728 x 90

بیانیه مشترک وزرای خارجه آمریکا، انگلستان، فرانسه، آلمان و ایتالیا: انتخابات ریاست‌جمهوری در سوریه نه آزاد است و نه عادلانه

بشار اسد دیکتاتور سوریه
بشار اسد دیکتاتور سوریه

بیانیه مشترک وزرای خارجه آمریکا، انگلستان، فرانسه، آلمان و ایتالیا در بیانیه مشترکی انتخابات ریاست جمهوری در رژیم اسد را محکوم کردند و گفتند: انتخابات ریاست‌جمهوری سوریه در ۲۶مه نه آزاد و نه عادلانه خواهد بود. ما تصمیم رژیم اسد مبنی بر برگزاری انتخاباتی خارج از چارچوب توصیف شده در قطعنامه ۲۲۵۴ شورای امنیت سازمان ملل را محکوم می‌کنیم و از صدای همه مردم سوریه، از جمله سازمانهای جامعه مدنی و مخالفان سوریه، که روند انتخابات را غیرقانونی محکوم کرده‌اند، حمایت می‌کنیم.

سایت وزارت‌خارجه آمریکا روز ۴خرداد در بیانیه‌یی نوشت: بیانیه زیر توسط وزیر خارجه ایالات متحده آنتونی بلینکن، وزیر خارجه فرانسه ژان ایو لودریان، وزیر خارجه آلمان هایکو ماس، وزیر خارجه ایتالیا لوئیجی دی مایو و وزیر خارجه انگلستان دومنیک راب در مورد انتخابات ریاست‌جمهوری سوریه منتشر شد.

در این بیانیه آمده است: ما، وزرای خارجه فرانسه، آلمان، ایتالیا، انگلستان و ایالات متحده آمریکا می‌خواهیم روشن سازیم که انتخابات ریاست‌جمهوری سوریه در ۲۶مه نه آزاد و نه عادلانه خواهد بود. ما تصمیم رژیم اسد مبنی بر برگزاری انتخاباتی خارج از چارچوب توصیف شده در قطعنامه ۲۲۵۴ شورای امنیت سازمان ملل را محکوم می‌کنیم و از صدای همه مردم سوریه، از جمله سازمانهای جامعه مدنی و مخالفان سوریه، که روند انتخابات را غیرقانونی محکوم کرده‌اند، حمایت می‌کنیم.

همان‌طور که در قطعنامه آمده است، انتخابات آزاد و عادلانه باید تحت نظارت سازمان ملل با بالاترین استانداردهای بین‌المللی شفافیت و حسابرسی برگزار شود. برای این‌که یک انتخابات معتبر باشد، باید به همه مردم سوریه، از جمله آوارگان داخلی، پناهندگان و سوریهای مقیم خارج کشور، اجازه داده شود در یک محیط امن و بی‌طرف شرکت کنند.

این انتخابات تقلبی بدون این عناصر هیچ پیشرفتی در جهت راه‌حل سیاسی محسوب نمی‌شود. ما جامعه بین‌المللی را ترغیب می‌کنیم این تلاش رژیم اسد برای به‌دست آوردن مشروعیت بدون پایان دادن به نقض شدید حقوق‌بشر و مشارکت معنادار در روند سیاسی تسهیل شده توسط سازمان ملل برای خاتمه درگیری، را صریحاً رد کنند.

ما بر حمایت قاطع خود از نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه برای پیشبرد یک توافق سیاسی بر مبنای تمام جنبه‌های قطعنامه ۲۲۵۴ تأکید می‌کنیم. قطعنامه‌یی که از رفاه و حقوق همه مردم سوریه در آینده حفاظت می‌کند، از جمله حق رأی دادن در انتخابات آزاد و عادلانه.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/00e3243c-301b-45b9-9c25-409f78e9fec3"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات