728 x 90

تا ولایت فقیه هست، مشکل آب حل نخواهد شد

پیش‌بینی بحران آب از دهه‌ها پیش صورت گرفته و به‌طور مشخص رژیم ولایت فقیه از سال ۹۰ می‌دانسته که با ابر بحران آب مواجه است. اما هرگز به آن نپرداخته است. بحران آب یک بحران جهانی است اما کشورهای پیشرفته دنیا آن را مدیریت کرده و با ایجاد زیرساختها ی مدرن و پیشرفته در کشاورزی و صنایع بیشترین بهره‌برداری را از آب می‌کنند. اما رژیم نه تنها زیرساختهای مدرنی به‌وجود نیاروده بلکه همان زیرساختهای سنتی و کم بازده را نیز از بین برده است در نتیجه توان بهره‌برداری از آبهای سطحی و آب باران را ندارد.

تبدیل آب شور خلیج‌فارس به آب شیرین شیوه دیگری است که رژیم آخوندی نه تکنولوژی آن را دارد و نه حاضر به پرداخت هزینه‌های آن است. و تنها نیم درصد از معدل دنیا از آن برداشت می‌شود. گذشته از همه اینها علت اصلی بحران آب، این است که سپاه و حاکمیت آخوندی انحصار و مالکیت آبهای سطحی و زیر سطحی کشور را قبضه کرده‌اند.

آنها با سدسازیهای غیرعلمی، ناکارآمد و بی‌رویه تمام منابع آب کشور را در اختیار خودشان گرفته‌اند. خشکاندن هور برای استخراج نفت نیز از دیگر اقدامات غارتگرانه سپاه است. آنها بیش از آن که به فکر بحران آب باشند به فکر حفظ نظام و بحران سرنگونی‌اند. به همین دلایل است که می‌گوییم تا این رژیم هست مشکل آب حل نخواهد شد و قیام خوزستان ادامه دارد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ee474b52-2bec-481a-a6dc-92867c664080"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات