728 x 90

بالکان وب آلبانی: اخراج مأمور رژیم ایران از آلبانی

سفارت رژیم - عکس از آرشیو
سفارت رژیم - عکس از آرشیو

بالکان وب آلبانی ۲مرداد۹۹ در گزارشی از اخراج یک مأمور اطلاعات رژیم ایران که تحت عنوان خبرنگار، مقر مجاهدین را شناسایی می‌کرد نوشت: دانیال کسرایی، یک ایرانی با تابعیت ایتالیایی، به‌دنبال دستورالعملی که توسط وزیر کشور آلبانی امضا شد، روز پنجشنبه از آلبانی به ایتالیا اخراج شد و به این ترتیب برای مدت ۱۵سال به‌عنوان "شخص نامطلوب" اعلام شد.

کسرایی که نزدیک به چهار سال در آلبانی زندگی می‌کرد، مظنون به‌نمایندگی از طرف رژیم ایران است. گفته می‌شود وی بارها در منطقه مانز در نزدیکی کمپ مجاهدین دیده شده است. وی برای استخدام برخی از افراد تلاش می‌کرد.

در ژانویه امسال، مقام‌های آلبانی دستور اخراج دو دیپلمات رژیم ایران را صادر کردند که نامطلوب اعلام شده بودند زیرا مظنون به عضویت در سپاه پاسداران و بخش واحد عملیاتی سرویسهای مخفی این رژیم بودند.

در اکتبر سال گذشته، پلیس آلبانی اعلام کرد که آنها توانسته‌اند اعضای یک سلول تروریستی رژیم ایران را که قصد انجام حمله به جنبش مخالفان ایرانی در آلبانی را داشت، شناسایی کنند. این سلول هم‌چنین مسئول یک اقدام تروریستی ناکام در مارس ۲۰۱۸ بود.

در دسامبر سال۲۰۱۸، سفیر رژیم ایران در آلبانی و یکی دیگر از دیپلماتهای سفارت به ظن دخالت در "فعالیت‌هایی که امنیت کشور را تهدید می‌کند" از این کشور اخراج شدند. در آن زمان، وزارت امور خارجه آلبانی تصریح کرد این اقدام در مشورت با کشورهای هم‌پیمان تصمیم‌گیری شده است چرا که این فعالیت این افراد در آلبانی برخلاف موقعیت دیپلماتیک آنها بود است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/3377c61f-7001-441a-b0d7-8d918e738d4b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات