صدور انقلاب اسلامی بنا شده است. دست برداشتن از سرکوب مردم و صدور بنیادگرایی به عراق به‌عنوان جبهه مقدم، به‌معنای گام برداشتن در جهت استحاله و فروپاشی ولایت فقیه است».
سال گذشته نیز شورا در بیانیهٔ خود تأکید کرد: «رژیم ولایت فقیه نیازی حیاتی به صدور ارتجاع و بنیادگرایی و تروریسم برای حفظ موجودیت خود دارد و قلب اختاپوس بنیادگرایی و تروریسم برخاسته از آن، در تهران و در بیت ولی‌فقیه می‌تپد».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/6bff7c67-3463-4450-8da9-566d50c8cb9c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات