728 x 90

دروغ‌ها، واقعیتها و هشدارها

سخن روز
سخن روز

حسن روحانی در ادامهٔ سریال دروغهای سیستماتیک خود، روز چهارشنبه(۱۴فروردین) مدار جدیدی را طی کرد و درست ۲موضوعی را که کفگیر رژیم در آنها به‌ ته دیگ خورده، به‌عنوان نقطه قوت رژیم حتی نسبت به‌ کشورهای اروپایی قلمداد کرد. یکی ارز و دیگری کالاهای اساسی.

روحانی با استناد به‌ یک «گزارش بسیار خوب» بانک‌ مرکزی ادعا کرد که «در شرایط ارزی کشور و تأمین ارز برای نیازمندی‌های دارویی و پزشکی بحمدالله تا پایان سال، مشکلی وجود ندارد».

روحانی در مورد محصولات کشاورزی و تولیدات صنعتی و حتی واردات از پربودن انبارها و تأمین همهٔ نیازها دم زد.

سؤال این است در حالی‌که درآمد نفت و پتروشیمی با توجه به‌ قیمت نفت به‌ صفر نزدیک شده، دلار و ارز از کجا آمده که روحانی این‌گونه از پربودن خزانه ابراز رضایت می‌کند؟ به‌ویژه در شرایطی که علاوه بر ورشکستگی‌های موجود، کرونا هم بسیاری از فعالیت‌های اقتصادی را که می‌توانست آب‌باریکه‌ای برای درآمدهای نظام باشد، تعطیل کرده و حتی مصرف بنزین در داخل کشور هم که می‌توانست برای رژیم درآمد داشته باشد، ۴۸میلیون لیتر کاهش داشته است.

هم‌چنین معلوم نیست در شرایط رکود و توقف فعالیت‌های روزانه و وقوع سیل در ۱۹استان کشور بر اثر کرونا، چگونه روحانی مدعی می‌شود که محصولات داخلی تا این حد رشد داشته است.

اما در کنار این ادعاها و دروغها، روحانی برخلاف ادعای قبلی خود که گفته بود تا ۲۰فروردین وضعیت تغییر می‌کند و شرایط عادی می‌شود، این‌بار گفت که «بحران کرونا مسأله‌ای نیست که بگوییم فلان روزی به‌طور کامل تمام می‌شود. کرونا ممکن است تا ماههای آینده و حتی تا آخر سال با ما باشد». وی به‌ این ترتیب پنبهٔ ژست‌های میان‌تهی خودش را زد.

 

فاش‌گویی‌های متقابل مهره‌ها و رسانه‌های حکومتی

به‌موازات دروغگویی‌های مفتضح روزانهٔ روحانی، جریانی از مهره‌ها و رسانه‌های رژیم در هر دو باند حاکم که از نتایج و تأثیرات سیاسی و اجتماعی این دروغگویی‌های رسوا بر رژیم نگرانند و با فاش‌گویی‌های متقابل خود این دروغگویی‌ها و دست روحانی را رو می‌کنند. از جمله سایت الف(۱۴فروردین ـ متعلق به‌ احمد توکلی) در مقاله‌ای با عنوان «آقای رئیس‌جمهور، اندکی سنجیده‌تر!...» به‌ روحانی درباره عواقب ادعاهای مسخره و دروغگویی‌های بی‌دنده و ترمزش هشدار داده و با اشاره به‌ ادعای روحانی در روز قبل که مدعی شروع سیر نزولی کرونا شده بود، با اشاره به‌ این‌که آمار رسمی وزارت بهداشت سیر نزولی نشان نمی‌دهد، فاش کرد که «در هفته اخیر سیر صعودی عجیبی گزارش‌شده است» و به‌رغم ادعای روحانی که از پیک بیماری عبور کرده‌ایم، نوشت: «روز هفتم فروردین شاهد جهش آمار مبتلایان بودیم».

این مطلب به‌ همین ترتیب ادعاهای مختلف روحانی درباره قرنطینه و خالی بودن تختهای بیمارستان را یک‌به‌یک رد کرده و می‌نویسد: «روحانی هنوز در حال و هوای انتخابات است و این اظهارات ریشه در این دارد که او این بیماری را دست‌کم گرفته، اما چنین اظهاراتی در عمل به‌ ضد خود تبدیل می‌شوند و باعث اعتمادسوزی می‌شوند».

سایت حکومتی رویداد ۲۴ نیز با تخطئه ادعای روحانی نوشت: «هنوز پیک بحران را طی نکرده‌ایم و با کاهش ابتلا به‌ این ویروس فاصله داریم. ادعاهای عملکرد بهتر از اروپایی‌ها در مقابله با کرونا «ادعاهای بی‌پایه» است».

وضعیت چنان است که حتی نمکی، وزیر بهداشت و درمان روحانی که پیش از این در خط دروغ‌درمانی روحانی حرف می‌زد، این‌بار در همراهی با روحانی کم آورده و در جلسهٔ ستاد مقابله با کرونا در حضور روحانی، لاف و گزافهای او را تخطئه کرد و گفت: «ابتلا به‌ کرونا در ۸استان رو به‌ تزاید و کیسهای آن غیرقابل تحمل است... با لحظه‌ای غفلت پیک وحشتناک شده و همه ما را گرفتار می‌کند، ما به‌شدت در فشار هستیم». او سپس ملتمسانه و در حالی‌که روی سخنش با روحانی بود افزود: «خواهشم این است که دچار بی‌خیالی و غفلت نشویم، ما هنوز در مرحله مدیریت بیماری هستیم نه مهار و کنترل بیماری».

 

ابراز وحشت از ‌انفجار اجتماعی در تقدیر

همپای فاش‌گویی‌ها، مهره‌ها و رسانه‌های رژیم به‌طور فزاینده‌ای نسبت به‌ شرایط وخیم اقتصادی و وضعیت انفجاری جامعه هشدار می‌دهند.

عباس عبدی، از مهره‌های باند اصلاح‌طلب، هشدار داد: «کرونا کارآیی حکمرانی در ایران را به‌چالش کشیده است. حکومت قادر به‌ اتخاذ تصمیم نیست، زیرا هر تصمیمی موکول به‌ اعتماد اجتماعی به‌ حکومت است که در حال حاضر در پایین‌ترین حد خود قرار دارد«.

یکی دیگر از کارشناسان حکومتی(تقی آزاد ارمکی) پا را فراتر گذاشته و گفت: «نظام سیاسی در ایران فروریخته و نظام سیاسی که بتواند اعمال قدرت کند نیست».

در این شرایط خلیفهٔ ارتجاع نیز مانند ناصرالدین‌شاه قاجار که در سال وبایی از تهران خارج شد، او نیز همراه با خدم و حشم خود، از تهران کرونا‌زده گریخته و در مکانی کاملاً ایزوله، رو پنهان کرده است. خامنه‌ای حتی به‌ نامه‌های روحانی جهت آزاد کردن بخشی از صندوق ذخیرهٔ ارزی برای مقابله با کرونا جواب نداده است. اما با تشدید بحران و احساس خطر از انفجار اجتماعی از داخل خود رژیم نیز زمزمه‌های اعتراض برخاسته که چرا خامنه‌ای از ثروت ۲۰۰میلیارد دلاری خود، تاکنون حتی یک دلار به‌ مقابله با کرونا اختصاص نداده است. یکی از اعضای مجلس به‌نام میرزایی خواستار آن شد که منابع آستان قدس و بنیادها(که در تیول خامنه‌ای است) برای نجات کشور استفاده شوند.

بوی خطر چنان تند است که به‌ مشام پاسدار اشتری، سرکردهٔ نیروی انتظامی رژیم نیز رسیده و او با اشاره به‌ کسانی که روزمزد هستند و اگر یک روز برای امرار معاش از خانه بیرون نیایند، آن روز گرسنه خواهند ماند، هشدار داد: «اگر این حالت بماند، ممکن است ما تبعات و آسیب‌های بعدی داشته باشیم و در پساکرونا یک اتفاقاتی بیفتد».

سایت فرارو نیز با همین مضمون هشدار می‌دهد: «کشور در آستانه یک بحران فراگیر قرار دارد و به‌ اعتقاد بسیاری از کارشناسان پاسخ درست و یا اشتباه به‌ بحران کرونا می‌تواند مسیر تاریخی ایران را تغییر دهد».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/adbdcb90-21c6-4d64-9888-1fe8f28d0dfc"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات