728 x 90

بازگشایی مدارس عامل شیوع کرونای انگلیسی

بازگشایی مدارس و کرونا
بازگشایی مدارس و کرونا

رئیس سازمان نظام پزشکی مشهد روز شنبه ۲۷دیماه گفت: بازگشایی مدارس منجر به شیوع کرونای انگلیسی می‌شود.

علی بیرجندی‌نژاد افرود: با توجه به خطر شیوع کرونای انگلیسی با بازگشایی دوباره مدارس در مشهد به‌شدت مخالف هستیم.

وی هم‌چنین اضافه کرد: در شرایطی که با گذشت چند ماه از اجرای طرح آموزش مجازی و ایجاد بسترها و شرایط لازم، دانش‌آموزان توانسته‌اند خود را با این نوع از آموزش‌ها وفق دهند بازگشایی مدارس حتی به‌صورت محدود نه تنها کمکی به برطرف کردن مشکلات آموزشی نخواهد کرد بلکه با شیوع بیشتر کرونا باعث ایجاد مشکلات و تبعات بیشتر برای دانش‌آموزان، معلمان و خانواده‌های آنان خواهد شد.

بیرجندی‌نژاد گفت: ویروس جهش‌یافته‌ٔ کرونا مُسری‌تر است و طبق مطالعات اولیه، این ویروس در افراد زیر ۲۰سال به‌ویژه کودکان بیشتر از کرونای غیرجهش‌یافته بروز پیدا می‌کند.

وی آمار کودکان مبتلا به کرونا در جهان را ۲میلیون نفر اعلام کرد که نیمی از این موارد در یک ماه گذشته و به‌دنبال شیوع کرونای انگلیسی ثبت شده است؛ بنابراین بازگشایی مدارس در هر مقطع تحصیلی حتی با رعایت پذیرش حداکثر ۱۰نفر در هر کلاس نیز خطرناک خواهد بود.

بیرجندی‌نژاد بازگشایی تالارها و استخرها را نادرست دانست و تأکید کرد: اگر چه معیشت عده‌یی به این بازگشایی گره خورده است، اما نباید فراموش کرد که در اواسط تابستان و اوایل پاییز با بازگشاییها و برداشتن محدودیتها شیوع بیشتر کرونا را شاهد بودیم.

 

بیشتر بخوانید

خامنه‌ای ولی‌فقیه ارتجاع روز جمعه ۱۹دی با قساوت و بیرحمی از پس پرده سیاست محروم کردن مردم ایران از واکسیناسیون در مقابل ویروس کرونا بیرون آمد. سیاستی که به‌وضوح یک کشتار عمدی و جنایت علیه بشریت در استراتژی امنیتی کلان تلفات انسانی در کرونای ولایت است.

خامنه‌ای گفت که از اول با وارد کردن واکسن مخالف بوده است. وی هیچ تردیدی باقی نگذاشت که اولین مسئول کشتار هزاران تن از هموطنان محروم و ستمدیده در قربانگاه کروناست.

وی گفت: «ورود واکسن آمریکایی و انگلیسی به کشور ممنوع است این را من به مسئولان هم گفتم الآن هم به‌طور عمومی می‌گویم... اگر کارخانه فایزرشان می‌تواند واکسن درست کند چرا به ما می‌خواهند بدهند خب خودشان مصرف کنند این‌قدر مرده و کشته زیاد نداشته باشند... انگلیس هم همین جور».

وی در مورد واکسن‌هایی که مورد تأیید سازمان بهداشت جهانی است گفت: «به اینها اطمینان هم نیست من واقعاً اعتماد هم ندارم نمی‌دانم گاهی اوقات اینها می‌خواهند واکسن را روی ملتهای دیگه امتحان کنند ببینند اثر می‌کند یا نمی‌کند... البته به فرانسه هم خوش‌بین نیستم... از جاهای دیگر می‌خواهند واکسن تهیه کنند جای مطمئنی باشد هیچ اشکالی ندارد».

 

برملا شدن فضاحت علت اصلی نخریدن واکسن کرونا پیش از حرفهای اخیر خامنه‌ای

روزنامه مردم‌سالاری به‌نقل از یک مقام کره‌ای سرباز زدن رژیم از خرید واکسن از طریق کره را برملا کرده و نوشته است: «این مقام کره‌ای ادعا کرد که سئول تمام رویه‌های لازم برای انتقال پول این کار، شامل گرفتن مجوز ویژه از آمریکا را انجام داده است اما این مسأله که از چه راهی برای خرید واکسن استفاده شود کاملاً منوط به تصمیم‌گیری ایران است».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/2a216f2c-f7de-4230-a614-46b441b269c2"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات