728 x 90

به‌رسمیت شناخته‌شدن کشور فلسطین توسط اسپانیا، ایرلند و نروژ

به‌رسمیت شناخته‌شدن کشور فلسطین توسط ایرلند و نروژ
به‌رسمیت شناخته‌شدن کشور فلسطین توسط ایرلند و نروژ

به گزارش خبرگزاری رویترز، روز چهارشنبه ۲ خردادماه ایرلند و نروژ، کشور فلسطین را به‌رسمیت شناختند.

سایمون هریس (Simon Harris) نخست‌وزیر ایرلند روز چهارشنبه گفت که ایرلند کشور فلسطین را به‌رسمیت می‌شناسد و اضافه کرد که انتظار دارد کشورهای دیگر نیز در هفته‌های آینده به ایرلند، اسپانیا و نروژ بپیوندند تا چنین اقدامی را انجام دهند.

یوناس گار استور (Jonas Gahr Stoere)، نخست‌وزیر نروژ نیز روز چهارشنبه با تأیید گزارشهای قبلی گفت که نروژ کشور فلسطین را به‌رسمیت می‌شناسد.

 

نیویورک تایمز نیز روز چهارشنبه (۲خرداد) گزارش کرد اسپانیا، نروژ و ایرلند کشور فلسطین را به‌رسمیت می‌شناسند، یک ضربه به اسرائیل
اسپانیا، نروژ و ایرلند روز چهارشنبه اعلام کردند که یک کشور مستقل فلسطینی را به‌رسمیت می‌شناسند و کاری که به‌عنوان سرزنشی قوی علیه اسراییل به‌دلیل جنگ در غزه و چندین دهه اشغال سرزمینهای فلسطینی است.
اگر چه تعداد زیادی از کشورها کشور فلسطین را به‌رسمیت شناخته‌اند، تصمیمات اعلام شده در روز چهارشنبه در بحبوحه تلفات فزاینده حمله نظامی اسراییل به غزه و از آنجایی که اکثر کشورهای اروپای غربی در برابر به‌رسمیت شناختن آن مقاومت کرده‌اند، دارای ثقل سنگینی است.
به‌رسمیت شناختن نروژ به‌دلیل نقشی که در مذاکرات سال ۱۹۹۳ داشت، دارای اهمیت است.
چندین کشور، کشور فلسطین را به‌رسمیت شناخته‌اند، اما اعلام نروژ در روز چهارشنبه که این کار را انجام خواهد داد، اهمیت بیشتری داشت، زیرا نروژ میزبان نشستهای مخفیانه در سال ۱۹۹۳ بود که منجر به توافق اسلو شد، چارچوبی برای صلح که به حل مناقشه بین اسراییل و فلسطینیها نزدیک شد.
نروژ خود را دوست اسراییل می‌خواند و این دو کشور روابط دیرینه‌ای دارند. اما از ۷ اکتبر، زمانی که اسراییل در پاسخ به حملات حماس حمله نظامی به غزه را آغاز کرد، نروژ نیز به‌شدت رفتار اسراییل در جنگ را محکوم کرده است.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d9701cec-ff32-42f8-b970-6490945e17d8"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات