728 x 90

پیشرفتهایی در مذاکرات آتش‌بس غزه گزارش‌شده، اما اسراییل احتمال پایان جنگ با حماس را کمرنگ می‌کند

تصویری از شرایط مردم در غزه
تصویری از شرایط مردم در غزه

آسوشیتدپرس - هیاتی از گروه ستیزه‌جوی فلسطینی حماس روز شنبه در قاهره به سر می‌برد و رسانه‌های دولتی مصر از «پیشرفت قابل توجه» در مذاکرات آتش‌بس با اسراییل خبر دادند، اگر چه یک مقام اسراییلی چشم‌انداز پایان کامل جنگ در غزه را کمرنگ کرد.
- یک مقام ارشد اسراییلی که به شرط ناشناس ماندن برای گفتگو در مورد مذاکرات جاری صحبت می‌کرد، دورنمای پایان کامل جنگ را کم اهمیت جلوه داد. این مقام گفت اسراییل به حمله به رفح متعهد است و در هیچ شرایطی با پایان دادن به جنگ به‌عنوان بخشی از توافق برای آزادی گروگانها موافقت نخواهد کرد.
- پیشنهادی که میانجیگران مصری به حماس ارائه کرده‌اند، یک فرآیند ۳ مرحله‌ای را تعیین می‌کند که آتش‌بس فوری ۶ هفته‌یی و آزادی‌بخشی از گروگانهای اسراییلی را به همراه خواهد داشت و شامل نوعی خروج اسراییل نیز می‌شود. مرحله اولیه ۴۰ روز طول می‌کشد. حماس در ازای آزادی اسرای فلسطینی که توسط اسراییل نگهداری می‌شوند، شروع به آزادی زنان غیرنظامی گروگان خواهد کرد.
گرشون باسکین، مدیر خاورمیانه در سازمان جوامع بین‌المللی، گفت که به نظر می‌رسد حماس با چارچوبی که مصر پیشنهاد کرده بود موافقت کرده و اسراییل از قبل آن را پذیرفته است. او گفت که اگر اسراییل مذاکره‌کنندگان ارشد خود را پس از پایان روز شنبه در شامگاه شنبه به قاهره بفرستد، این معنای بسیار جدی خواهد داشت.
- ارتش اسراییل می‌گوید که ۱۳۰۰۰ شبه‌نظامی را کشته است، بدون این‌که مدرکی برای اثبات این ادعا ارائه کند. این کشور هم‌چنین در جریان حملات خود به داخل غزه دستگیریهای گسترده‌ای انجام داده است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/53ad55d7-e0e8-47f3-b8c5-2df541bb5e40"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات