728 x 90

در انتخابات گذشته، نزدیک‌ترین افراد به جناح حاکم نیز از رد صلاحیت مصون نماندند

محمود صادقی نماینده سابق رژیم از باند مغلوب
محمود صادقی نماینده سابق رژیم از باند مغلوب

محمود صادقی نماینده سابق رژیم از باند مغلوب ساختار حاکمیت آخوندی را یک حکومت یک دست توصیف کرد که در رأس آن خامنه‌ای است که همه امور از فیلتر شخص او عبور و تعیین و تکلیف می‌شود.

روزنامه حکومتی همدلی در مطبی با عنوان عضویت در احزاب هزینه‌های سنگین در پی دارد، به‌نقل صادقی نوشت: احزاب در ایران قدرتمند نیستند. این باور بسیاری از فعالان سیاسی و حزبی مختلف در کشور است؛ اما این‌که چرا این احزاب در کشور نتوانستند مهم و اثرگذار باشند دلایل دارد. .
... سخت‌گیریهایی نسبت به فعالیت احزاب وجود دارد. .
جمعیتها و احزاب برای فعالیت خود با محدودیت‌های فراوانی روبه‌رو هستند. مثلاً عضویت در حزبی که وفادار به انقلاب اسلامی است و پایه‌گذاران آن حزب خود از بانیان انقلاب و نظام جمهوری اسلامی بوده‌اند به‌عنوان یک امر منفی در پرونده اعضا تلقی می‌شود و آنها هم در گزینش‌های مربوط به مشارکت سیاسی مثل انتخابات و هم گزینش‌های شغلی باید برای این عضویت هزینه‌های سنگینی بپردازند».
وی افزود: «اکنون به‌نظر می‌رسد به دو جنبش یا نهضت نیازمندیم؛ یکی نهضت مشروطیت است و دیگری نهضت آزادی انتخابات. در نهضت مشروطیت باید بکوشیم همه ارکان حاکمیت از رهبری و نهادهای زیرمجموعه رهبری گرفته تا قوای سه‌گانه مشروط به قانون باشند».
در نهضت آزادی انتخابات باید تلاش کنیم قیودی که بر انتخابات تحمیل‌شده است را کاهش دهیم؛ این قیود و محدودیتها روزبه‌روز بر انتخابات به‌عنوان عهد نظام با مردم اضافه‌شده است به حدی که در انتخابات گذشته، نزدیک‌ترین افراد به جناح حاکم نیز از رد صلاحیت مصون نماندند (روزنامه حکومتی همدلی ۱۶بهمن). 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c7f98300-3cee-4daa-8823-bf516cca7ea1"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات