728 x 90

آسوشیتدپرس: راه‌اندازی آبشارهای جدیدی از سانتریفوژهای پیشرفته توسط رژیم ایران

اتمی- عکس از آرشیو
اتمی- عکس از آرشیو

آسوشیتدپرس روز جمعه ۲۵خرداد خبر داد: آژانس بین‌المللی انرژی اتمی سازمان ملل روز جمعه اعلام کرد رژیم ایران آبشارهای جدیدی از سانتریفوژهای پیشرفته را راه‌اندازی کرده و قصد دارد در هفته‌های آتی سانتریفوژهای پیشرفته دیگری را نصب کند.

آسوشیتدپرس افزود: چرخش سانتریفوژهای جدید، برنامه هسته‌یی رژیم ایران را در سطوح نزدیک به تسلیحات غنی‌سازی می‌کند. آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت بازرسانش روز دوشنبه تأیید کردند که رژیم ایران تزریق اورانیوم را به سه آبشار سانتریفوژهای پیشرفته IR-۴ و IR-۶ در تأسیسات غنی‌سازی نطنز آغاز کرده است رژیم ایران هم‌چنین قصد دارد ۱۸ آبشار سانتریفوژ IR-۲M در نطنز و هشت آبشار سانتریفوژ IR-۶ در سایت هسته‌یی فردو نصب کند. هر یک دسته از این سانتریفیوژها، اورانیوم را سریع‌تر از سانتریفوژهای پایه IR-۱ ایران غنی‌سازی می‌کنند. این تصمیم بلافاصله با انتقاد متیو میلر، سخنگوی وزارت‌خارجه آمریکا مواجه شد. وی در بیانیه‌یی گفت: اگر رژیم ایران این برنامه‌ها را اجرا کند، ما به آن پاسخ خواهیم داد.

سخنگوی وزارت‌خارجه آمریکا افزود: رژیم ایران باید بدون تأخیر بیشتر با آژانس همکاری کند در صورت عدم همکاری، شورای حکام آژانس به حسابرسی از رژیم ایران ادامه خواهد داد. ما در هماهنگی نزدیک با شرکا و متحدان خود باقی می‌مانیم و آماده هستیم در صورت ادامه عدم همکاری رژیم ایران با آژانس، به افزایش فشار بر این رژیم ادامه دهیم.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/7c128bd2-8b62-45ac-80a5-ae0a33f33951"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات