728 x 90

بازداشت و پرونده‌سازی برای ۱۳۰شهروند عرب اهل روستای ابوالفضل

بازداشت و پرونده‌سازی برای ۱۳۰ شهروند عرب اهل روستای ابوالفضل
بازداشت و پرونده‌سازی برای ۱۳۰ شهروند عرب اهل روستای ابوالفضل

بنیاد ضد مستضعفان که در تیول خامنه‌ایست از طریق قضاییه جلادان تلاش می‌کند شکست و عقب‌نشینی خود در مقابل جوانان و اهالی محروم منطقه ابوالفضل اهواز را با احضار و دستگیری آنها جبران کند.

گزارشها حاکیست که دستگاه قضایی آخوند رئیسی به پرونده‌سازی دست‌زده و مأموران رژیم ۱۳۰نفر از اهالی منطقه ابوالفضل دستگیر و آنها را در بازداشتگاه برای گرفتن تعهد زیر فشار قرار داده‌اند.

در همین حال یک عضو شورای حکومتی شهر اهواز گفت: حدود یک چهارم اهواز شرایط روستای ابوالفضل را دارد و زمینها در اختیار بنیادها را وزارت نفت قرار داد. (سایت خبری مدارا ۹شهریور۹۹)

واقعیت این است که این زمینها مثل تمامی دارایی‌های بنیاد ضد مستضعفان متعلق به مردم است که در انقلاب ضدسلطنتی از شاه پس گرفتند ولی آخوندها بار دیگر آن را ربوده و با انواع فشارها و حتی با تخریب منازل قصد تصاحب آن را دارند. مردم منطقه سالهاست که به این چپاولگری و انواع فشارها و تضییقات رژیم معترضند.

یک جوان از منطقه ابوالفضل:

«زمان شاهنشاه که سند می‌خواستیم حق مشروعیت به عرب نمی‌دادند می‌گفتند شما کشاورز هستید فقط می‌توانید کشت بکنید و بخورید توی این زمینها ادعای مالکیت نمی‌توانید بکنید. شاه ملعون که رفت از این دنیا جمهوری اسلامی اومد گفت زمینها مال زمان شاهه مال ساواکه بایستی مصادره بشه به اسم جمهوری اسلامی ایران دقیقاً همون کاری که ساواک با ما کرد با اجداد ما کرد بنیاد هم داره همین کار را می‌کنه سند که می‌خواستیم بهمون نمی‌دادند».

روستای ابوالفضل (ابونخیلات) شهر اهواز بین شهرک زردشت و پایگاه پدافند هوایی در شمال غربی شهر اهواز قرار دارد. این روستا پیش از این زمین کشاورزی بوده و سپس توسط اهالی و با تغییر کاربری از کشاورزی به زمین شهری، اهالی در آن اقدام به ساخت‌و‌ساز کردند. تاکنون هیچ نهاد یا ارگان حکومتی مدعی این زمینها نبوده و اعتراضی نکرده است.

روستای ابوالفضل هم‌اکنون جزء بخش۸ شهر اهواز است که از ۱۲خیابان تشکیل شده و در هر خیابان بیش از ۴۰خانه ساخته شده است. متراژ زمینهای نزدیک جاده اصلی هر متری ۲میلیون تومان معامله می‌شود.

با طرح توسعه کلان‌شهر اهواز در سال‌های اخیر این روستا و زمینهای حاشیه شهر اهواز مورد توجه و طمع خیلی از سازمانها و نهادها و افراد با نفوذ رژیم قرار گرفته است و چندین هکتار از زمینهای مردم توسط نهادهای حکومتی از جمله بنیاد مستضعفان مورد تصرف قرار گرفتند.

اهالی روستای ابوالفضل در دو سال اخیر چند بار به تهران رفته و خواستار حل مشکل خود شده‌اند. اهالی روستا می‌گویند: «ما سند مشاع و کشاورزی داریم و این زمینهای آباء و اجدادی ماست، با مراجعه به تهران به ما قول مساعد و حل موضوع را دادند».

شماری از ساکنان این روستا می‌گویند: «در اهواز به ما گفتند، مدارک و متراژ را بیاورید همراه با مشخصات املاک با (یو تی ام) و لیست کامل اهالی، این را صورت جلسه کردیم. بعد از مدتی، با گرفتن کارشناس ثبت اسناد و تهیه یو تی ام، آنچه که بنیاد اهواز خواست را تقدیم کردیم. متأسفانه برخلاف قول و قرارهایی که داده شد و قرار بود مسأله حل و فصل شود کاملاً قضیه برعکس شد و آقایان موضوع تصرف را با جدیت بیشتری دنبال و زمانی نگذشت که برای بیش از ۱۳۰نفر از اهالی روستا احضاریه دادگاه آمد. این افراد در بازداشت بودند و هم‌اکنون اکثر آنها با قرار وثیقه ۲میلیارد ریالی برای هر کدام و بعضی با کارت کارمندی با فیش حقوقی با ضمانت آزاد شدند و پرونده آنها هم‌چنان در دادگاه مفتوح است».

مردم این منطقه می‌گویند: «شهرداری به همراه نیروی انتظامی هر چند روز یک بار به خانه‌های ما هجوم می‌آورند و تعدادی از منازل ما را تخریب می‌کنند، حتی شبانه نیز هجوم می‌کنند و باعث رعب و وحشت بین کودکان و زنان می‌شوند. به همین دلیل مردم مجبورند هر شب در روستا نگهبانی بدهند».

مدتی پیش در مقابله با نیروی انتظامی و اجرائیات شهرداری، نیروهای امنیتی بیش از ۱۳۰نفر از اهالی روستای ابوالفضل را بازداشت کردند، این افراد می‌گویند؛ در بازداشتگاه زیر فشار بودیم و از ما خواستند که تعهد بدهیم و موضوع انهدام و تخریب منازل را قبول کنیم اما اینکار را نکردیم.

اسامی شماری از ساکنان این منطقه که دستگیر شده و سپس با قرار وثیقه آزاد شده‌اند به قرار زیر است:

١-جعفر لویمی (کعبی)،

٢-رحیم لویمی

٣-سعید لویمی،

٤-نادر لویمی (هنوز در بازداشت)

٥-یونس لویمی

٦-فاروق لویمی

٧-محمد لویمی

٨-عبدالامام لویمی،

٩-اسماعیل لویمی،

١٠-حکیم لویمی،

١١-حاج منصور لویمی،

١٢-شجاع لویمی فرزند سعید،

١٣-محمد لویمی فرزند سعید،

١٤-احمد لویمی فرزند سعید،

١٥-جعفر لویمی،

١٦-هاشم لویمی،

١٧- مالک لویمی

١٨-سعید غزی

١٩-صباح حراجی

٢٠-کریم حراجی

٢١-خلف حراجی

٢٢-عادل حراجی

٢٣-عدنان حراجی

٢٤-رمضان حراجی

٢٥-عبدالزهرا حراجی

٢٦-جمیل مروانی

٢٧-علی حیدری

٢٨-سعید سعیداوی

٢٩-حکیم سعیداوی

٣٠-سالم سعیداوی

٣١-حاج عبدالنبی حلفی

٣٢-عبدالساده حلفی

٣٣-امید حلفی

٣٤-حاج حسن حلفی صاحب مسجد روستا

٣٥-علی عبیداوی

٣٦-حسن غرباوی با دو فرزندش

٣٧-محمد خالدی

٣٨-ناصر خالدی

٣٩-خالد عبیداوی

٤٠-ولید بروایه

٤١-علی خسرجی

٤٢-جوحی سیلاوی

٤٣-حمود سیلاوی

٤٤-جاسم سیلاوی

٤٥-کاظم سیلاوی

٤٦-حمید سیلاوی

٤٧-سجاد شریفی (تحت تعقیب)

٤٨-علی مرعی

٤٩-حسین مرعی

٥٠-مهدی سیاحی

٥١-هادی سیاحی

٥٢-حسین سیاحی

٥٤-محمد مغینمی

٥٥-سید یوسف موسوی (آلبوشوکه)

٥٦-جاسم عفراوی

٥٧-مجید دغاغله

٥٨-جاسم حیدری

٥٩-لفته غرباوی

٦٠- عدنان سواری

اسناد و مدارک اهالی روستای ابوالفضل اهواز درباره حضور و فعالیت در این روستا در برابر ادعای مالکیت و درخواست تخریب بنیاد مستضعفان از جمله نامه دفتر نماینده ولی‌فقیه تا نامه جهاد کشاورزی و وزارت راه و شهر سازی و کارشناس دادگاه نزد اهالی موجود است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e37faa16-dd33-4186-9c3d-a7a9e8f43f75"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات