728 x 90

دبیرکل خانه پرستاری ایران: وزارت بهداشت از هم فروپاشیده، برای هر ۱۰۰۰بیمار ۱/۵پرستار داریم

کمبود شدید کادر درمان در بیمارستانهای کشور
کمبود شدید کادر درمان در بیمارستانهای کشور

دبیرکل خانه پرستاری با اشاره به این‌که در سراسر کشور کمبود شدید پرستار داریم گفت، وزارت بهداشت از هم فروپاشیده و نظام درمانی ما در بحث کرونا به‌حال خود رها شده است. بستریهای بیمارستانها سه برابر ظرفیت آنهاست و در حال حاضر به ازای هر هزار نفر جمعیت کمتر از ۱.۵ پرستار داریم.


سایت حکومتی تجارت‌نیوز روز یکشنبه ۱۷مرداد به‌نقل از محمد شریفی مقدم کارگزار خانه پرستاری نوشت: بحران کرونا گریبان مردم را رها نمی‌کند. در بیمارستانها فقط امکانات کم نیست. تعداد بیماران چنان زیاد شده که نیروی انسانی هم کم است. به ازای هر هزار نفر جمعیت ۱.۵ پرستار داریم.
وی در ادامه گفت: پیش از کرونا در کشور کمبود پرستار داشتیم و حالا در شرایط کرونایی کمبود پرستار شدیدتر شده است.
در حال حاضر در پیک پنجم کرونا، بیمارستانها سه برابر میزان عادی بیمار بستری می‌کنند. آی.سی.یو ها در تمام بیمارستانها پر است و گاهی هر پرستار باید از چهار بیمار کرونایی مراقبت کند.


شریفی مقدم با بیان این‌که سقف مورد قبول این است که به ازای هر هزار نفر جمعیت ۱۰پرستار وجود داشته باشد. وضعیتی که در کشورهای اروپایی شاهد آن هستیم. وضعیت متوسط شرایطی است که به ازای هر هزار نفر جمعیت ۶پرستار وجود داشته باشد. مانند شرایط ارمنستان و آذربایجان.
حتی قبل از کرونا هم شاخص ایران از نظر تعداد پرستار زیر کف بود. یعنی ۱.۵ پرستار به ازای هر هزار نفر جمعیت. این یعنی مردم ما نصف استاندارد خدمات پرستاری را هم دریافت نمی‌کردند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e1115c01-d3b9-4d9d-99d1-6e97f7f1aa1d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات