728 x 90

تحلیلگر حکومتی: ایده‌ای منطقی نیست که در مذاکرات مهمی مانند برجام باب گفتگوی مستقیم با آمریکا را ببندید

مذاکرات وین
مذاکرات وین

فیاض زاهد تحلیل‌گر حکومتی از باند مغلوب در مورد گزارش رویترز که درباره نتایج مذاکرات هسته‌یی نوشته بود: «باقری کنی دست‌آوردهای چندان بهتری از برجام به‌دست نیاورده است» واکنش نشان داد و با اشاره به بحرانهای مرگبار نظام که با «تهدیدهای امنیتی، سیاسی و اقتصادی» درهم تنیده شده است خواستار تن‌دادن نظام به پذیرش جام‌زهر شد.
وی گفت:... قبلاً پیش‌بینی کردم که تیم جدید مذاکره‌کننده امتیازی بیشتر از تیم جواد ظریف و دوستانش به‌دست نخواهند آورد یا مجبور هستند به امتیازهای کمتری رضایت بدهند!
وی با بیان این‌که مذاکره غیرمستقیم با آمریکا دستاوردی نخواهد داشت گفت: باید گفت اعلام استراتژی عدم مذاکره مستقیم اگر برای فضای سیاسی داخل مطرح می‌شود، می‌تواند ابزاری تبلیغاتی محسوب شود اما شما نمی‌توانید همزمان برای چانه‌زنی با آمریکا در مورد تضمین‌ها، از مذاکره مستقیم با او بپرهیزید. .
ایده‌ای منطقی نیست که در مذاکرات مهمی مانند برجام برای رفع تهدیدهای امنیتی، سیاسی و اقتصادی صورت می‌گیرد، باب گفتگوی مستقیم را ببندید (!). هر چند به‌نظر من این کار ناشی از جوزدگی یا برای مصرف داخلی است و با واقعیت‌های عرصه بین‌المللی ناسازگار است. .
انتخاب‌های ایران در صورت شکست مذاکرات بسیار محدود خواهد بود... ایران در صورت شکست مذاکرات علاوه بر این‌که با بدتر شدن اوضاع اقتصادی مواجه خواهد شد، حتی در صورت غنی‌سازی ۹۰درصدی، با کشورهای مختلف و عرصه‌های بین‌المللی به نوعی تعارض دچار می‌شود، که همین به شکنندگی بیشتر موقعیت بین‌المللی و اقتصادی ایران خواهد انجامید. (روزنامه حکومتی مستقل رژیم ۳۰بهمن). .

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/219af7d6-bb4b-437b-b0cb-291236e426b4"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات