728 x 90

چاپ پول از هوخشتره تا رئیسی جلاد

چاپ پول
چاپ پول

روز ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ رسانه‌های رژیم خبری از عبدالناصر همتی رئیس پیشین بانک مرکزی رژیم منتشر کردند که وی در یک تصفیه حساب با باند غالب گفته بود:

«از زمان هوخشتره تا شهریور ۱۴۰۰، کل انتشار پول ۵۱۹هزار میلیارد تومان بوده ولی در همین دو سال نیم شما ۶۰۰هزار میلیارد تومان پول چاپ کردید».

هوخشتره سومین پادشاه سلسله مادها (اولین سلسله حکومتی ایران) است که ۶۲۵سال پیش از میلاد مسیح به سلطنت رسید که با یک حساب سرانگشتی (۶۲۵سال قبل از میلاد+ ۲۰۲۴سال بعد از میلاد) تقریباً ۲۶۴۹سال پیش بر ایران حکومت می‌کرده.

و حالا رئیس بانک مرکزی همین آخوندها آمده و می‌گوید از ۲۶۴۹سال پیش تا دو سال پیش، ۵۱۹هزار میلیارد تومان پول در این مملکت تولید شده و در دو سال حاکمیت شوم آخوند رئیسی (یعنی فقط در دو سال اخیر) ۶۰۰هزار میلیارد تومان پول چاپ شده است!

چاپ پول یعنی چه؟

چاپ پول یک روش سرقت رسمی و علنی حکومتی از پول جیب و دستمزد‌های مردم است.

یعنی چه؟

شما سی هزار تومان دارید و با آن می‌توانید یک بسته پفک نمکی بخرید.

اما همین‌که دولت می‌آید و در چاپخانه‌های بانک مرکزی‌اش شروع به چاپ پول می‌کند، به همان اندازه‌ای که ماشین چاپ پول دارد کار می‌کند، همزمان ارزش پولی که در دست مردم است، پیوسته کم می‌شود!

به همین علت است که شما وقتی فردا می‌خواهید یک بسته پفک نمکی بخرید، دیگر قیمتش سی‌هزار تومان نیست بلکه فرضا ۳۵هزار تومان شده!

حالا این را در ابعاد گسترده اقتصادی در نظر بگیرید و ببینید تأثیر همین یک قلم چاپ پول توسط دولت، در زندگی و معیشت مردم و در دستمزدها چیست؟

و سودش به جیب چه کسی می‌رود؟

همان‌طور که روشن است دود ضرر و زیانش به جیب چه کسانی می‌رود؟

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/331fb637-0d8f-4c51-986f-0681a974d3a0"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات