728 x 90

بحران انتخابات؛ جنگ گرگها و تدارک برای آمارسازی

سخن روز
سخن روز

با نزدیک شدن موعد روی صحنه آمدن نمایش انتخابات و تشدید هول و هراس رژیم از پیامدهای ورشکستگی آن، خامنه‌ای هم روز سه‌شنبه، ۲۹بهمن، در یک سخنرانی علنی، دغدغهٔ خود و نیروهایش را از آشکار شدن تحریم فراگیر انتخابات پیش رو، نمایان کرد. ولی‌فقیه ارتجاع ضمن التماس و درخواست برای شرکت و در حالی‌که «انتخابات و رأی دادن» را «وظیفه شرعی، ملی و انقلابی» می‌نامید، اعتراف کرد که «دوستان نظام» از نتیجهٔ این آزمون نگران شده‌اند. خامنه‌ای گفت: «من همواره به‌دوستان نظام گفته‌ام، از ملت ایران نگران نباشید زیرا این ملت (بخوانید نظام) کاربلد است و می‌داند که چه بکند!».

 

معرکهٔ انتخابات، محک سنجش نظام برای دوست و دشمن

منظور خامنه‌ای از دوستان نظام، مزدوران برون‌مرزی رژیم، امثال حزب‌الشیطان لبنان است که به‌روشنی درغلتیدن رژیم در سراشیب سرنگونی را می‌بینند و از فرجام کار خود و از دست دادن حمایتهای سیاسی، مالی و لجستیکی رژیم، سراسیمه شده‌اند.

اشارهٔ خامنه‌ای به‌ کاربلد بودن نظام نیز، این است که گویا با آمارسازی و شعبده‌بازی‌هایی که او در آن تبحر دارد، می‌تواند از پیامدهای نتایج تحریم انتخابات قلابی‌اش بگریزد. خامنه‌ای با اشاره به‌کسانی که در همین مجلس بودند اما «اکنون نوکر و کُلفَت آمریکا و دشمنان هستند»، بر تصمیم خود مبنی بر منقبض کردن نظام تأکید کرد تا در نتیجهٔ آن بتواند از پس بحرانهای گریبانگیرش خلاصی یابد.

منظور خامنه‌ای این است که این انتخابات محک و سنجه‌ای از وضعیت و موقعیت رژیم است چرا که در قبال نتیجه‌ای که به‌دست می‌آید،‌ دوست و دشمن، سیاست خود را تنظیم می‌کنند؛ به‌این معنا که رقم‌سازی در این نمایش دست مماشاتگران را پر می‌کند تا به‌ بقیه بگویند این رژیم هنوز حمایت مردمی دارد پس مشروع است که در مسیر تجارت به‌این رژیم کمک بکنیم. اگر رقم‌سازی استادانه باشد، دشمنان یعنی آمریکا و غرب را هم می‌تواند به‌اشتباه بیاندازد که گویا این رژیم، حمایت مردمی دارد و شاید باعث شود که در سیاست حداکثری کوتاه بیایند.

از طرف دیگر هشدارها و نق‌زدنهای باند اصلاح‌طلبان هم‌چنان ادامه دارد. آنها باند رقیب را از چیزی می‌ترسانند که خودشان بیش از همه از آن می‌ترسند که همانا قیام مردم است.

مجید انصاری که سردمدار اصلاح‌طلبان تأیید صلاحیت‌ شده است، خطاب به‌نیروهای وارفتهٔ این جماعت که بعضاً می‌گویند نمی‌خواهند در انتخابات شرکت کنند، هشدار داد: «رها کردن جامعه، واگذاری میدان به‌ براندازان است».

فضل‌الله صلواتی از جماعت ملی‌ـمذهبی و از نمایندگان ادوار پیشین مجلس نیز گفت:‌ «مردم گرسنه‌اند، با یک سبد غذایی یک‌شبه یا دوشبه می‌خواهند صدایشان را خاموش کنند، مگر می‌شود؟».

فضاحت نمایش انتخابات تا آنجا بالا گرفته است که خبرگزاری سپاه پاسداران خبر داد «نفرات اول هر شهرستان انتخاب و به‌ آنها ابلاغ شد»، در ادامهٔ این خبر آمده است که «قرار شد افرادی که در رده‌های دوم قرار دارند به‌نفع و حمایت از نفر اول کنار بروند».

پیش از این نیز آخوند مجید انصاری از پادگان شدن پارلمان خبر داده بود.

 

افتضاح صلاحیت‌فروشی

علاوه بر افتضاح ابلاغ پیشاپیش نتیجهٔ انتخابات، افتضاح صلاحیت‌فروشی که اولین بار محمود صادقی از اعضای رد صلاحیت شدهٔ مجلس ارتجاع فاش کرد، چنان بالا گرفته است که سخنگوی شورای نگهبان برای رفع و رجوع آن ناچار شد به‌ صحنه بیاید. کدخدایی با بیان روشهای کلاهبرداران برای تأیید صلاحیت با اشاره به‌ «استفاده از عناوین جعلی و روشهای کلاهبرداران برای تأیید صلاحیت» گفت: «هر کس که ادعای ارتباط با شورای نگهبان را داشته و قصد فریب دارد، بدون معطلی تحت پیگرد قرار می‌گیرد».

این اظهارات حاکی از این است که صلاحیت‌فروشی شورای نگهبان و منافع میلیاردی که از این راه به‌جیب زده، در جنگ‌وجدال باندهای متخاصم و رقیب تبدیل به‌ یک افتضاح شده است.

به‌ این ترتیب آشکار می‌شود که انقباض مورد نظر خامنه‌ای و روی کار آوردن افرادی که «سابقه دلبستگی به‌ دشمنان و انفعال در برابر» دشمن را نداشته باشند،‌ برای بیت خامنه‌ای درآمد و عواید خوبی داشته است.

این وضعیت فضاحت‌بار بیانگر تنشها و بلبشوی درون رژیم است که در صحنهٔ نمایش انتخابات بیش‌از‌پیش بالا گرفته است. افتضاحی که در آن، نه تنها باند رقیب هم در مفتضح کردن ولی‌فقیه و خیمه‌شب‌بازی انتخابات از هیچ کاری فروگذار نمی‌کند، بلکه حتی در درون باند خود خامنه‌ای هم دستجات رقیب به‌جان هم افتاده و هر کدام لاشه قدرت را با چنگ و دندان به‌سمت خود می‌کشند.

روشن است که این جنگ‌وجدال باندی، در خلأ صورت نمی‌گیرد. بلکه در شرایطی است که جامعه‌ ایران در تب و تاب قیام و خیزش، هنوز دادخواه خون ۱۵۰۰شهید قیام آبان است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/9df21f72-b814-48e7-b3e9-504684bcda5d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات