728 x 90

دونالد ترامپ تلفنی با رهبر اپوزیسیون ونزوئلا صحبت کرد

گفتگوی تلفنی ترامپ و خوان گوایدو
گفتگوی تلفنی ترامپ و خوان گوایدو

به گزارش خبرگزاری فرانسه دونالد ترامپ در یک تماس تلفنی با خوان گوایدو رهبر اپوزیسیون ونزوئلا صحبت کرد.

از سوی دیگر مایک پنس، معاون رئیس‌جمهور آمریکا، با کارلوس آلفردو وچیو،نماینده خوان گوایدو رئیس مجلس ملی ونزوئلا دیدار و گفتگو کرد.

هفته گذشته و به‌دنبال تظاهرات مردم ونزوئلا در شهرهای مختلف، خوان گوایدو، خود را رئیس‌جمهور موقت این کشور معرفی کرد.

به‌دنبال این تحول آمریکا، فرانسه، کانادا، استرالیا و تعدادی دیگر از کشورهای آمریکای جنوبی و اروپا وی را به‌عنوان رئیس‌جمهور موقت به‌رسمیت شناختند.

 

لازم به یادآوری است که وزارت‌خارجه آمریکا روز سه‌شنبه ۹ بهمن ۹۷ اعلام کرد به خوان گوایدو رئیس‌جمهوری موقت و مشروع ونزوئلا اجازه دسترسی به ذخیره موجود در بانک مرکزی ایالات متحده آمریکا در نیویورک را داده است.

 

در بیانیه وزارت‌خارجه آمریکا آمده است: «مایک پمپئو وزیر خارجه ایالات متحده روز ۲۵ ژانویه /پنجم بهمن مجوز دسترسی خوان گوایدو رئیس‌جمهوری موقت به ذخایر ونزوئلا که همآهنگ با بانک مرکزی ونزوئلا و در اختیار بانک مرکزی ایالات متحده آمریکا و یا در بیمه هر بانک آمریکایی است، داده است.»

این بیانیه می‌گوید: «این مجوز به دولت مشروع ونزوئلا کمک می‌کند از آن منابع در راستای منافع مردم ونزوئلا، حفاظت کند.»

در این بیانیه آمده است: «ما از دیگر دولتها هم می‌خواهیم خوان گوایدو رئیس‌جمهوری موقت را به‌رسمیت شناخته و قدم‌هایی مشابه برای حفظ میراث مردم ونزوئلا از سرقت رژیم فاسد مادورو، بردارند.»

 

به گزارش خبرگزاری فرانسه سه‌شنبه ۹ بهمن ۹۷ دادستان کل ونزوئلا خوان گوایدو را ممنوع الخروج از کشور و داراییهای وی را مسدود کرد.

 

استیون منوچین وزیر خزانه‌داری و جان بولتون مشاور امنیت ملی کاخ سفید روز دوشنبه هشتم بهمن در کنفرانس خبری در کاخ سفید از تحریم شرکت دولتی نفت و گاز ونزوئلا خبر دادند.

در این کنفرانس خبری، استیون منوچین گفت آمریکا در راستای حمایت از خوان گوایدو، رئیس‌جمهوری موقت ونزوئلا حمایت‌های دیپلماتیک و اقتصادی خود را افزایش می‌دهد. وی افزود با تحریم شرکت دولتی نفت و گاز ونزوئلا، درآمد ناشی از نفت و گاز ونزوئلا به جیب مردم ونزوئلا خواهد رفت و دیگر رژیم مادورو به آن دسترسی نخواهد داشت.

جان بولتون تأکید کرد آمریکا برای حمایت از رئیس جمهوی قانونی ونزوئلا، تمامی گزینه‌ها را در نظر دارد.

او بار دیگر از تمامی کشورها خواست خوان گوایدو را به‌عنوان رئیس‌جمهوری مشروع ونزوئلا به‌رسمیت بشناسند.

جان بولتون گفت: «آمریکا نیکلاس مادورو و رژیم او را مسئول شرایط ونزوئلا می‌داند.»

مشاور امنیت ملی کاخ سفید همچنین گفت تمامی اقدامات حمایتی از مادورو از جمله حامیانش چون جمهوری اسلامی ایران باید متوقف شود.

مادورو خواستار مذاکره با اپوزیسیون ونزوئلا شد

آمریکا شرکت دولتی نفت و گاز ونزوئلا را تحریم کرد

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/cbd8857f-3293-4c9c-988f-6f0a4df8bc3e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات