728 x 90

خبرگزاری فرانسه: دبیرکل سازمان ملل طی سفرش، رهبران لبنان را متهم به «فلج کردن» کشور کرد

میشل عون - آنتونیو گوترز
میشل عون - آنتونیو گوترز

خبرگزاری فرانسه روز ۲۹آذر در گزارشی از سفر دبیرکل ملل متحد به لبنان نوشت: آنتونیو گوترز، طی سفرش، رهبران لبنان را متهم به «فلج کردن» کشور کرد

آنتونیو گوترز، دبیرکل سازمان ملل متحد روز یکشنبه وارد لبنان بحران‌زده شد و رهبران سیاسی، که کشور را با دیدن رنج مردم آن، «فلج» می‌کنند، به باد انتقاد گرفت.

رویترز افزود: گوترز در یک کنفرانس مطبوعاتی با میشل عون رئیس‌جمهور لبنان گفت: من با یک پیام ساده آمده‌ام: سازمان ملل متحد در همبستگی با مردم لبنان است.

وی افزود: رهبران سیاسی لبنان با دیدن درد و رنج مردم لبنان، حق ندارند شقه باشند و کشور را فلج کنند.

او گفت که هدف از دیدارهایش «بحث در مورد این خواهد بود که چگونه می‌توانیم به بهترین شکل از مردم لبنان حمایت کنیم، بر بحران اقتصادی و مالی فعلی غلبه کنند، و صلح، ثبات و توسعه پایدار را به پیش ببرند.

لبنان در گیر و دار یک فروپاشی اقتصادی است که توسط بانک جهانی به‌عنوان یکی از بدترین بحرانهای جهان از دهه۱۸۵۰ تاکنون، شناخته می‌شود…

گوترز قرار است روز دوشنبه از محل انفجار بندر بیروت بازدید کند و برای قربانیان یک دقیقه سکوت برگزار کند…

آنتونیو گوترز پس از ملاقات با نبیه بری، رئیس مجلس لبنان گفت: من معتقدم که تنها لبنانیها می‌توانند مشکلات لبنان را حل کنند، اما هم‌چنین معتقدم که جامعه بین‌المللی باید حمایت خود از لبنان را برای غلبه بر شرایط بسیار دشوار کنونی تقویت کند... .

من درست قبل از این دیدار، برای ادای احترام به قربانیان جان‌باخته و ابراز همبستگی با مجروحان و خانواده‌ها در بندر بیروت بودم. من با درد و رنج آشنا هستیم و از اراده مردم برای دانستن حقیقت، اراده مردم برای حسابرسی مناسب اطلاع دارم و می‌خواهم همبستگی عمیق ام را با همه قربانیان آن فاجعه اعلام کنم.

از سوی دیگر، ما این فرصت را داشتیم که در مورد حضور یونیفل در جنوب لبنان، و ضرورت پایان دادن به همه نقض‌ها، و ضرورت آتش‌بس، گفتگو کنیم و رئیس مجلس به‌طور مشخص توجه من را به نقض حریم هوایی لبنان و هم‌چنین لزوم اجرای کامل قطعنامه‌های شورای امنیت جلب کرده است.

و ما در مورد اهمیت همکاری بین یونیفل و نیروهای مسلح لبنان که جامعه بین‌المللی نیز باید به بسیار قوی‌تر از آن حمایت کند، بحث کردیم.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/6c03574e-e5da-4f58-927b-5bd16b127d62"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات