728 x 90

خامنه‌ای و «ثبت رکوردهای تازه کرونایی»

گسترش کرونا در سیستان و بلوچستان
گسترش کرونا در سیستان و بلوچستان

«ایران یک‌پارچه قرمز» با «فنر تازه رها شده‌ٔ پیک پنجم» این‌ها ترم‌هایی است که خبرگزاری حکومتی تسنیم در ۲۵تیر ۱۴۰۰ برای شرح وضعیت ایران به‌کار گرفته است! به اعتراف این بلندگوی وابسته به سپاه قدس خامنه‌ای، در ایران آخوند زده و مبتلا به کرونای ولایت، در «هر هفت دقیقه یک مرگ» به سراغ مردم ایران می‌آید. این هزینه‌ای است که سید علی خامنه‌ای، ولی‌فقیه جنایتکار نظام آخوندی برای حفظ نظام پلیدش به مردم ایران تحمیل کرده است.

این خبرگزاری سپس با وقاحت اعلام کرد که نباید به روند واکسیناسیون فعلی دل‌خوش کرد و ایران را در آستانه «ثبت رکوردهای تازه کرونایی» دانست؛ در ادامه نیز وعده‌ٔ بیش از ۳۰۰ فوتی در یک روز را داد! اما طبعاً اشاره‌یی نکرد که این وضعیت حاصل ممنوعیت خامنه‌ای ساخته برای واکسنهای معتبر جهانی است!

تقصیر خود مردم است!

پیرکفتار جماران در واکنش به افشاگریهای مجاهدین از شکنجه‌های پاسداران در زندانها پاسخ داده بود که «خودشان خودشان را شکنجه می‌کنند!» (صحیفه دجال جلد ۱۴ صفحه ۲۷۰)

این راهبرد دجالانه را هم‌اکنون کفتاران حاکم بر ایران با همان کیفیت پیشین به کار می‌گیرند؛ تقصیر خود مردم است که کرونا این‌چنین به کشتار مشغول است!

خبرگزاری مهر آخوندی در ۲۵تیر ۱۴۰۰ با اقرار به این‌که «از ۱۴شهرستان استان گلستان، ۱۳شهرستان در وضعیت قرمز و یکی نارنجی است»، اوجگیری پیک پنجم را چنین به گردن مردم می‌اندازد که نسبت به «مصوبات مسئولان» حکومت غارتگر «بی توجهی» می‌کنند.

در آن سوی ایران، در سرزمین آذرآبادگان، خبرهای رسانه‌های حکومتی از پیک پنجم در آذربایجان شرقی و غربی خبر می‌دهند. در همین رابطه خبرگزاری فارس از «انتقاد از عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط مردم» از سوی مهره‌ٔ حکومتی به نام وحید رضایی، مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان بناب نوشت: «بر اساس بررسی‌های به‌عمل آمده فقط حدود ۴۰درصد مردم شهرستان بناب از ماسک استفاده می‌کنند که امیدواریم مردم نسبت به شروع پیک پنجم کرونا در شهرستان هوشیار باشند» (فارس ۲۵تیر ۱۴۰۰).

این کر هماهنگ رسانه‌های حکومتی برای پوشاندن جنایت نظام آخوندی در کلیت و مسئولیت شخص علی خامنه‌ای به‌طور دقیق است.

خبرگزاری ایسنا در ۲۲تیر ۱۴۰۰ برای تکرار همان «اتهام مردم» در عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی، و برای پر کردن عریضه‌ٔ مطول و رنگ و لعاب دادن به آن، تاکتیک مسخره‌ای را به کار گرفت. به این شکل که یک‌بار ترم «پروتکل‌های بهداشتی» را به‌طور مستقل و سپس «ازدحام مردم در مراکزی مانند پاساژها و کافه‌ها و رستورانها» را در یک نوبت و «استفاده نکردن از ماسک» را هم در نوبتی دیگر در کنار آن ردیف کرد تا به متهم شماره یک «تفهیم اتهام» شود؛ همان «شیرفهم» در گویش عوام! در حالی که تمامی این دلایل ردیف شده همگی در همان تعریف «پروتکل‌های بهداشتی» می‌گنجید!

البته نوابغ ولایی در هیأت تحریریه‌ٔ این ارگان حکومتی نیازی به یادآوری ندیدند که در ادارات و ازدحام مترو و اتوبوس‌های شهری و تجمعاتی مانند کنکور و آزمونهای حضوری مدارس و گردهمایی‌های زورکی انتخابات هم امکان سرایت ویروس کرونا بیش‌تر از یک کافه و پاساژ است! در پایان این درفشانی علمی من باب خالی نبودن عریضه یک اشاره‌ٔ کوچک هم به «تعلل در روند واکسیناسیون» کردند تا کمی‌ هم منصف به‌نظر بیایند! اما باز دریغ از یک اشاره به دلایل این «تعلل»!

هم جنایت، هم دزدی در حین جنایت!

از «شاه‌» کارهای ولایی نظام آخوندی این است که نه تنها با زمینه‌سازی برای گسترش کرونا عملاً مردم را به قتل‌گاه بردند، بلکه حتی در این میانه از شندرغاز بودجه‌های اختصاص داده شده برای مقابله با کرونا نیز جیب‌های خود را پر کرده و می‌کنند.

در حالی که هرازگاهی خبری از گم شدن تعداد قابل توجهی واکسنهای وارداتی به کشور در رسانه‌های حکومتی درز می‌کند، اما این تمام ماجرا نیست. روزی‌نامه‌ٔ همشهری در چهارشنبه ۲۳تیر ۱۴۰۰ نوشت: «فروردین سال۹۹ از صندوق ذخیره ارزی به‌مبلغ یک میلیارد یورو اختصاص یافت و مقام معظم رهبری هم نسبت به پرداخت آن تأکید کردند. اما در آستانه ورود به مرداد ۱۴۰۰ این بودجه هنوز به‌طور کامل پرداخت نشده».

آب پاکی روی دست مردم!

کشورهای جهان با بالاترین توان و سرعت ممکن در تلاش برای انجام واکسیناسیون مردم خود با واکسنهای معتبر جهانی هستند.

مقایسه اماری واکسیناسیون بین ایران با کشورهای دیگر

کشورهای کوچکی مانند امارات عربی از مرز واکسیناسیون ۷۶درصد از شهروندان خود گذشته. در میان کشورهای دیگر می‌توان از آلمان نام برد که به مرز ۶۰درصد رسیده و انگلستان که خود مهد ویروس جهش یافته و خطرناکی بود، اکنون بیش از ۶۵درصد شهروندانش را واکسینه کرده است. در همسایگی ایران، ترکیه نیز به بیش از ۴۵درصد دست یافته است. میانگین واکسیناسیون در کشورهای آسیایی تقریباً ۲۷درصد است، اما در همین روزگار، حکومت آخوندی که مدعی تولید و آزمایش هفت-هشت واکسن می‌باشد، با تمام دروغ و دغل‌های آماری و استفاده از واکسنهای نامعتبر، در همان حد ۵درصد است! (منبع آمار سایت Our World in Data در تاریخ ۲۵تیر ۱۴۰۰)

روشن است که با تداوم این وضعیت و صرفاً با «وعده‌درمانی» حکومتی، هیچ امیدی به این حکومت برای عبور از کرونای ولایت نیست. حتی شعارهای حل تمامی مشکلات با دولت جوان حزب‌اللهی هم هنوز به کرسی نرسیده، دود هوا شده است.

در همین رابطه مزدور حکومتی به نام حسینعلی شهریاری، رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ارتجاع می‌گوید: «مطمئن نیستم که روند این شرایط در ماه‌های آینده و دولت بعدی بهبود پیدا کند. خزانه خالی به رئیس‌جمهور بعدی تحویل داده می‌شود» (همشهری چهارشنبه ۲۳تیر ۱۴۰۰).

بله؛ خزانه را جارو کرده و چاپیده‌اند! در این نظام نه تنها کسی به فکر عبور از کرونا نیست، بلکه اندیشه‌های حکومت ولایی متمرکز بر حداکثر استفاده‌ٔ «سیاسی-امنیتی-اقتصادی» از کروناست! به همین دلیل است که نسخه‌ٔ حفظ نظام با کرونا، به نسخه‌ٔ سرنگونی نظام تبدیل خواهد شد! وضعیت این روزهای شهرهای ایران و خشم و نفرت مردم از آخوندها، خود گواه همین مدعاست.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ae20e38d-4e44-45db-bcf5-fa49def6851c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات