728 x 90

-

قشر عظیم مالباخته و غارتگران حکومتی

-

 -
-
”مفسد اقتصادی اعدام باید گردد“، این شعاری بود که بیش از هزار هموطن مالباخته در برابر استانداری خراسان رضوی سر می‌دادند. آنان مالباختگان مؤسسه غارتگری به اسم پدیده شاندیز بودند. مؤسسه‌ای که محسن پهلوان مقدم مشاور اقتصادی دولت پاسدار احمدی‌نژاد مدیر عامل آن است. هفته قبل از آن هم صدها تن از مالباختگان مؤسسه غارتگر دیگری به نام میزان یک شب را تاصبح در برابر بانک مرکزی رژیم تحصن کردند و شعار می‌دادند ”مرگ بر سیف“. منظور رئیس بانک مرکزی رژیم است.
روزی نیست که گروههایی از مردم در تهران و شهرستانها علیه مؤسساتی که زیر سایه حکومت آخوندی به چپاول مردم مشغولند تجمع اعتراضی نداشته باشند.
یکی از شیوه‌های غارت مردم و بالاکشیدن داراییهای آنها در نظام آخوندی، هزاران مؤسسه مالی می‌باشد که با تبلیغات و فریبکاری دارایی مردم را جذب و در نهایت به بهانه‌های مختلف بالا می‌کشند. این مؤسسات اغلب متعلق به نهادها و سردمداران رژیم‌اند که در این میان سپاه پاسداران بیشترین سهم را دارد.
موسسات پولی قارچ گونه اعتباری یک بازار غیرمتشکل پولی است که عموماً پاسخگوی هیچ نهاد مالی رسمی از جمله بانک مرکزی رژیم نیستند.
اعتراف قائم‌مقام بانک مرکزی رژیم در مورد یکی از این مؤسسات به‌اصطلاح مالی اعتباری موسوم به ثامن الحجج قابل‌توجه است: ”ثامن الحجج غیرمجاز است و این مؤسسه 550 شعبه دراقصی نقاط کشور دارد و منابع قابل توجهی جذب کرده است“ (کیهان 26مرداد 94)
رئیس بانک مرکزی رژیم نیز در اردیبهشت 94 به این مؤسسات غارتگر تحت عنوان غیرمجاز اعتراف کرد و گفت: ”یک مؤسسه اعتباری در یک نقطه این مملکت شکل می‌گیرد و رشد می‌کند فعالیت می‌کند و ادامه می‌دهد و اعتماد مردم را جلب می‌کند و منابع مردم را در اختیار قرار می‌دهد و با تصمیم‌گیریهای غلطش داراییهای آنها را بر باد می‌دهد این بسیار خطرناک است و اقتصاد ما را با چالشهای بسسار بزرگ مواجه می‌کند “ (تلویزیون رژیم شبکه یک 29اردیبهشت 94)
روزنامه حکومتی جهان صنعت 12اسفند 93 در مورد مؤسسات مالی غیرمجاز نوشت: ”در بازار پولی ایران نزدیک به 7هزار مؤسسه مالی و اعتباری خارج از نظارت بانک مرکزی با عملکردی اغلب مخرب، فعالند و شش مؤسسه غیرمجاز حدود 15 درصد حجم کل نقدینگی آن را بلوکه کرده‌اند“. این رسانه حکومتی به‌نقل از معاون بانک مرکزی نوشت: ”برخی از این مؤسسات با اخلال در بازار موجب ضرر و زیان افراد بسیاری شدند؛ در واقع سود این مؤسسات از ضرر فعالان در این بازا رها محقق می‌شود“.
منظور از فعالان در این بازارها مردمی هستند که تمام زندگی خود را می‌فروشند تا با سپرده گذاری چند میلیون تومان بتوانند پشتوانه خرید زمین، یا خانه یا الزامات کسب و کارشان کنند.
از سال گذشته جمعی از مال باختگان در برابر مؤسسه مالی میزان در مشهد، بجنورد و بیرجند تجمع اعتراضی برگزار کردند. این تجمعات تا هم‌اکنون ادامه پیدا کرده و به تهران نیز کشیده شده است.
دراواخر مرداد تجمع مالباختگان به تحصن شبانه روزی در برابر بانک مرکزی رژیم منجر شد.
تجمع‌کنندگان شعار می‌دادند مرگ بر سیف «رئیس بانک مرکزی» و خواهان بازپرداخت سپرده‌هایشان از مؤسسه غارتگر میزان شدند که اعلام ورشکستگی کرده است.
این مؤسسه غارتگر در بهمن ماه 1379 توسط کارکنان و قضات دادگستری خراسان بزرگ با عنوان " تعاونی اعتبار " تشکیل و با یک شعبه در مشهد آغاز بکارکرد اما با پولهای مردم به یک مؤسسه بسیار بزرگ با 80 شعبه‌ تبدیل شد.
این مؤسسه در حالی سال گذشته اعلام ورشکستگی کرد و اموال مردم را بالا کشید، که یک سرکرده سابق سپاه پاسداران و نماینده کنونی مجلس رژیم به نام سردار کریمی قدوسی دو میلیارد و صدو بیست میلیون سپرده‌های خود را در همین شرایط به‌اصطلاح بحرانی وصول کرده است و بر آتش خشم مردم بنزین ریخته است.
در مرداد ماه همچنین سپرده گذارانی که اموال آنان در مؤسسه به‌اصطلاح مالی اعتباری مهر آریا بر باد رفته در برابر ساختمان این مؤسسه دست به تجمع و اعتراض زدند.
در همین مدت سپرده گذاران مؤسسه مالی و اعتباری نور در مقابل ساختمان این مؤسسه تجمع اعتراضی برگزار کردند و خواستار برگرداندن اموالشان شدند.
این چنین است که رژیم آخوندی اضافه بر تأسیس بانکها توسط نهادهای سرکوبگر و ایادی‌اش مانند بانک قوامین، بانک پارسیان و...، برای سرکیسه کردن هر چه بیشتر مردم اقدام به تاسیس مؤسسات غارتگر به‌اصطلاح مالی اعتباری وابسته به باندهای سپاه پاسدران، نیروی انتظامی، قوه قضاییه و سایر نهادها و ایادیش کرده است.
این مؤسسات به‌اصطلاح مالی و اعتباری با عناوینی و اسامی نظیر میزان، پدیده شاندیز، کوثر، ثامن الحجج، مهرآریا و...، که عمدتاً پوش به‌اصطلاح خیریه هم دارند، با جمع‌آوری پولهای کلانی از سپرده‌های مردم، پس از این‌که دارایی و ثروت هنگفتی به جیب زدند و پولها را بالا کشیدند اعلام ورشکستگی می‌کنند.
 
فوران خشم مردم مالباخته
اکنون درجای جای کشور مردم در اعتراض به دزدیهای این مؤسسات دست به اعتراض می‌زنند.
28مرداد94 بعد از اعلام غیرقانونی بودن مؤسسه غارت و چپاول موسوم به ثامن الحجج، از طرف بانک مرکزی رژیم، گروه زیادی ازکسانی که پولهایشان را در این مؤسسه سرمایه‌گذاری کرده با هجوم به شعبه‌های این مؤسسه خواهان بازپرداخت پولهای خودشان هستند و در محل تعدادی از شعب تجمع اعتراضی داشته‌اند.
5شهریور 1394 گروهی از مردم مشهد علیه کلاهبرداری شرکت "پدیده شاندیز" و مؤسسه‌ی مالی و اعتباری "میزان" در برابر استانداری خراسان تجمع اعتراضی کردند
6شهریور 94 در بجنورد مال باختگان به جان آمده اقدام به آتش زدن مؤسسه میزان کردند
9شهریور94 مالباختگان مؤسسه غارتگر موسوم به «پدیده شاندیز» مقابل استانداری رژیم در مشهد تجمع اعتراضی برگزار کردند. تجمع‌کنندگان که باندهای سپاه پاسداران و قضاییه رژیم دارایی‌هایشان را غارت کردند مورد هجوم مأموران سرکوبگر انتظامی قرار گرفتند
11شهریور 94جمعی از مال باختگان پروژه آتی شهر که بیش از 12سال از موعد تحویل واحدهایشان می‌گذرد، مقابل بنیاد مستضعفان تجمع کردند.
یکی از معترضان گفت: ”از سال 82 تمام سرمایه خود را به امید خانه‌دار شدن به شرکت آتیه سازان که از شرکتهای تحت پوشش بنیاد مستضعفان است، سپرده‌ایم و قرار بود طی 36ماه واحدهای آپارتمانی را در پروژه آتی شهر تحویل دهند ولی اکنون با گذشت بیش از 12سال از آن زمان نه تنها هیچ واحدی واگذار نشده، بلکه هیچ‌کس هم به ما پاسخگو نیست “. این تجمع در فرمانیه مقابل دفتر شرکت وابسته به بنیاد غارت رژیم برگزار شد.
19شهریور 1000نفر سهامداران ”پدیده شاندیز“ در چهار راه خیام مشهد تجمع اعتراضی برگزار کردند. مردم با شعار ”مرگ بر مفسدان اقتصادی“ علیه سردمداران رژیم شعار می‌دادند. زنان خیابان را بسته بودند و مردان جلو لاستیک خودروها خوابیدند. نیروی سرکوبگر گارد ویژه به‌طور وحشیانه‌ای به دستگیری این مالباختگان پرداخت.


سایت حکومتی خبر آنلاین روز 18شهریور با فرهنگ ضد‌مردمی و زن‌ستیز آخوندهای حاکم، به حضور فعال زنان اعتراف کرد و نوشت: ”در بین تجمع کنندگان، اشخاصی نیز مشاهده شده‌اند که با ایجاد اختلال در ترافیک و بستن خیابان، جلوی عبور و مرور خودروها را گرفته‌اند. بیشتر این اشخاص، بانوان معترض به وضعیت پدیده شاندیز بودند“.
7هزار مؤسسه ”غیر مجاز“ وابسته به باندهای مافیایی حاکمیت آخوندی، اینک در برابر صدها هزار مردم مالباخته باید پاسخگوی غارتگریهایشان باشند. به‌خصوص که بعد از خوردن جام زهر اتمی، رژیم آخوندی پیوسته از توانش برای سرکوب مطالبات اجتماعی کاسته می‌شود. مالباختگان حالا تبدیل به یک قشر عظیم اجتماعی شده‌اند که اعتراضات فزایندهٴ آنان امنیت نظام آخوندی را هدف قرار داده و غارتگران حکومتی رنگ خود را باخته‌اند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/911deaa9-63f8-4c0c-9873-5b812e722401"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات