728 x 90

دیدبان حقوق‌بشر سوریه: ۱۲عضو سپاه در بمباران مراکز نیروی قدس سپاه پاسداران در دمشق کشته شدند

کشته شدن ۱۲عضو سپاه در بمباران مراکز نیروی قدس سپاه پاسداران در دمشق
کشته شدن ۱۲عضو سپاه در بمباران مراکز نیروی قدس سپاه پاسداران در دمشق

دیدبان حقوق‌بشر سوریه گزارش داد در حمله اخیر اسراییل به سوریه به مراکز نیروی قدس سپاه دست‌کم ۱۲نفر از اعضای سپاه پاسداران رژیم ایران کشته شده‌اند.

 

رامی عبدالرحمن، رئیس دیدبان حقوق‌بشر سوریه روز سه‌شنبه ۲بهمن ۹۷ گفت تعداد تلفات این حمله افزایش پیدا کرده است و تا کنون ۶سرباز سوری و ۱۵نفر از افراد غیرسوری، از جمله ۱۲عضو سپاه پاسداران، در این حمله کشته‌ شده‌اند. به‌گفته عبدالرحمن تعداد تلفات این حادثه در حال حاضر به ۲۱نفر رسیده است.

 

خبرگزاریهای بین‌المللی گزارش دادند مراکز نیروی تروریستی قدس سپاه پاسداران و چند مرکز اطلاعاتی رژیم در دمشق پایتخت سوریه، هدف بمباران سنگین ارتش اسراییل قرار گرفت.

به گزارش رادیو بین‌المللی فرانسه، وزیر اطلاعات اسراییل به‌دنبال این حمله گفت: اسراییل وارد جنگ آشکار با جمهوری اسلامی در سوریه شده و حمله یک‌شنبه شب اسراییل پیامی روشن برای رژیم ایران دارد.

 

آسوشیتدپرس روز ۳۰دی۹۷ نیز گزارش داد: در یک حرکت نادر، اسراییل طی بیانیه‌یی با تأیید حمله به نیروهای رژیم ایران در سوریه اعلام کرد: ما حمله به اهداف نیروی قدس رژیم ایران را در خاک سوریه شروع کرده‌ایم.

آسوشیتدپرس افزود: تا کنون اسراییل از اذعان علنی به‌عملیات مخفی در سوریه خودداری می‌کرد تا از درگیر شدن گسترده در جنگ داخلی سوریه اجتناب کند.

در بیانیه ارتش اسراییل آمده است در واکنش به حمله خمپاره‌یی سپاه قدس(به سمت جولان)، جنگنده‌های نیروی هوایی اسراییل پایگاههای نظامی سپاه قدس در سوریه و همچنین دفاع ضدهوایی ارتش سوریه را بمباران کرده است.

 

به گزارش رویترز۳۰دی۹۷، برای نخستین بار ارتش اسراییل در حین اجرای بمبارانها علیه نیروهای رژیم ایران، مسئولیت آن را به عهده گرفت و اعلام کرد: مراکز نیروی قدس سپاه پاسداران رژیم ایران در دمشق توسط هواپیماهای ارتش اسرئیل هدف بمباران قرار گرفته است.

گزارش رویترز می‌افزاید ارتش اسراییل به نیروهای مسلح رژیم اسد نیز هشدار داده و شهود عینی در دمشق گفتند صدا انفجارهای بلندی در تاریکی شب شنیده شد.

رویتر زافزود: رامی عبدالرحمان، رئیس دیدبان حقوق‌بشر سوریه مستقر در لندن گفت منطقه‌یی که هدف حمله اسراییل قرار گرفت در جنوب دمشق است و «انبارهای سلاح نیروهای رژیم ایران و حزب‌الله لبنان » در آن قرار دارد.

رویترز نوشت: خبرگزاری رسمی حکومت بشار اسد اعلام کرد هفت فروند از موشکهای پرتاب شده را رهگیری کرده است.

 

حکومت آخوندی نسبت به بمباران شدن نیروی تروریستی قدس در سوریه و اعلام صریح آن توسط ارتش اسرائیل، واکنشی هراسان نشان داد.

سپاه پاسداران در خبرگزاری خود روز ۱بهمن۹۷نوشت: ارتش اسراییل با اذعان صریح و کم‌سابقه به تهاجم هومایی علیه اهدافی در سوریه، مدعی شد که این اهداف متعلق به جمهوری اسلامی بوده است.

سپاه پاسداران افزود: در بیانیه ارتش اسراییل آمده است: ما حمله به نیروهای جمهوری اسلامی در خاک سوریه را آغاز کردیم. ما به نیروهای مسلح سوری درباره هر گونه تلاشی برای صدمه رساندن به نیروهای اسراییلی با قلمرو آن هشدار می‌دهیم.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c9caff19-e388-4aa6-b35c-1a6632160bec"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات