728 x 90

دلار از چهار هزار و ۷۰۰تومان گذشت

دلار از چهار هزار و ۷۰۰ تومان گذشت
دلار از چهار هزار و ۷۰۰ تومان گذشت

روز شنبه قیمت هر دلار آمریکااز 4هزار و 700تومان عبور کرد و به چهار هزار و 715تومان رسید و رکورد جدیدی ثبت کرد. این در حالی است که روز هشتم بهمن ولی‌الله سیف، رئیس بانک مرکزی رژیم آخوندی، از کاهش نرخ ارز در روزهای آینده خبر داده بود.
خبرگزاری مهر آخوندی روز یکشنبه 15بهمن با عنوان سردرگمی اقتصاد ایران در بازار آشفته ارز/ پس‌لرزه‌ها در کمین هستند نوشت:‌ قیمت دلار بیش از دو ماه است که با نوساناتی غیرمنطقی و غیرمنتظره در حال صعود است و امکان پیش‌بینی آینده اقتصادی را از فعالان این عرصه سلب کرده و فضای کسب و کار را دچار نااطمینانی کرده است؛ نااطمینانی که به نظر می‌رسد به این زودیها  تمامی نداشته باشد.
این همان دولتی است که وعده داده بود که فضا را برای فعالیتهای اقتصادی قابل پیش‌بینی می‌کند و اکنون نرخ ارز توانسته مهر باطلی بر تمام آن وعده و وعیدها بزند.
عصر روز شنبه نرخ دلار، کانال ۴۶۰۰تومان را پشت سر گذاشت و با عبور از مرز ۴۷۰۰تومان، وارد کانال قیمتی جدیدی شد؛ رکورد قیمتی بی‌سابقه‌یی که برای هیچیک از فعالان اقتصادی، به‌ویژه بعد از وعده‌های اخیر رئیس‌جمهور و رئیس کل بانک مرکزی،  قابل پیش‌بینی نبود.
روز شنبه نرخ دلار در ابتدای معاملات اگر ‌چه اندکی از ۴۶۰۰تومان رد شد اما در ساعتهای پایانی کار بازار ارز نرخ حداقل ۱۰۰تومان گران شد و هر اسکناس دلار از مرز ۴۷۱۵تومان هم گذر کرد.هر یورو هم که به نرخ بی‌سابقه ٦٠٠٠تومانی در بازار رسید و یک بار دیگر نااطمینانی از آینده نرخ را برای مردم و فعالان اقتصادی پررنگ کرد.
 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/2e869c66-ff6a-45d5-84b4-6ed8dc31ee12"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات